fun auto voor erbij: e36 318iS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 29 jul 2007, 21:16

Knot schreef:Gaaf die video!

Alleen voor bergwerk stuift wel ff die 6pitter voorbij he ;)
Helaas niet zo snel als de bedoeling/mogelijk was, en dan kun je alsnog van je gas ook (wat je niet wilt met 140PK ;) )

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 jul 2007, 22:36

Erg fraaie en cleane ronde!

Thanks for sharing.

Michel

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 29 jul 2007, 22:48

Michel Pol schreef:Erg fraaie en cleane ronde!

Thanks for sharing.

Michel
Thanks ! Ben de grote versie (betere kwaliteit dan youtube) aan het uploaden naar mijn webserver; dat kijkt wat makkelijker :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 29 jul 2007, 22:58

Nu, dat is onmogelijk. Ik stem voor een dopingcontrole op Aernhoudt. :lol:

Mooie beelden!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 jul 2007, 23:09

Die hogere kwalitiet downloadbare video wil ik ook wel graag hebben!

Bewaar namelijk alles :)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 29 jul 2007, 23:22

Knot schreef:Die hogere kwalitiet downloadbare video wil ik ook wel graag hebben!

Bewaar namelijk alles :)
he gatver....

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 30 jul 2007, 02:12

filmpje was mooier geweest als de camera-auto korter had gevolgd.

het lijkt op het filmpje wel of de achterkant een wat stevigere dempersetting kan gebruiken.........9'34 met deze hoeveelheid langzamere (bike)traffic en "deinende" achterkant is best wel redelijk

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jul 2007, 07:37

Nah, met een gestripte 318iS met aangepast onderstel, remmen etc moet je toch wel 8:45 kunnen rijden? Zal sowieso sneller gaan dan die 9min BtG van de uitdeshowroom astra diesel 120pk neem ik aan, zo goed was dat standaardonderstel ook weer niet.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 30 jul 2007, 08:27

Dit is de hele film: http://www.75ts.com/video/e36-318is-Nur ... -ronde.wmv

Demping setting was nog de regen setting, dus dat deinen dat klopt. Heb dat laten staan omdat de (nieuwe) achterbanden te stil zijn, wat niet veel vertrouwen geeft (geen voorwaarschuwing tav wanneer de auto komt). Zonder kuipstoel + gordels en geen helm op vind ik de snelheid die er nu in zat voldoende. Ben het opendak er aan het uithalen (vervangen door aluminium plaat), dan kan ik mijn helm weer op en kan er ook meer gas op.

Zonder aanpassingen qua motor denk ik dat 8:45 iets te hoog gegrepen zal blijken te zijn. Ik mik op +/- 8:55. Wordt welliswaar nog wat lichter als de auto gestript is, maar blijft qua PK/gewicht en vooral ook koppel/gewichtsverhouding beperkt. (jouw opel had denk ik iets meer dan 176NM koppel Know ;) )

Op Kesselchen enkel zonder verstoringen/oponthoud bij Bergwerk > 150 km/h (max 158 :lol: ) mogelijk. Aanremmen voor Schwedenkreuz max 190 km/h, kortom: wat meer power en wat minder gewicht is waar wat aan gedaan zal moet worden. Wat niet wegneemt dat ik met veel plezier heb gereden, en daar gaat het tenslotte om !

De camera auto wordt bestuurd door iemand die heel netjes, lees: met respect, met de Touristenfahrten regels om gaat. Daarom duurt het bij Hohe-Acht - Pflanzgarten wat langer voor hij weer dichterbij komt. (met > 100PK meer en 130NM koppel meer is dat inlopen niet zo moeilijk :lol: )

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jul 2007, 10:20

Foei Aernoudt, filmen op de ring :lol:

Superstrak gestuurd :) Er zullen wel wat mensen met een paar honderd PK porsches zich achter hun oren gekrabt hebben :mrgreen:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 30 jul 2007, 10:33

idd AB je mag niet filmen :wink:
ben hem aant downe nu dus dalijk wat te bekijken..



nice filmpje en lekkere ronde.. 9min btg moet er wel in zitten lijkt me :)
wat voor cam gebruik je ervoor AB?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 30 jul 2007, 11:12

Spycam van Video Franken (ziet er uit als een knoop in je jasje :) )

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jul 2007, 11:13

Hmmz.. zie mijn E36 325i ringtool topic... of moet ik toch ook maar zoiets bouwen een 318iS?

Verkoop je m als ie af is en je verder wil met de E34?? ;)

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 30 jul 2007, 13:03

Ah ik zie nu pas dat de e36318is slechts 1190 kg weegt ipv 1290 dus dat scheelt nog ruim 6 sekonden
Theoretisch zou hiermee een btg8.40 -8.45 haalbaar moeten zijn onder gunstige omstandigheden (verkeer, weer, onderstel, banden en rijder)
Als het onderstel een beetje klopt moet er zelfs wel een 8.35 uit te persen zijn, moet je wel alleen op de baan zijn.........dan ben je echt aan het racen en dat is toch iets totaal anders dan als veelrijder snelle toeristische ronden afmalen met een veelvoud aan diversiteit van ander toeristisch verkeer op de baan

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 30 jul 2007, 15:20

Dieseltourist schreef:Ah ik zie nu pas dat de e36 318is slechts 1190 kg weegt ipv 1290 dus dat scheelt nog ruim 6 sekonden
Theoretisch zou hiermee een btg8.40 -8.45 haalbaar moeten zijn onder gunstige omstandigheden (verkeer, weer, onderstel, banden en rijder)
...
Bedoel je met semi's of op gewone straatbanden ? Een VLN rijder die naast zijn CSL ook met een 318iS op de Ring rijdt, reed ook rond de 9:30 minuut (met een gestripte auto). Vergeet niet dat het koppel maar 175NM is en da's niet gek veel op de Ring.... 8:40 op straatbanden lijkt mij lastig te realiseren.
Zijn video: http://www.leo-motorsport.de/videos/Ein ... 8.2006.wmv

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jul 2007, 15:37

Verbaas me... 120pk op die 1305kg + mijn 76kg + sjef zijn kilo's + volle tank diesel + druk verkeer haalde ik een 9:29... dat komt echt niet door de 280nm van het dieseltje lijkt me.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 30 jul 2007, 20:06

Het is maar een graadmeter. Touristenfahrt gaat toch om de lol en niet om alles te maximaliseren ten koste van de veiligheid. De filmAlfa is keurig bezig inderdaad. Verder denk dat ik dat de gereden tijd vrij normaal is. De auto komt vanaf het punt waar de DISAklep het korte inlaatkanaal opent tot leven. En dat is rond de 4500 toeren.
De rijbeleving van een 318is is heel aardig. Juist dat toerenjagen maakt het blok leuk. Wat ideaal zou zijn is een pk of 200 met wat koppel en een korter diff. Downing Atlanta maakt bewezen betrouwbare superchargers voor deze motor waarbij het vermogen rond de 210 pk komt. In Amerika te koop voor slechts 2900 dollar. Helaas moet het hier nog door de douane.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 30 jul 2007, 20:17

Joy Jolliffe schreef:H...
De rijbeleving van een 318is is heel aardig. Juist dat toerenjagen maakt het blok leuk. ....
Yep; je bent erg aktief bezig en heel erg betrokken bij het rijden. Je moet goed opletten, want een foutje maken is redelijk 'killing': je valt meteen dood met d eauto. Dus leuk (imo) ! Daarom denk ik er steeds meer over na om 'm echt verder op te bouwen en er naast te houden.

Korter diff komt zo wie zo nog, en een Quaife LSD ook. Maar eerst de kuipstoelen !!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jul 2007, 20:36

Wat voor kuipen gaan erin, heb je dat al uitgezocht (neem aan van wel :))?

Sperdiff en rolkooi en dan heb je een erg mooi apparaat mijn inziens. Motorvermogen en remmen aanpakken kan dan altijd nog.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 30 jul 2007, 20:58

Knot schreef:Wat voor kuipen gaan erin, heb je dat al uitgezocht (neem aan van wel :))?

Sperdiff en rolkooi en dan heb je een erg mooi apparaat mijn inziens. Motorvermogen en remmen aanpakken kan dan altijd nog.
Ik rijd altijd met Sabelt Racer Duo: die is extra geschikt voor de 'wat grotere mens' :lol: Met 6 punts gordels en o.a. nog een setje M3 remmen + Hawk remblokken. Brandblusser staat al klaar voor inbouw, afneembare stuurnaaf zit er al in :)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 30 jul 2007, 21:02

Wat moet ik me voorstellen bij Hawk remblokken ? Circuit-only ? Ik ken ze eigenlijk niet.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 30 jul 2007, 21:06

Joy Jolliffe schreef:Wat moet ik me voorstellen bij Hawk remblokken ? Circuit-only ? Ik ken ze eigenlijk niet.
Hawk is een merk met goede remblokken in het assortiment. Hebben ook straat remblokken zoals deze: http://www.hawkperformance.com/performance/hps.php

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 30 jul 2007, 22:40

Hawk Hp's zijn ideaal om je velgen zwart te poedercoaten.. je krijgt het niet meer eraf ook.. je skirts zijn dan ook weer netjes zwart met fade naar wit-grijs hoe verder je naar achter komt :)
Dacht dat ze nog erger waren met lak verbranden dan DS3000.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 30 jul 2007, 22:45

Tommy schreef:Hawk Hp's zijn ideaal om je velgen zwart te poedercoaten.. je krijgt het niet meer eraf ook.. je skirts zijn dan ook weer netjes zwart met fade naar wit-grijs hoe verder je naar achter komt :)
Dacht dat ze nog erger waren met lak verbranden dan DS3000.
zolang het je maar tot stilstand brengt :P

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 30 jul 2007, 22:56

nieuwe tekst achterop de verpakking: niet geschikt voor poetsers. Easy on, hard off :)
remmen zijn idd naast onderstel toch wel main iten dat goed moet zijn :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten