Leuke artikelen over JD Engineering

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 mar 2007, 23:57

rs2g60 schreef:jd is gewoon de beste :lol: als jd zijn zinnen zet op andere merken kunnen ze allemaal wel opdoeken die tunning bedrijfsje's hier in nederland die kunnen alleen maar kant en klare chipje's monteren :wink:
Dan ken jij EMS nog niet zeker? :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 02 mar 2007, 00:58

Ik ben inderdaad benieuwd waneer "God-Engineering" ook de rest van de andere tuner's in Nederland gaat uitschakelen.

Arthur, misschien een tip voor jou?

rs2g60

Bericht door rs2g60 » 02 mar 2007, 12:40

rebel binnen 2 jaar gaan ze allemaal naar jd :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 mar 2007, 13:47

Rebel schreef:Ik ben inderdaad benieuwd waneer "God-Engineering" ook de rest van de andere tuner's in Nederland gaat uitschakelen.

Arthur, misschien een tip voor jou?
Sarcastische ondertoon, Rob?
:mrgreen:
Heb natuurlijk allang geinformeerd bij Jeroen.
Momenteel geen software voor de ST.
En voor 1 auto wordt het ook te duur...

Tristan

Bericht door Tristan » 02 mar 2007, 13:54

Opa schreef: Dan ken jij EMS nog niet zeker? :wink:
Hij doelde meer op de Marktplaats-tuners. :wink:

Harrie

Bericht door Harrie » 03 mar 2007, 13:13

rs2g60 schreef:jd is gewoon de beste :lol: als jd zijn zinnen zet op andere merken kunnen ze allemaal wel opdoeken die tunning bedrijfsje's hier in nederland die kunnen alleen maar kant en klare chipje's monteren :wink:
Het probleem in NL is inderdaad dat er eigenlijk geen goeie software tuners hier zijn. Op zich ook niet gek, want de markt is hier veel te klein. De VAG hokken hebben als voordeel dat er veel hetzelfde is, dus daar kan je de kennis die je hebt verdelen over verschillende merken.
De andere auto's die JD gedaan heeft zijn meer uit liefhebberij gedaan, bv omdat zijn vrouw een Works heeft. Voor al het andere spul is het gewoon veel te duur, er rijden veel te weinig van dat soort tunable auto's rond hier in NL, dus een erg kleine afzet.
In UK is het razend populair en rijdt er veel meer exotisch spul rond. Net als in Duitsland.

Ik verbaas me wel overigens iedere keer over de reaktie van Rebel. Het lijkt wel alsof hij iedere keer gestoken wordt wanneer het woordje JD voorbij komt. Heeft volgens mij niks te maken met garantie of volgas op/neer tussen Hamburg en Munchen.

Ennu, per definitie zijn dat soort auto's en bedrijfjes zeer aanstekelijk voor "sjonnies".

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 mar 2007, 13:18

Nou die tuners zijn er wel maar ze zijn gewoon te duur.

Als je kijkt dat Carly Motors 1250 euro ex rekent voor een M3 dan is het gewoon de moeite niet voor die paar PK's. Maar ECU's programmeren kunnen ze er heus wel :) Ook SMG bak software kunnen ze aanpassen, als ze geen standaard prog hebben vragen ze alleen extra ontwikkelingskosten.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 03 mar 2007, 14:03

Beek auto Racing (BAR) rekent €325,- voor een Mini :wink: Maar wij hebben dan wel een clubprijs afgesproken.. waar een forum wel niet handig voor is..
Dus ik zal zeggen vraag naar een clubprijs voor Driving-fun bij JD en anders bij Beek.
Ben trouwens wel benieuwd hoeveel vermogen JD uit die Works haalt? Weet iemand dit :roll: Want die Mini's zijn geen gemakkelijke auto's om te tunen.. Alleen een kleinere compressorpulley geeft heel veel meer vermogen.. maar dan is het geen softwaretuning meer.

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 09 mar 2007, 21:31

Hans GP1630 schreef:Beek auto Racing (BAR) rekent €325,- voor een Mini :wink: Maar wij hebben dan wel een clubprijs afgesproken.. waar een forum wel niet handig voor is..
Dus ik zal zeggen vraag naar een clubprijs voor Driving-fun bij JD en anders bij Beek.
Ben trouwens wel benieuwd hoeveel vermogen JD uit die Works haalt? Weet iemand dit :roll: Want die Mini's zijn geen gemakkelijke auto's om te tunen.. Alleen een kleinere compressorpulley geeft heel veel meer vermogen.. maar dan is het geen softwaretuning meer.
Meende 211pk.
Meer weet ik niet, maar bel hem eens.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 mar 2007, 22:48

Aha, beek haalt er 218 uit.. (standaard Works, geen GP) maarja die banken kunnen ook verschillen..

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 09 mar 2007, 23:33

Allemaal aan de Honda mannen :lol: :wink:

Als je een beetje technisch bent kun je je eigen Honda gratis chiptunen. Kost je alleen een rom en een rombrander. Het programma om software te maken en bij te werken is gratis te downloaden :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 mar 2007, 10:27

Maar ja, het blijft dan nog steeds een Honda, Jan :twisted:

Plaats reactie