Bram schreef:Heeft Android niet

Bram schreef:Heeft Android niet
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik vind het oranje ook mooi, maar jij hebt al meerdere dure klokken, dus dan kun je al snel afwisselen en dan is het ook niet zo'n punt. Maar het zou zonde zijn om bij die ene speciale gelegenheid waar je je mooi gaat kleden, je duurste horloge in de kast te moeten laten liggen, omdat ie oranje accenten heeft. Dat bedoel ik meer te zeggen.RVV schreef:
Plus het 8500 uurwerk heeft een glas/zichtbodem. Die met het 8500 uurwerk zou ik vorig jaar ook kopen, maar uiteindelijk werd het de PAM 359. Verder een erg mooi horloge. Ik vind de oranje accenten ook wel gaaf. Vervelen zal wel meevallen. Mijn Zenith heeft ook oranje accenten en die verveeld na 15 jaar me nog steeds niet.
De nieuwe Planet Ocean heeft inderdaad een 8500 co-axial kaliber en de oude (2200.50.00) heeft een 2500 caliber met co-axial echappement. Dit is een zeer groot verschil! Het 8500 kaliber is een manufacture uurwerk, door Omega ontwerpen en gebouwd. Dit uurwerk is om het co-axial echappement heen gebouwd, waar bij het 2500 kaliber een co-axial echappement er is opgebouwd. Ook heeft het 8500 kaliber twee veertonnen en dus een grotere en stabielere gangreserve. Daarbij hebben de nieuwe 8500's ook een silicium balansveer tov geblauwd staal. Silicium kan niet vervormen en magnetisme heeft hier geen invloed op. Wanneer je een normale veer uittrekt zal hij breken en/of niet meer terug in de oude vorm komen. Ik heb een keer een silicium veer tot zo'n 15cm uitgerekt en toen ik 'm weer losliet kon hij zo weer terug in het uurwerk.Bram schreef:Net bij van Grinsven in 's-Hertogenbosch geweest. Daar helaas verliefd geworden op de Omega Seamaster Planet Ocean Big Size![]()
Brochure meegenomen die al op leeftijd is, ze wachten op nieuwe.
Rare is dat in de brochure (januari 2011) dit horloge nog €3.300,- kost, terwijl het nieuwe model liefst €4.660,- kostNou is dat in beide gevallen veel geld, maar het nieuwe model €1.300,- duurder maken is toch wel behoorlijk fors. Enig idee hoe dit kan? Ik kon het horloge trouwens wel voor aardig wat minder meenemen, maar vanzelfsprekend veel meer dan de €3.300,-.
Het mechaniek is van Omega zelf, de 8500 Co-Axial. Kan Robin daar wat over vertellen, of is dat al ergens in dit 220 pagina's tellende topic gedaan? Geen idee wat dat coaxiale inhoudt? Wat kost het onderhoud aan zo'n top klok?
Voor de mensen die het interessant vinden, er ligt daar in de vitrinekast waar -40% op staat onder andere een Omega Speedmaster Broad Arrow, een Seamaster, een aantal Ebels, wat Longines klokjes en meer fraai spul, allen dus met 40% korting.
Dat en hij mist een bolletje chroom bij de '12'. Oh nee dat hoort denk ik zo(lichtpuntje)JoostSchouten schreef:De tachymetre 60 die niet op '12 uur' staat?
JoostSchouten schreef:De tachymetre 60 die niet op '12 uur' staat?
Als ik dit zo lees vraag ik me af of Smacboy z'n 135 al heeft besteld. Zo niet, lijken jullie aardig op elkaar...Bram schreef:Ik ook![]()
Maar kan de ruime 4K die deze kost nog ff niet naar mezelf verantwoorden. Denk dat mijn afstuderen volgend jaar een geschikte gelegenheid is om mezelf een dergelijk duur cadeau te gunnen
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], Hielke, Joost H., Majestic-12 [Bot], Martijn 327i, Wimo en 5 gasten