Stock bias naar achteren verhogen is niet altijd wijs. Als je iets te laat remt en je stuurt nog wat remmend in dan heb je kans dat je auto erg onstabiel word.
Maar je remweg kan er flink korter door worden. Hij moet voor nog steeds eerder blokkeren dan achter, anders gaat de kont om. Ik heb zo'n prop valve om mee te experimenteren. Standaard in mijn geval vrij onderbenut achter. Zal per auto en bouwjaar verschillen.
ABS kan een shiftlock redelijk compenseren door remdruk terug te nemen, zodat je gewoon idd dat ding in zijn versnelling rammen kan en klaar. Dat kan ik met de M3 ook wel, het is niet zo dat je dan ineens van de baan af spint oid.
Mwah in mijn geval: ja ABS regelt dat, maar je remweg wordt wel langer omdat je pedaaldruk gek gaat doen. In het nat komt de kont alsnog om en kan ABS dat niet regelen.
Ik probeer de laatste tijd 5-3, dus in 1x, terug te schakelen samen met side flippen/revmatchen en dan weer verder. Het aanvoelen van het juiste moment van koppeling weer op laten komen is zonder revmatchen en 5-3 schakelen wel lastig.