Luco's Alpine is (nooit) klaar
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Zou kunnen, maar of dat bij de Alpine is? Volgens mij was het eerst niet.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Als je het na wil vragen, graag.TLRS schreef: 07 mei 2026, 21:51Of optie 3, het hoort zo. Ik zou het moeten navragen maar volgens mij is dat precies wat een kennis gehad heeft. Van alles vervangen, probleem bleef. Volgens mij hoorde het zo.Luco schreef: 07 mei 2026, 18:11 De Alpine verliest heel langzaam remdruk als je voor het stoplicht staat, dat kunnen twee dingen zijn, het regelklepje is lek of de bekrachtiger is lek.
Gezien de onderdelen van een remsysteem worden ontworpen om zo stijf mogelijk te zijn. In combinatie met een redelijk hefboom.. in theorie kan er dan flink wat remdruk worden gegenereerd door iemand die goed getrainde benen heeft in combinatie met een schrikreactie? In die zin valt er misschien iets te zeggen voor een minuscuul intern bleed off gaatje.
Ik heb de klep nu vervangen, remt wel beter (pedaal is iets harder) en bij genoeg druk zakt die niet, maar zodra je iets minder druk geeft zakt het pedaal.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Toch ook wel leuk om met de Alpine de weg op te gaan, het ene na het andere duimpje vandaag naar- en van het werk.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
5 juni moet de Alpine weer naar de keuring, dan is die weer gecontroleerd voor de 10 daagse europatocht op 18 juni.
En vanmiddag en morgen twee led verstralers monteren, dan zie ik dat overstekende hert misschiewn iets eerder
En vanmiddag en morgen twee led verstralers monteren, dan zie ik dat overstekende hert misschiewn iets eerder
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Zo alles klaar
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Net even de ANWB Lek en Lingeroute gereden, was best leuk, allemaal kleine weggetjes, je ziet nog eens wat in eigen land.
En onderweg lekker ijsje op.
En onderweg lekker ijsje op.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Luco's Alpine is klaar
Altijd ook leuk van die ritjes in eigen land!
Blijft een gave auto
Al besloten wat te doen houden of verkopen?
Blijft een gave auto
Al besloten wat te doen houden of verkopen?
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Nog steeds twijfel 
-
Bombadil
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Luco's Alpine is klaar
Zag n Autovisie-filmpje en dacht even dat het om deze ging maar de kleur klopt niet..
Leuk filmpje overigens
Leuk filmpje overigens
- Booooh
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Luco's Alpine is klaar
Geniaal filmpje en ditto gast 
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Ik vind het eigenlijk maar een flapdrol als ik eerlijk ben, werkschuwe profiteur.
-
A110_Bleu_Sierra
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 27 apr 2023, 23:13
- Auto: Alpine A110 (2023)
Re: Luco's Alpine is klaar
Matthieu ken ik al 30 jaar. Is een hele goeie gast en zeker niet werkschuw. Maar volgt wel zijn passie: eerst muziek en daarna sportauto's.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
op mij komt die zo over in het filmpje.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
De Alpine is weer voor twee jaar gekeurd, na de rit door europa wel even twee gereviseerde aandrijfassen monteren.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Wat een gedoe, lol, lekke aandrijfas aan de bakkant en moet donderdag starten met de roadtrip, geprobeerd te herstellen met een extra hoes eromheen te lijmen, helaas, kansloos.
Dus vandaag maar wielophanging demonteren, as verwijderen (loopt er bakolie uit), fijne constructie.
Net nieuwe as eringeschoven met de paspen erin.
Zometeen wielophanging weer monteren en vanavond of morgen bak bijvullen en proefrijden.
Anders wordt het helaas de roadtrip met de mini.
Dus vandaag maar wielophanging demonteren, as verwijderen (loopt er bakolie uit), fijne constructie.
Net nieuwe as eringeschoven met de paspen erin.
Zometeen wielophanging weer monteren en vanavond of morgen bak bijvullen en proefrijden.
Anders wordt het helaas de roadtrip met de mini.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Luco's Alpine is klaar
Gezeur zeg hopelijk nog op tijd af!
In verleden heb ik wel eens aandrijfas vervangen bij een 205 zelfde issue als je de as uit de bak trekt loopt de bakolie er zo uit.
In verleden heb ik wel eens aandrijfas vervangen bij een 205 zelfde issue als je de as uit de bak trekt loopt de bakolie er zo uit.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Reserve aandrijfas zit erin, alles weer gemonteerd en op moment aangetrokken, morgen nog de bakolie vullen en een proefrit maken.
Heb nu een revisiesetje voor 1 as liggen, na de vakantie die maar eens op een van de assen monteren en een tweede setje bestellen voor nog een as, dan heb ik iig twee goede reserveassen liggen.
Heb nu een revisiesetje voor 1 as liggen, na de vakantie die maar eens op een van de assen monteren en een tweede setje bestellen voor nog een as, dan heb ik iig twee goede reserveassen liggen.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Bakolie erin, alles schoongemaakt, uit laten lekken, nogmaals schoongemaakt, zag nog hele kleine lekkage onderkant koelvloeistofpotje, klem wat aangedraaid, koelvloeistof bijgevuld, nu even wachten op de borgvloeistof dat die goed vast zit, dan proefritje.
- Joy
- Berichten: 10994
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Luco's Alpine is klaar
Wellicht is het tijd om de topictitel aan te passen naar 'Luco's Alpine is nooit klaar'.
Je moet eigenlijk wel wat zelf kunnen om zo een oudere auto goed in de lucht te kunnen houden. Mooi dat je dit soort dingen zelf oppakt.
Je moet eigenlijk wel wat zelf kunnen om zo een oudere auto goed in de lucht te kunnen houden. Mooi dat je dit soort dingen zelf oppakt.
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Ja, ik kan de titel niet aanpassen, maar je suggestie is top 
- EvdP
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Weer een BMW...
- Locatie: Op de gasbel
Re: Luco's Alpine is klaar
(Je kan de titel aanpassen in je eerste post.)
- Luco
- Berichten: 30140
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luco's Alpine is klaar
Nee, dat kan dus niet, topic is te oud denk ik.
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Luco's Alpine is klaar
LOL, maar je houdt de moed erin Luco. 
- EvdP
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Weer een BMW...
- Locatie: Op de gasbel
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 8 gasten
