Beide data kloppen hoor, zowel in maart als in november een pak sneeuw :banaan:Arthur schreef:@Romo: het was zeker weten in maart. Alleen 2005 was ik me niet zeker. Maar dat weet ik nu ook zeker:
De dag ervoor had ik net een nieuw setje winterbanden laten monteren bij Kluinhaar in Hengelo. Helaas heb je daar weinig aan als het overige verkeer helemaal vastloopt in een beetje (romo schreef:25-11-2005 was idd beperkt gebied, Oost Nederland...........................maar de hoeveelheid sneeuw was bizar en de daarmee gepaarde ongemakken waren echt ongehoord hevig..............................
Haaksbergen had een aantal dagen geen stroom door geknakte hoogspanningsmasten in Ochtrup (Duitsland), de kabels vielen over de snelweg 31 ( iedereen hier welbekend), daar hebben mensen moeten overnachten in hun auto. In Haaksbergen 9 maanden later een geboortegolf...........................( een ander soort DF
, zogezegd)
Ach, een Leon met 4x4 en winterbanden komt altijd wel van zijn plek. De Speedster is een heel ander verhaal. Die heb ik 1x met sneeuw uit de garage gehaald voor wat foto's. Mooi dat ik 'm er niet meer in kreeg. De "helling" is maar 5 cm hoog over 1 meter. Pas na een stuk oud tapijt uitgerold te hebben kreeg ik de Speedster weer binnen.romo schreef:Toen heb ik 4 dagen niet met de M3 kunnen rijden................................maar dat was dan ook de enige keer
Gewoon een flinke aanloop nemen en dan vol op het gas de garage in...SteV6 schreef:De Speedster is een heel ander verhaal. Die heb ik 1x met sneeuw uit de garage gehaald voor wat foto's. Mooi dat ik 'm er niet meer in kreeg. De "helling" is maar 5 cm hoog over 1 meter. Pas na een stuk oud tapijt uitgerold te hebben kreeg ik de Speedster weer binnen.
Er zijn toch ook nog banden met een sneeuwvlok teken?Geelhoed schreef:Als je in plaats van de marketingterm winterbanden de "officiele" benaming Modder+Sneeuw banden gebruikt wordt de boel een stuk duidelijker.
Precies, Geelhoed loopt wat achter.Ahmed schreef:Er zijn toch ook nog banden met een sneeuwvlok teken?Geelhoed schreef:Als je in plaats van de marketingterm winterbanden de "officiele" benaming Modder+Sneeuw banden gebruikt wordt de boel een stuk duidelijker.
Leuk om positieve winterbanden posts te zien.Tristan schreef:Ben op dit moment super tevreden met de winterset. De sportieve banden werden onder de 6 graden worden keihard, terwijl met mijn winterbanden nu de grip veel beter is. Had er niet aan moeten denken om vanochtend met -6 graden de rotondes te moeten nemen. De ene naar de andere zag ik glijen terwijl ik volle polle er overheen ging. Laat staan als je een noodstop moet maken, kansloos met zomerbanden.
Het hele jaar pocht DF dat ze elke rotonde full-lock neemt en als het winter wordt is met ineens bang voor zomerbanden....Tristan schreef:Had er niet aan moeten denken om vanochtend met -6 graden de rotondes te moeten nemen.
Modder en sneeuw?wjn schreef: Precies, Geelhoed loopt wat achter.
De meeste winterbanden hebben ook nog M&S erop staan, geen flauw idee waarom.
Onder +7Celcius en op een nat wegdek verkleinen MICHELIN-winterbanden uw remafstand met 6 meter in vergelijking met MICHELIN zomerbanden
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 3 gasten