Helaas niet zo snel als de bedoeling/mogelijk was, en dan kun je alsnog van je gas ook (wat je niet wilt met 140PKKnot schreef:Gaaf die video!
Alleen voor bergwerk stuift wel ff die 6pitter voorbij he
fun auto voor erbij: e36 318iS
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
- Knot
- Berichten: 41069
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Dit is de hele film: http://www.75ts.com/video/e36-318is-Nur ... -ronde.wmv
Demping setting was nog de regen setting, dus dat deinen dat klopt. Heb dat laten staan omdat de (nieuwe) achterbanden te stil zijn, wat niet veel vertrouwen geeft (geen voorwaarschuwing tav wanneer de auto komt). Zonder kuipstoel + gordels en geen helm op vind ik de snelheid die er nu in zat voldoende. Ben het opendak er aan het uithalen (vervangen door aluminium plaat), dan kan ik mijn helm weer op en kan er ook meer gas op.
Zonder aanpassingen qua motor denk ik dat 8:45 iets te hoog gegrepen zal blijken te zijn. Ik mik op +/- 8:55. Wordt welliswaar nog wat lichter als de auto gestript is, maar blijft qua PK/gewicht en vooral ook koppel/gewichtsverhouding beperkt. (jouw opel had denk ik iets meer dan 176NM koppel Know
)
Op Kesselchen enkel zonder verstoringen/oponthoud bij Bergwerk > 150 km/h (max 158
) mogelijk. Aanremmen voor Schwedenkreuz max 190 km/h, kortom: wat meer power en wat minder gewicht is waar wat aan gedaan zal moet worden. Wat niet wegneemt dat ik met veel plezier heb gereden, en daar gaat het tenslotte om !
De camera auto wordt bestuurd door iemand die heel netjes, lees: met respect, met de Touristenfahrten regels om gaat. Daarom duurt het bij Hohe-Acht - Pflanzgarten wat langer voor hij weer dichterbij komt. (met > 100PK meer en 130NM koppel meer is dat inlopen niet zo moeilijk
)
Demping setting was nog de regen setting, dus dat deinen dat klopt. Heb dat laten staan omdat de (nieuwe) achterbanden te stil zijn, wat niet veel vertrouwen geeft (geen voorwaarschuwing tav wanneer de auto komt). Zonder kuipstoel + gordels en geen helm op vind ik de snelheid die er nu in zat voldoende. Ben het opendak er aan het uithalen (vervangen door aluminium plaat), dan kan ik mijn helm weer op en kan er ook meer gas op.
Zonder aanpassingen qua motor denk ik dat 8:45 iets te hoog gegrepen zal blijken te zijn. Ik mik op +/- 8:55. Wordt welliswaar nog wat lichter als de auto gestript is, maar blijft qua PK/gewicht en vooral ook koppel/gewichtsverhouding beperkt. (jouw opel had denk ik iets meer dan 176NM koppel Know
Op Kesselchen enkel zonder verstoringen/oponthoud bij Bergwerk > 150 km/h (max 158
De camera auto wordt bestuurd door iemand die heel netjes, lees: met respect, met de Touristenfahrten regels om gaat. Daarom duurt het bij Hohe-Acht - Pflanzgarten wat langer voor hij weer dichterbij komt. (met > 100PK meer en 130NM koppel meer is dat inlopen niet zo moeilijk
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
sven deutschmann
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Ah ik zie nu pas dat de e36318is slechts 1190 kg weegt ipv 1290 dus dat scheelt nog ruim 6 sekonden
Theoretisch zou hiermee een btg8.40 -8.45 haalbaar moeten zijn onder gunstige omstandigheden (verkeer, weer, onderstel, banden en rijder)
Als het onderstel een beetje klopt moet er zelfs wel een 8.35 uit te persen zijn, moet je wel alleen op de baan zijn.........dan ben je echt aan het racen en dat is toch iets totaal anders dan als veelrijder snelle toeristische ronden afmalen met een veelvoud aan diversiteit van ander toeristisch verkeer op de baan
Theoretisch zou hiermee een btg8.40 -8.45 haalbaar moeten zijn onder gunstige omstandigheden (verkeer, weer, onderstel, banden en rijder)
Als het onderstel een beetje klopt moet er zelfs wel een 8.35 uit te persen zijn, moet je wel alleen op de baan zijn.........dan ben je echt aan het racen en dat is toch iets totaal anders dan als veelrijder snelle toeristische ronden afmalen met een veelvoud aan diversiteit van ander toeristisch verkeer op de baan
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Bedoel je met semi's of op gewone straatbanden ? Een VLN rijder die naast zijn CSL ook met een 318iS op de Ring rijdt, reed ook rond de 9:30 minuut (met een gestripte auto). Vergeet niet dat het koppel maar 175NM is en da's niet gek veel op de Ring.... 8:40 op straatbanden lijkt mij lastig te realiseren.Dieseltourist schreef:Ah ik zie nu pas dat de e36 318is slechts 1190 kg weegt ipv 1290 dus dat scheelt nog ruim 6 sekonden
Theoretisch zou hiermee een btg8.40 -8.45 haalbaar moeten zijn onder gunstige omstandigheden (verkeer, weer, onderstel, banden en rijder)
...
Zijn video: http://www.leo-motorsport.de/videos/Ein ... 8.2006.wmv
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Het is maar een graadmeter. Touristenfahrt gaat toch om de lol en niet om alles te maximaliseren ten koste van de veiligheid. De filmAlfa is keurig bezig inderdaad. Verder denk dat ik dat de gereden tijd vrij normaal is. De auto komt vanaf het punt waar de DISAklep het korte inlaatkanaal opent tot leven. En dat is rond de 4500 toeren.
De rijbeleving van een 318is is heel aardig. Juist dat toerenjagen maakt het blok leuk. Wat ideaal zou zijn is een pk of 200 met wat koppel en een korter diff. Downing Atlanta maakt bewezen betrouwbare superchargers voor deze motor waarbij het vermogen rond de 210 pk komt. In Amerika te koop voor slechts 2900 dollar. Helaas moet het hier nog door de douane.
De rijbeleving van een 318is is heel aardig. Juist dat toerenjagen maakt het blok leuk. Wat ideaal zou zijn is een pk of 200 met wat koppel en een korter diff. Downing Atlanta maakt bewezen betrouwbare superchargers voor deze motor waarbij het vermogen rond de 210 pk komt. In Amerika te koop voor slechts 2900 dollar. Helaas moet het hier nog door de douane.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Yep; je bent erg aktief bezig en heel erg betrokken bij het rijden. Je moet goed opletten, want een foutje maken is redelijk 'killing': je valt meteen dood met d eauto. Dus leuk (imo) ! Daarom denk ik er steeds meer over na om 'm echt verder op te bouwen en er naast te houden.Joy Jolliffe schreef:H...
De rijbeleving van een 318is is heel aardig. Juist dat toerenjagen maakt het blok leuk. ....
Korter diff komt zo wie zo nog, en een Quaife LSD ook. Maar eerst de kuipstoelen !!
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Ik rijd altijd met Sabelt Racer Duo: die is extra geschikt voor de 'wat grotere mens'Knot schreef:Wat voor kuipen gaan erin, heb je dat al uitgezocht (neem aan van wel)?
Sperdiff en rolkooi en dan heb je een erg mooi apparaat mijn inziens. Motorvermogen en remmen aanpakken kan dan altijd nog.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Hawk is een merk met goede remblokken in het assortiment. Hebben ook straat remblokken zoals deze: http://www.hawkperformance.com/performance/hps.phpJoy Jolliffe schreef:Wat moet ik me voorstellen bij Hawk remblokken ? Circuit-only ? Ik ken ze eigenlijk niet.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
-
sven deutschmann
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
zolang het je maar tot stilstand brengtTommy schreef:Hawk Hp's zijn ideaal om je velgen zwart te poedercoaten.. je krijgt het niet meer eraf ook.. je skirts zijn dan ook weer netjes zwart met fade naar wit-grijs hoe verder je naar achter komt
Dacht dat ze nog erger waren met lak verbranden dan DS3000.
