Luco's Alpine is (nooit) klaar

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 07 mei 2026, 21:53

Zou kunnen, maar of dat bij de Alpine is? Volgens mij was het eerst niet.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 08 mei 2026, 16:32

TLRS schreef: 07 mei 2026, 21:51
Luco schreef: 07 mei 2026, 18:11 De Alpine verliest heel langzaam remdruk als je voor het stoplicht staat, dat kunnen twee dingen zijn, het regelklepje is lek of de bekrachtiger is lek.
Of optie 3, het hoort zo. Ik zou het moeten navragen maar volgens mij is dat precies wat een kennis gehad heeft. Van alles vervangen, probleem bleef. Volgens mij hoorde het zo.

Gezien de onderdelen van een remsysteem worden ontworpen om zo stijf mogelijk te zijn. In combinatie met een redelijk hefboom.. in theorie kan er dan flink wat remdruk worden gegenereerd door iemand die goed getrainde benen heeft in combinatie met een schrikreactie? In die zin valt er misschien iets te zeggen voor een minuscuul intern bleed off gaatje.
Als je het na wil vragen, graag.
Ik heb de klep nu vervangen, remt wel beter (pedaal is iets harder) en bij genoeg druk zakt die niet, maar zodra je iets minder druk geeft zakt het pedaal.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 08 mei 2026, 16:35

Toch ook wel leuk om met de Alpine de weg op te gaan, het ene na het andere duimpje vandaag naar- en van het werk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 23 mei 2026, 09:30

5 juni moet de Alpine weer naar de keuring, dan is die weer gecontroleerd voor de 10 daagse europatocht op 18 juni.

En vanmiddag en morgen twee led verstralers monteren, dan zie ik dat overstekende hert misschiewn iets eerder :-)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 24 mei 2026, 15:51

Zo alles klaar


Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 25 mei 2026, 13:28

Net even de ANWB Lek en Lingeroute gereden, was best leuk, allemaal kleine weggetjes, je ziet nog eens wat in eigen land.
En onderweg lekker ijsje op.
ijsje eten.jpeg
ijsje eten.jpeg (461.36 KiB) 1984 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Martijn_bmw » 25 mei 2026, 14:22

Altijd ook leuk van die ritjes in eigen land!
Blijft een gave auto :)

Al besloten wat te doen houden of verkopen?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 25 mei 2026, 15:24

Nog steeds twijfel :-)

Bombadil
Berichten: 788
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Bombadil » 25 mei 2026, 16:49

Zag n Autovisie-filmpje en dacht even dat het om deze ging maar de kleur klopt niet..

Leuk filmpje overigens

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3559
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Booooh » 25 mei 2026, 21:41

Geniaal filmpje en ditto gast :headbang:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 25 mei 2026, 21:55

Ik vind het eigenlijk maar een flapdrol als ik eerlijk ben, werkschuwe profiteur.

A110_Bleu_Sierra
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 apr 2023, 23:13
Auto: Alpine A110 (2023)

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door A110_Bleu_Sierra » 26 mei 2026, 14:30

Matthieu ken ik al 30 jaar. Is een hele goeie gast en zeker niet werkschuw. Maar volgt wel zijn passie: eerst muziek en daarna sportauto's.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 26 mei 2026, 19:31

op mij komt die zo over in het filmpje.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 05 jun 2026, 17:17

De Alpine is weer voor twee jaar gekeurd, na de rit door europa wel even twee gereviseerde aandrijfassen monteren.
keuring 2026.jpeg
keuring 2026.jpeg (125.35 KiB) 1232 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 12 jun 2026, 15:55

Wat een gedoe, lol, lekke aandrijfas aan de bakkant en moet donderdag starten met de roadtrip, geprobeerd te herstellen met een extra hoes eromheen te lijmen, helaas, kansloos.
Dus vandaag maar wielophanging demonteren, as verwijderen (loopt er bakolie uit), fijne constructie.
Net nieuwe as eringeschoven met de paspen erin.
Zometeen wielophanging weer monteren en vanavond of morgen bak bijvullen en proefrijden.

Anders wordt het helaas de roadtrip met de mini.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Martijn_bmw » 12 jun 2026, 19:58

Gezeur zeg hopelijk nog op tijd af!
In verleden heb ik wel eens aandrijfas vervangen bij een 205 zelfde issue als je de as uit de bak trekt loopt de bakolie er zo uit.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 12 jun 2026, 20:47

Reserve aandrijfas zit erin, alles weer gemonteerd en op moment aangetrokken, morgen nog de bakolie vullen en een proefrit maken.

Heb nu een revisiesetje voor 1 as liggen, na de vakantie die maar eens op een van de assen monteren en een tweede setje bestellen voor nog een as, dan heb ik iig twee goede reserveassen liggen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 13 jun 2026, 10:57

Bakolie erin, alles schoongemaakt, uit laten lekken, nogmaals schoongemaakt, zag nog hele kleine lekkage onderkant koelvloeistofpotje, klem wat aangedraaid, koelvloeistof bijgevuld, nu even wachten op de borgvloeistof dat die goed vast zit, dan proefritje.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10994
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Joy » 13 jun 2026, 11:23

Wellicht is het tijd om de topictitel aan te passen naar 'Luco's Alpine is nooit klaar'. :mrgreen:
Je moet eigenlijk wel wat zelf kunnen om zo een oudere auto goed in de lucht te kunnen houden. Mooi dat je dit soort dingen zelf oppakt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 13 jun 2026, 11:30

Ja, ik kan de titel niet aanpassen, maar je suggestie is top :lollerdelol:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 7027
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Weer een BMW...
Locatie: Op de gasbel

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door EvdP » 13 jun 2026, 11:35

(Je kan de titel aanpassen in je eerste post.)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Luco » 13 jun 2026, 11:39

EvdP schreef: 13 jun 2026, 11:35 (Je kan de titel aanpassen in je eerste post.)
Nee, dat kan dus niet, topic is te oud denk ik.

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Robin » 13 jun 2026, 11:40

LOL, maar je houdt de moed erin Luco. :thumbup:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 7027
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Weer een BMW...
Locatie: Op de gasbel

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door EvdP » 13 jun 2026, 11:44

Luco schreef: 13 jun 2026, 11:39
EvdP schreef: 13 jun 2026, 11:35 (Je kan de titel aanpassen in je eerste post.)
Nee, dat kan dus niet, topic is te oud denk ik.
Oh, apart. Jammer.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Luco's Alpine is klaar

Bericht door Martijn_bmw » 13 jun 2026, 12:42

Luco schreef: 13 jun 2026, 11:39
EvdP schreef: 13 jun 2026, 11:35 (Je kan de titel aanpassen in je eerste post.)
Nee, dat kan dus niet, topic is te oud denk ik.
Done :) mocht je het anders willen laat maar weten :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten