rs2g60 schreef:jd is gewoon de beste

als jd zijn zinnen zet op andere merken kunnen ze allemaal wel opdoeken die tunning bedrijfsje's hier in nederland die kunnen alleen maar kant en klare chipje's monteren

Het probleem in NL is inderdaad dat er eigenlijk geen goeie software tuners hier zijn. Op zich ook niet gek, want de markt is hier veel te klein. De VAG hokken hebben als voordeel dat er veel hetzelfde is, dus daar kan je de kennis die je hebt verdelen over verschillende merken.
De andere auto's die JD gedaan heeft zijn meer uit liefhebberij gedaan, bv omdat zijn vrouw een Works heeft. Voor al het andere spul is het gewoon veel te duur, er rijden veel te weinig van dat soort tunable auto's rond hier in NL, dus een erg kleine afzet.
In UK is het razend populair en rijdt er veel meer exotisch spul rond. Net als in Duitsland.
Ik verbaas me wel overigens iedere keer over de reaktie van Rebel. Het lijkt wel alsof hij iedere keer gestoken wordt wanneer het woordje JD voorbij komt. Heeft volgens mij niks te maken met garantie of volgas op/neer tussen Hamburg en Munchen.
Ennu, per definitie zijn dat soort auto's en bedrijfjes zeer aanstekelijk voor "sjonnies".