I know ik heb er ook al meerdere gerepareerd. Dit keer wilde ik alleen een andere oplossing die de echte temperatuur aangeeft. Voor mijn eigen auto vind ik dat gewoon fijner. De blauwe stekker heeft een nieuwe plek gekregen. Alles functioneerd gewoon op de normale manier (buiten het si board om want die is vervallen).Crookie schreef: 02 aug 2024, 10:22 De oorspronkelijke temperatuur meter had prima kunnen blijven zittenIk repareer dat euvel best vaak.. ik ben benieuwd waar je nu het toerental signaal vandaan haalt omdat nu de rechter stekker compleet vervallen is?
1984 BMW 320i | P3 Moederdag
- timoty
- Auto: BMW E30 & E90
Re: 1984 BMW 320i | Grote update met video P2
-
- Auto: Dikke Bmw
Ja de temperatuurmeter is een indicatie, de laatste paar mm voor het midden verschilt soms 10 graden.timoty schreef: 02 aug 2024, 11:21I know ik heb er ook al meerdere gerepareerd. Dit keer wilde ik alleen een andere oplossing die de echte temperatuur aangeeft. Voor mijn eigen auto vind ik dat gewoon fijner. De blauwe stekker heeft een nieuwe plek gekregen. Alles functioneerd gewoon op de normale manier (buiten het si board om want die is vervallen).Crookie schreef: 02 aug 2024, 10:22 De oorspronkelijke temperatuur meter had prima kunnen blijven zittenIk repareer dat euvel best vaak.. ik ben benieuwd waar je nu het toerental signaal vandaan haalt omdat nu de rechter stekker compleet vervallen is?
Maar het midden van de meter is gewoon bedrijfstemperatuur. En dat is het belangrijkste denk ik.
Heb je het si board nog? Misschien heb ik wel interesse.
-
Re: 1984 BMW 320i
timoty schreef: 02 aug 2024, 09:35 Bedankt heren!
Thanks vester!vester86 schreef: 02 aug 2024, 00:23
als je de koppelkromme en vermogenscurve zo ziet is er na 5500-6000 toeren niet veel (meer) eer te behalen.
prachtig opgebouwd Timoty! echt een kunststukje onder de motorkap
Voor een '2 kleppendeksel per cilinder motor' blijft het koppel gelukkig lang hoog. Ook het vermogen blijft van 6 tot 7k lekker vlak op +/- 200 pk. Qua gedrag en curve mag ik in mijn handjes klappen. Zie onderstaand vergelijk maar eens.
Screenshot_20240802_082530_Samsung Notes.jpg
P.s. je OBD dongel is binnen en al gebruikt hoor. Doe verschrikkelijke start stop van de F30 staat uit nu!

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Super gaaf zeg! Had dit topic wat gemist maar net alles even teruggelezen, heel gaaf!
- timoty
Re: 1984 BMW 320i | P3 Moederdag
Op moederdag dit jaar organiseerde het tijdschrift Octane het evenement 'Classics and Coffee' op CPZ.
Voor een schappelijk bedrag kon je er ook rondjes over het circuit rijden (tussen de HARC races door).
Dat leek me een geschikt cadeau voor de vrouw. Ook zij heeft een voorliefde voor alles met wielen maar sinds de geboorte van onze jongste zoon (op moment van schrijven net 3 geworden) had ze al niet meer in de E30 gereden. De zomer na zijn geboorte liep de motor stuk en de complete wederopbouw daarvan zou tot begin dit jaar duren. Het ideale cadeau dus om haar weer eens te laten proeven van die oude vertrouwede "320i"
Er waren die dag een boel fotografen waardoor we wat leuke beelden hebben voor later. Onze beide zoons waren maar wat trots dat mama in de 'raceauto' het circuit rond ging, al was het maar toeren. (Met dank aan Mathieux Panacho
)
Tot de volgende keer!
Voor een schappelijk bedrag kon je er ook rondjes over het circuit rijden (tussen de HARC races door).
Dat leek me een geschikt cadeau voor de vrouw. Ook zij heeft een voorliefde voor alles met wielen maar sinds de geboorte van onze jongste zoon (op moment van schrijven net 3 geworden) had ze al niet meer in de E30 gereden. De zomer na zijn geboorte liep de motor stuk en de complete wederopbouw daarvan zou tot begin dit jaar duren. Het ideale cadeau dus om haar weer eens te laten proeven van die oude vertrouwede "320i"

Er waren die dag een boel fotografen waardoor we wat leuke beelden hebben voor later. Onze beide zoons waren maar wat trots dat mama in de 'raceauto' het circuit rond ging, al was het maar toeren. (Met dank aan Mathieux Panacho

Tot de volgende keer!
-
OnlineMartijn_bmw
Leuke foto! En mooi als je de auto liefde zo kan delen met elkaar 

- Knot
Stoer dat ze het doet, hoeft geen rappe tijd te zijn, gewoon doen en genieten!
- timoty
Exact hoe ik er ook over dachtKnot schreef: 04 sep 2024, 21:53 Stoer dat ze het doet, hoeft geen rappe tijd te zijn, gewoon doen en genieten!

De liefde voor auto's zit er bij ons beide in, al zitten we daarin ook niet altijd op een lijn.Martijn_bmw schreef: 04 sep 2024, 21:50 Leuke foto! En mooi als je de auto liefde zo kan delen met elkaar![]()
Vooral het aspect dat de auto nooit klaar is schiet bij haar wel eens in het verkeerde keelgat.
Zo ook deze week...
We kwamen erachter dat de hardyschijf (die nog maar een paar duizend km oud is) het weer eens begeven heeft.
Ik vermoed dat die toch niet zo goed tegen het forse afremmen op de motor kan. Weet nog niet zo goed wat te doen. Je hebt er aluminium varianten met poly inserts voor maar ik ben bang dat ik het probleem dan juist verplaats..
Ook lekt de bak meer dan ik kan accepteren en ik vermoed dat daar ergens een scheurtje o.i.d. in de behuizing zit. De keringen zijn allemaal nieuw en droog maar toch is de hele bak nat aan de onder kant. Een nieuwe is inmiddels gevonden en die pik ik van de week even op. Hopelijk daarmee meer geluk.
Ach, we blijven er mee bezig zullen we maar zeggen

-
Hardy schijf gewoon meenemen als regulier onderhoud ipv het probleem verleggen naar een ander gebied zou ik zo denken.
En super tof dat je vrouw heeft gereden!
En super tof dat je vrouw heeft gereden!
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Wel handig als je niet zo groot bent en een luier draagt.....je kunt makkelijker de onderkant van je auto bekijken en je hoeft niet elke keer van je werk af als je aan het sleutelen bent en eigenlijk naar de wc moet.