In 2000 is de Alpine stilgezet omdat er het een en ander aan moest gebeuren.
Zo stond die er toen bij.
Maar vanwege andere bezigheden duurde het even voor er aan begonnen werd en stond die er zo bij.
Uiteindelijk kwam het er toch van om er aan te beginnen.
Blokje moet er als eerste uit.
motorruimte was (bleek later) niet meer helemaal zoals het hoorde.
Kokers van de ophanging kan je slecht bij en die moesten er ook uit.
Koker zit verlijmd en aan de andere kant van de koker zit dus ook roest waar je niet bij kan als je het laat zitten.
In de onderkaant van de ophanging blijft dus water staan, lekker handig gemaakt.
Koker er helemaal uit, behoorlijk wat roest.
Aan het blokje moet ook het nodige gebeuren, inmiddels heet die er hier 200.000 km op staan.
Het subframe wordt verstevigd en aangepast.
Subframe gestraald.
De versnellingsbak het is een UN1 bak voor de kenners.
Beginnen aan het blok.
Turbo ook gedemonteerd.
Peilstokhouder was bijna doorgerot, dus moest er een nieuwe gemaakt worden.
Eerst alle gaten in de verklooide motorruimte maar dichtmaken en dan vanaf nul weer beginnen.
Ook de carroserie vertoonde wat plekjes die bijgewerkt moesten worden.
Inmiddels kwamen de eerste behandelde onderdelen terug.
Nieuwe koppeling en het vliegwiel.
Daarom remt een Alpine erg slecht.
Inmiddels bak weer aan het blok en spulletjes terug van de poedercoater.
Dus kon het blok weer gedeeltelijk opgebouwd worden.
Verstevigde subframe en aangepaste kokers ook weer terug.
Verstevigde en doorgelaste draagarm.
Wat spulletjes laten verchromen, en ja de trekhaak komt er weer onder, zijn er ooit twee uitgeleverd origineel.
Ik heb ook nog een originele Renault dakdrager, speciaal voor de Alpine, daar schijnt er maar 1 van uitgeleverd te zijn.
De bovenste draagarm.
Zelfgemaakte camberplaatjes.
Montage subframe met draagarmen.
Nieuw schroefsetje speciaal voor de Alpine.
Het begint weer ergens op te lijken.
Standaard remmen zijn slecht dus dan iig betere blokken erop.
Het inlaattrajectje.
Blok verder opbouwen.
Zo dat is ff genoeg, de rest volgt nog.