Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Die kleur moet je echt niets aan doen. Dat grijs is echt onwijs mooi!. Gewoon zo laten!
[img:700:468]http://tweakers.net/ext/f/OBaCcHv46YcQH ... s/full.jpg[/img]
[img:700:468]http://tweakers.net/ext/f/OBaCcHv46YcQH ... s/full.jpg[/img]
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik twijfel nog over de kleur. Slate gray van Porsche lijkt me wel mooi, maar het is ook niet zo dat ik echt ontevreden ben over de huidige kleur. Als de auto mooi wordt opgepoetst ziet hij er meteen stukken beter uit dan men drie maanden werkplaatsstof erop.
Een 911 Turbo in leigrijs:
[img:500:353]http://img294.imageshack.us/img294/8003 ... ay2cj9.jpg[/img]
Vandaag nog even foto's gemaakt van de remschijven en de remklauwen met ter vergelijking een 20 eurocent munt erbij. De schijven en klauwen zijn enorm
.
[img=700,518:700:518]http://tweakers.net/ext/f/pZzHH4YeyJKjG ... m/full.jpg[/img]
[img=700,519:700:519]http://tweakers.net/ext/f/R7gdtoM2lbuLw ... b/full.jpg[/img]
Het monteren van de gordels wordt iets lastiger dan gedacht. Er zullen waarschijnlijk verstevigingsplaten in de bodem en in het chassis onder de rollbars aangebracht moeten worden om de gordels op een veilige wijze te kunnen monteren.
Omdat de plastic panelen achter de stoelen gedemonteerd moeten worden betekent dit dat er ook een goede gelegenheid is om dit allemaal kraak- en rammelvrij te maken.
Een 911 Turbo in leigrijs:
[img:500:353]http://img294.imageshack.us/img294/8003 ... ay2cj9.jpg[/img]
Vandaag nog even foto's gemaakt van de remschijven en de remklauwen met ter vergelijking een 20 eurocent munt erbij. De schijven en klauwen zijn enorm
[img=700,518:700:518]http://tweakers.net/ext/f/pZzHH4YeyJKjG ... m/full.jpg[/img]
[img=700,519:700:519]http://tweakers.net/ext/f/R7gdtoM2lbuLw ... b/full.jpg[/img]
Het monteren van de gordels wordt iets lastiger dan gedacht. Er zullen waarschijnlijk verstevigingsplaten in de bodem en in het chassis onder de rollbars aangebracht moeten worden om de gordels op een veilige wijze te kunnen monteren.
Omdat de plastic panelen achter de stoelen gedemonteerd moeten worden betekent dit dat er ook een goede gelegenheid is om dit allemaal kraak- en rammelvrij te maken.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Zonder aanpassing van de interne onderdelen van de motor denkt ESS veilig 6 tot 7psi overdruk te kunnen gebruiken voor een verwacht vermogen van ongeveer 400pk (standaard ca. 300). Hun kant en klare TS2-kits (Lysholm 1,6L twinscrew compressor + intercooler) draaien op 8psi.Fasteddie schreef:Mooi Femme,
heb niet alles gelezen, maar vertel eens wat meer over de supercharger.......kan dat allemaal met de std. internals ?.....hoeveel druk met welke compressie verhouding en verwachte vermogens toename ?
Met gesmede, lagere compressie zuigers en een voor druklading aangepaste nokkenas wordt een vermogen van bijna 500pk voor mogelijk gehouden. Ik weet niet bij wat voor overdruk dat is. Een standaard TS3-kit (intercooler + nokkenas + zuigers) voor de M54B30 werkt op 14psi, maar zover zullen ze niet gaan met mijn blok. Een E46 330i gaat hiermee van 231pk naar 450pk.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De remmen zijn inmiddels gemonteerd en ze passen precies. Met de huidige stand van de wielen in de wielkasten is er geen verbreding van de wielkasten nodig. Dit scheelt weer een hoop werk, geld en onzekerheid.
De remmerij ziet er waanzinnig uit. Er kan ook gewoon niets groters in met deze velgen. Tussen de remklauw en het velgbed is er anderhalve centimeter speling. Een kleinere velg monteren kan dus niet meer. De remschijven achter in standaard formaat ogen nu wel een beetje treurig, maar dat moet maar zo (ik heb geen zin om daar duizenden euro's aan te spenderen).
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/zELH7uw1laceY ... U/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/oPSQ6AuGaH8xr ... U/full.jpg[/img]
[img=422,600:422:600]http://tweakers.net/ext/f/cVm1uBtMFg3Ew ... G/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/Qn3d4VGljo77L ... X/full.jpg[/img]
De interieurpanelen achter de stoelen liggen open om een veilige plek te vinden voor de gordelspanner. Het idee is om gordel in een gleuf onder de bovenste speaker in een rechte lijn naar de gordelgeleiders in de stoelen te trekken.
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/1k4XNJstd6luh ... 0/full.jpg[/img]
Gezien vanuit de kofferbak:
[img=700,420:700:420]http://tweakers.net/ext/f/1NlpZNK58dnIg ... N/full.jpg[/img]
De cd-wisselaar laat ik eruit halen voor een gewichtsbesparing van 2 kg
. Verder heb ik een mooie kleur uitgezocht op basis van Porsche Slate Gray maar dan variant met minder bruin erin. De auto zal hoe dan ook voor 3/4 overgespoten moeten worden omdat er anders kleurverschillen zichtbaar zullen zijn tussen nieuw gespoten plaatdelen en originele delen.
Het is de bedoeling dat er volgende week met iemand van Reiger proefgereden gaat worden ivm setup van het onderstel.
De remmerij ziet er waanzinnig uit. Er kan ook gewoon niets groters in met deze velgen. Tussen de remklauw en het velgbed is er anderhalve centimeter speling. Een kleinere velg monteren kan dus niet meer. De remschijven achter in standaard formaat ogen nu wel een beetje treurig, maar dat moet maar zo (ik heb geen zin om daar duizenden euro's aan te spenderen).
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/zELH7uw1laceY ... U/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/oPSQ6AuGaH8xr ... U/full.jpg[/img]
[img=422,600:422:600]http://tweakers.net/ext/f/cVm1uBtMFg3Ew ... G/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/Qn3d4VGljo77L ... X/full.jpg[/img]
De interieurpanelen achter de stoelen liggen open om een veilige plek te vinden voor de gordelspanner. Het idee is om gordel in een gleuf onder de bovenste speaker in een rechte lijn naar de gordelgeleiders in de stoelen te trekken.
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/1k4XNJstd6luh ... 0/full.jpg[/img]
Gezien vanuit de kofferbak:
[img=700,420:700:420]http://tweakers.net/ext/f/1NlpZNK58dnIg ... N/full.jpg[/img]
De cd-wisselaar laat ik eruit halen voor een gewichtsbesparing van 2 kg
Het is de bedoeling dat er volgende week met iemand van Reiger proefgereden gaat worden ivm setup van het onderstel.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Er komen Schroth asm autocontrol II driepuntsgordels. Hierbij hoort de onderstaande klomp (de 'automaat') die er samen met een sensor voor zorgt dat de gordel niet kan bewegen als er heftige g-krachten op worden uitgeoefend (crash / sportief bochtenwerk) en bewegingsvrijheid biedt als je aan het cruisen bent.Steven Nauta schreef:Het verhaal van de gordelspanners volg ik niet helemaal, hier komen 4 punts gordels aan met spanners ivm bewegingsvrijheid?
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/u9dZsQ3NDJHd0 ... T/full.jpg[/img]
Een vastgesnoerde gordel lijkt me nogal onhandig en de standaard gordel komt niet goed uit met de nieuwe stoelen.
Er was eerst sprake van dat de wielkasten verbreed moesten worden om ruimte te kunnen bieden aan wiel + remmen maar het ziet er nu naar uit dat alles meteen past. De ruimte tussen de remklauw en de spaken is minimaal maar kennelijk net voldoende (Mov'it heeft het wiel meegekregen om dit goed te kunnen opmeten).Je hebt het ook over 'huidige stand van de wielen', gaat hier nog iets veranderen dan?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De gordelspanners zitter erin. Dit heeft nogal wat werk gekost omdat de complete kap eruit moest en er het nodige aangepast moest worden. De gordelspanners zijn gemonteerd op een beugel die is bevestigd op het bevestigingspunt van de originele gordelspanner. Dit zit zeer solide in elkaar.
Naast het rooster van de bovenste speaker wordt gleuf aangebracht waar de gordel doorheen wordt getrokken. Dit wordt netjes afgewerkt met een framepje (afkomstig uit een Mercedes 8) ). De speaker wordt vervangen door een kleiner exemplaar (87mm ipv 100mm) van Infinity.
[img=700,485:700:485]http://tweakers.net/ext/f/33n9lNl2zI2aW ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,438:700:438]http://tweakers.net/ext/f/YsLNCB9K11gh8 ... r/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/YyR17TKhbQHlf ... B/full.jpg[/img]
Na de plastic interieurplanelen bekeken te hebben verbaast het me niks dat de Z4 zo'n kraakbak is. Het is allemaal plastic op plastic of plastic op metaal dat gegarandeerd bijgeluiden gaat produceren zodra er enige beweging tussen beide materialen ontstaat. Alle panelen die uit de auto verwijderd zijn zullen op de contactpunten behandeld worden met vilt of stoftape.
Er stond ook nog een leuke GT2 in de werkplaats die een lakverzegeling kreeg en waar wat matzwarte delen van werden gespoten. Dit zou de eerste GT2 in Nederland zijn.
Naast het rooster van de bovenste speaker wordt gleuf aangebracht waar de gordel doorheen wordt getrokken. Dit wordt netjes afgewerkt met een framepje (afkomstig uit een Mercedes 8) ). De speaker wordt vervangen door een kleiner exemplaar (87mm ipv 100mm) van Infinity.
[img=700,485:700:485]http://tweakers.net/ext/f/33n9lNl2zI2aW ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,438:700:438]http://tweakers.net/ext/f/YsLNCB9K11gh8 ... r/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/YyR17TKhbQHlf ... B/full.jpg[/img]
Na de plastic interieurplanelen bekeken te hebben verbaast het me niks dat de Z4 zo'n kraakbak is. Het is allemaal plastic op plastic of plastic op metaal dat gegarandeerd bijgeluiden gaat produceren zodra er enige beweging tussen beide materialen ontstaat. Alle panelen die uit de auto verwijderd zijn zullen op de contactpunten behandeld worden met vilt of stoftape.
Er stond ook nog een leuke GT2 in de werkplaats die een lakverzegeling kreeg en waar wat matzwarte delen van werden gespoten. Dit zou de eerste GT2 in Nederland zijn.
-
Wouter81
- Berichten: 9540
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
En daar maak je niet ff een foto van.Femme schreef:De gordelspanners zitter erin. Dit heeft nogal wat werk gekost omdat de complete kap eruit moest en er het nodige aangepast moest worden. De gordelspanners zijn gemonteerd op een beugel die is bevestigd op het bevestigingspunt van de originele gordelspanner. Dit zit zeer solide in elkaar.
Naast het rooster van de bovenste speaker wordt gleuf aangebracht waar de gordel doorheen wordt getrokken. Dit wordt netjes afgewerkt met een framepje (afkomstig uit een Mercedes 8) ). De speaker wordt vervangen door een kleiner exemplaar (87mm ipv 100mm) van Infinity.
[img=700,485:700:485]http://tweakers.net/ext/f/33n9lNl2zI2aW ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,438:700:438]http://tweakers.net/ext/f/YsLNCB9K11gh8 ... r/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/YyR17TKhbQHlf ... B/full.jpg[/img]
Na de plastic interieurplanelen bekeken te hebben verbaast het me niks dat de Z4 zo'n kraakbak is. Het is allemaal plastic op plastic of plastic op metaal dat gegarandeerd bijgeluiden gaat produceren zodra er enige beweging tussen beide materialen ontstaat. Alle panelen die uit de auto verwijderd zijn zullen op de contactpunten behandeld worden met vilt of stoftape.
Er stond ook nog een leuke GT2 in de werkplaats die een lakverzegeling kreeg en waar wat matzwarte delen van werden gespoten. Dit zou de eerste GT2 in Nederland zijn.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13073
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Mijn werkplaats werkt helaas niet altijd even efficiënt. Eerst zeggen ze dat verder werken aan de auto weinig zin heeft omdat niet alle spullen er zijn (remmen), vervolgens komen ze tot de conclusie dat het stoelenverhaal allemaal toch wat ingewikkelder wordt dan eerst gedacht en zijn ze een maand bezig om dit voor elkaar te krijgen terwijl je geen remmen nodig hebt om stoelen in te kunnen bouwen.
Over de kwaliteit van het werk heb ik geen twijfels.
Er is een constructie gelast voor de twee onderste gordelogen ( links en rechts van de stoel). De bevestigingsogen zitten vast aan een metalen plaat (ik gok zeker 15x30cm) die onder de bekleding op de bodemplaat wordt bevestigd. Aan de onderkant van de auto komt een tweede plaat zodat de krachten bij een crash goed verdeeld worden en de gordelogen niet uit de bodemplaat worden losgetrokken.
Over de kwaliteit van het werk heb ik geen twijfels.
Er is een constructie gelast voor de twee onderste gordelogen ( links en rechts van de stoel). De bevestigingsogen zitten vast aan een metalen plaat (ik gok zeker 15x30cm) die onder de bekleding op de bodemplaat wordt bevestigd. Aan de onderkant van de auto komt een tweede plaat zodat de krachten bij een crash goed verdeeld worden en de gordelogen niet uit de bodemplaat worden losgetrokken.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik heb donderdag duidelijk gemaakt dat ik nu eindelijk eens resultaten wil zien. Binnen twee weken kon hij af zijn, was de reactie. Dit leek me een nogal optimistische schatting gezien de eerdere ervaringen. Ik ga deze week 24 maart als datum neerleggen waarop ik de auto rijdend wil hebben inclusief apk en het fixen van de belangrijkste 'bugs' die zich mogelijk bij het rijden gaan openbare. Ze moeten er maar eens voor zorgen dat het goed komt.
Laatst gewijzigd door Femme op 25 feb 2008, 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Bokkepoot, Joël D., Sabberjoch, Vanreijmersdal en 3 gasten
