

Zonder aanpassing van de interne onderdelen van de motor denkt ESS veilig 6 tot 7psi overdruk te kunnen gebruiken voor een verwacht vermogen van ongeveer 400pk (standaard ca. 300). Hun kant en klare TS2-kits (Lysholm 1,6L twinscrew compressor + intercooler) draaien op 8psi.Fasteddie schreef:Mooi Femme,
heb niet alles gelezen, maar vertel eens wat meer over de supercharger.......kan dat allemaal met de std. internals ?.....hoeveel druk met welke compressie verhouding en verwachte vermogens toename ?
Er komen Schroth asm autocontrol II driepuntsgordels. Hierbij hoort de onderstaande klomp (de 'automaat') die er samen met een sensor voor zorgt dat de gordel niet kan bewegen als er heftige g-krachten op worden uitgeoefend (crash / sportief bochtenwerk) en bewegingsvrijheid biedt als je aan het cruisen bent.Steven Nauta schreef:Het verhaal van de gordelspanners volg ik niet helemaal, hier komen 4 punts gordels aan met spanners ivm bewegingsvrijheid?
Er was eerst sprake van dat de wielkasten verbreed moesten worden om ruimte te kunnen bieden aan wiel + remmen maar het ziet er nu naar uit dat alles meteen past. De ruimte tussen de remklauw en de spaken is minimaal maar kennelijk net voldoende (Mov'it heeft het wiel meegekregen om dit goed te kunnen opmeten).Je hebt het ook over 'huidige stand van de wielen', gaat hier nog iets veranderen dan?
En daar maak je niet ff een foto van.Femme schreef:De gordelspanners zitter erin. Dit heeft nogal wat werk gekost omdat de complete kap eruit moest en er het nodige aangepast moest worden. De gordelspanners zijn gemonteerd op een beugel die is bevestigd op het bevestigingspunt van de originele gordelspanner. Dit zit zeer solide in elkaar.
Naast het rooster van de bovenste speaker wordt gleuf aangebracht waar de gordel doorheen wordt getrokken. Dit wordt netjes afgewerkt met een framepje (afkomstig uit een Mercedes 8) ). De speaker wordt vervangen door een kleiner exemplaar (87mm ipv 100mm) van Infinity.
[img=700,485:700:485]http://tweakers.net/ext/f/33n9lNl2zI2aW ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,438:700:438]http://tweakers.net/ext/f/YsLNCB9K11gh8 ... r/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/YyR17TKhbQHlf ... B/full.jpg[/img]
Na de plastic interieurplanelen bekeken te hebben verbaast het me niks dat de Z4 zo'n kraakbak is. Het is allemaal plastic op plastic of plastic op metaal dat gegarandeerd bijgeluiden gaat produceren zodra er enige beweging tussen beide materialen ontstaat. Alle panelen die uit de auto verwijderd zijn zullen op de contactpunten behandeld worden met vilt of stoftape.
Er stond ook nog een leuke GT2 in de werkplaats die een lakverzegeling kreeg en waar wat matzwarte delen van werden gespoten. Dit zou de eerste GT2 in Nederland zijn.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten