Wat is de beste chauffeurs auto?

Dit is ons algemene autoforum.

Wie is prive chauffeur (geweest)?

Ja, ik ben prive chauffeur (geweest)
13
37%
Nee, maar wel andere chauffeur (taxi, vervoer e.d)
4
11%
Nee, helemaal nooit anders dan mezelf vervoeren
18
51%

Totaal aantal stemmen: 35

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2007, 10:38

Robin schreef:^^^^
LOL @onzin :lol:

edit: Daarom heb ik Jaguar(XJ) en Maserati(QP) er niet bij gezet. :wink:
Ik zag vanochtend een e60 5 serie met de motorkap open de vluchtstrook staan :oops:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 dec 2007, 10:47

Diesel vind ik tevens lekkerder rijden en je hoeft niet zo vaak te tanken. Dat scheelt weer tijd en veiligheid.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 dec 2007, 10:56

1100 km met de S-klasse ( 90 liter tank), en dan is die nog niet leeg.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 dec 2007, 10:59

Ha, die PeterB;

En of het nou zo veilig is om 1100km aan één stuk te gaan rijden....

Niall

Bericht door Niall » 13 dec 2007, 11:06

Rico v Velzen schreef:

Ik zag vanochtend een e60 5 serie met de motorkap open de vluchtstrook staan :oops:
Überlol :) :twisted:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 dec 2007, 11:10

:lol: Ik heb m'n 6e BMW, nooit wat mee gehad. Audi is een ander verhaal. Kan trouwens toch wel wat aanloopproblemen vinden bij verschillende Lexii(Lexussen?), maar Toyota (en dat merk ken ik redelijk van vroeger) is gewoon goed, ook al ram je d'r mee, maar dat geldt -blijkbaar- ook voor de propellorkarren die ik altijd had(afkloppen)

8)

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2007, 11:13

Rico v Velzen schreef:

Geintje hoorde ik van Hylke en Andre:

Drent rijdt in Duitsland en ziet een Duitser met een oude Mercedes aan de kant vd Autobahn. Hij stoppen. Was ist los? -Weiss nicht, zegt de Duitser. Zij onder motorkap kucken, Drent zegt: Ah ich seh es al, der Hitler ist kaput! Duitser: der WAS!?? Drent:Der Hitler! Duitser: Mann der Vergaser ist kaput! Drent: Das sag ich toch?

LOL :lol:

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2007, 11:15

Tja ik zie best wel eens een BMW'tje met pech staan, meestal 5 series. ikzelf heb nog nooit pech gehad met mijn BMW's.

Met mijn huidige 325i heb ik de meeste kilometers mee gereden, nu bijna 140000 km.. en nog nooit heeft die me op de een of andere manier in de steek gelaten. Sterker nog in alles voelt ie nog net zo aan als toen ik hem 4 jaar geleden kocht met 54000 op de teller.

Ik vind BMW's uit eigen ervaring weer hele betrouwbare auto's.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 dec 2007, 11:40

Ook ik hou me af en toe bezig als chauffeur. Is wel ideaal en makkelijk voor mij als student, kan ik een beetje mijn eigen tijd indelen.

Vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat mijn voorkeur absoluut uit gaat naar de AUdi A8L en de BMW 7L. Bij de Audi alleen gereden in de A8l W12 van Maurice, en dat is gewoon enorm genieten voor beide. De chauffeur heeft een werkelijk geweldige positie, en heeft in mijn ogen een perfecte bediening van alle mogelijke zaken. Daarnaast heeft hij natuurlijk met zijn rechtervoet de beschikking over die enorm soepele, maar oh zo snelle 12-cilinder. Voor de cliënt is het natuurlijk achterin ook dikke top. Enorm veel ruimte, alle voorzieningen bij de hand en een geweldig onderstel dat de auto een bepaalde rust geeft die je achterin wenst.

Het zelfde als voor de Audi geldt ook voor de BMW 7. Deze heb ik gereden in 750iL en 760iL. Daarin merk je als chauffeur niet zo veel verschil omdat je het potentieel toch niet kan benutten, al draait die V12 wel heel erg soepel hoor ;). De auto rijd gewoon vorstelijk en de zit zijn voor zowel de cliënt als de chauffeur, fenomenaal. In de BMW kan ik persoonlijk denk ik nog lekkerder zitten dan in de A8. Verder heeft deze de prachtige mogelijkheid om van de bestuurdersstoel de bijrijderstoel te kunnen bedienen, dan kan je als chauffeur de achterpassagier net wat meer ruimte geven zonder om te moeten lopen en de stoel te verstellen. Dat is vaak het geval als je in auto's rijdt die niet in die topklasse zitten. Natuurlijk heb je bij de 760iL en de A8 W12 ook als achterpassagier de mogelijkheid om de stoel voor je naar voor of achter te schuiven.

Ervaring met de S-klasse heb ik niet. Heb nog nooit in een S gereden, en kan me daar dus ook niet over uitlaten. Wel over de E, en dat vind ik echt niets. De auto's waar ik he meest mij rijdt, zijn z'n concurrenten, de A6 en de BMW 5. Deze 2 rijden beide enorm fijn, al heb ik het idee dat ik mezelf prettiger voel in de BMW. De Audi is daarom niet minder een fijne machine natuurlijk, maar de BMW geeft net dat extra zitcomfort.

Verder heb je dan nog auto's uit de SUV klasse. Daar is voor mij maar één winnaar en dat is de nieuwste X5. Perfecte zitpositie voor de bestuurder en behoorlijk veel ruimte voor de achterpassagier. Wanneer je deze rijdt in de 4.8 zou ik me voor kunnen stellen dat dat voor de achterpassagier vervelend kan zijn. Die maakt een heerlijk geluid. Zo'n lekkere lage brom. Wanneer je alleen in de auto zit dan kan je daar van genieten. Absoluut. Even dakraam open, versnellinkje terug en door een tunnel blazen. Smile is dan 100% gegarandeerd. Voor comfort is de 3.0d gewoon perfect. Hele soepele motor, zonder bijgeluiden.

In deze klasse heb ik dan ook nog gereden met de Touareg en de Lexus RS400h. Die laatste is een verhaal apart i.v.m. zijn hybride motor. werkt perfect en uiterst stil, dat is natuurlijk bekend van Lexus. De VW heeft een betere zitpositie dan de Lexus. Je zit bij de Lexus nog meer 'op' het stuur dan bij de VW. De winnaar is hier wederom de X5. Hier zit je echt achter het stuur, en voel je je één met de auto. Tevens heb ik gereden met de ML500. Daar kan ik echter weinig meer over zeggen over hoe die zit etc. Die heeft mij vooral verrast door het enorme vermogen. Die dik 300pk laten die auto rijden als een sportwagen. Enorm veel power, ook onderin. heerlijk geluid, en een super af te stellen onderstel. Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de X5.

Al met al kan ik me voorstellen dat de RR Phantom, de Bentley Flying Spur, Arnage en de Maybach de toppers zijn in dit segment. Daar heb ik echter nog niet mee gereden.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 dec 2007, 11:43

Ha, die Robin;

Diezelfde Duitscher was later die week in Rotterdam en hij wilde net met zijn handen wat water uit de Maas scheppen om zijn dorst te lessen. Een bejaarde Rotterdammer ziet dat van een afstandje en waarschuwt hem "Niet doen, dat water is ontzettend vervuild met gevaarlijke chemicaliëen". De Duitscher, die hem niet verstaat antwoordt: "Was sagen Sie, bitte?". Waarop de Rotterdammer roept: "Mit zwei Hände trinken!"....

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2007, 11:48

Ik heb nog nooit gereden in zulke auto's Mark :oops: Ik heb werkelijk geen idee hoe dat nou rijd. Grootste is een e60 5 serie geweest.. en die vond ik al GROOT

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2007, 11:52

:wink: @Hansv, inderdaad.

Een Duitser die me vroeg of ik een beetje bekend was in m'n woonplaats zei ik:Bekannt, eher berühmt!

Toen ie de weg vroeg: Ein Gerade aus, über die Hecke en dan kejje verrekke.

Tot zover OFF TOPIC :oops:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 dec 2007, 13:44

Ik denk dat de Lexus LS het eerste in zicht komt. Dat lijkt mij een topauto. De perfectie nabij, aldus Autovisie.

Is er geen budget, dan denk ik dat de Rolls Royce Phantom een superwagen is. (vooral) ook om zelf mee te rijden.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 dec 2007, 14:11

Ha, die Hendrik;

Om een Phantom te kunnen onderhouden lijkt een budget me anders erg welkom. Liefst een heel groot. :roll:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 13 dec 2007, 14:24

Dennis Cavallino schreef:In mijn tijd ook veel verschillende auto's gereden en ik heb niet één favoriet (ok, de Arnage misschien), maar in een aantal auto's zitten gadgets die me wel aanspreken.

Zoals de bediening van de rechter voorstoel op de middenconsole, a la de 7 serie. Best handig, hoef je niet meer uit te stappen.
extra leeslampjes achterin en laptopaansluiting.

Audi A6 en A8(L) zijn ook prima auto's. Nadeel vind ik echter de bediening met dat omslachtige systeem. Ik ben de enige ter wereld die de I-drive van BMW makkelijk vind waarschijnlijk. Maar ik vond het levensgevaarlijk om met 150 naast die joystick op die andere 4 knoppen te moeten spieken als ik iets wilde instellen. Echt niet handig/veilig.

Dagen van 15 uur kwamen vaker voor dan dagen van 8 uur, maar ik heb ook weleens gewerkt van 5 uur s'ochtends tot 3 uur 's nachts (weliswaar was t' mogelijk om tussendoor een tukkie te doen, maar toch) en de volgende ochtend gewoon weer om 6 uur voor de deur staan. Ik had er geen problemen mee, tikte lekker door dat soort dagen.
iDrive, nog een puntje hoor. Zeker in een volle 7-serie waar 'ie dan achterin ook nog zit. Topding.

Die dagen komen me ook wel bekend voor, vooral vorig jaar had ik er een aantal zo tussen zitten. Laatste tijd wat rustiger aan, wat ook wel weer fijn is :)

@ Mark

X5 vond ik niet echt een fijne chauffeursauto, zowel de oude niet als de nieuwe niet. Het hing er maar een beetje tussenin. Beetje van BMW, beetje van SUV, net niet eigenlijk....

Q7 ben ik erg benieuwd naar, nog nooit mee gereden. Groot is'ie wel, erg groot.... Als het dan SUV moet zijn doe dan maar een Diesel V8 Range. De Supercharged is mij te dorstig, vooral op hogere snelheden zie je die brandstofmeter echt teruglopen. Touareg V10 TDI vond ik trouwens ook heerlijk rijden met vooral een plus voor het blok, maar chauffeursauto, niet echt...

Laatst een A6 mee. Drukte de startknop in en was niet helemaal het geluid wat ik verwachtte. 4,2V8 onder de kap bleek. Wat een heerlijke machine was dat zeg. Geen specificaties achterop, setje anonieme velgen... Geweldig.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op 13 dec 2007, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 dec 2007, 14:24

Ha die Hans, 1100 km aan een stuk.... Gek. Nee, 800+ aan een stuk is de max geweest, waarbij het grootste gedeelte over een vrijwel lege Duitsche Autobahn..( maar dan ook aan 1 stuk.. het was dat de tank van de S vacuum begon te trekken, 93 liter in een 90 liter tank.. :shock: )

Overigens, ik heb mij laten vertellen dat de onderhoudskosten wel meevallen, op het niveau 760, s600...

Alleen de aanschaf he.. :lol:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 dec 2007, 14:30

Oh, ik vergeet nog een type. Heb laatst ook gereden met de Mercedes R320 CDi 4Matic Lang. Nou.....ik had er behoorlijke verwachtingen van. Zeker gezien zijn prijs en de verwachtingen die je hebt van een dergelijke Mercedes.

De auto is groot, erg groot!! 5.16m lang om precies te zijn. Zit is op zich prima, en verder voelt het ook wel vetrouwd aan. Gewoon als Mercedes. Maar wat een gerammel en gebonk van achteruit zeg. Niet normaal. Ik weet niet of dat bij alle R's zo is, of deze in dit geval. Maar ik zou hem meteen terug hebben gebracht. Natuurlijk is er voor de achterpassagier een enorme zee van ruimte, al is het niet de eerste keus voor een auto waar ik me in zou laten rijden. Echt verschrikkelijk luxe is ie nou ook weer niet achterin. Dan zit je er in de passat van mijn vader achterin bijna nog luxer bij. (dat is trouwens een prima auto om je in te laten rijden).

Al met al een enorme tegenvaller dus die R-klasse. het verklaarde voor mij wel waarom deze auto zo slecht verkoopt, en waarschijnlijk ook geen directe opvolger zal kennen.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 13 dec 2007, 14:32

Ik zelf chauffeur ook af en toe, en heb in veel verschillende wagen gereden. De prettigste vond ik de S klasse W221 320cdi. Moest ermee naar zurich rijden, gelukkig wel alleen, en was een heerlijke reiswagen. Familielid rijd nu ook in de W221 en prima wagen.

Michel P

Bericht door Michel P » 13 dec 2007, 15:29

Robin schreef:
Rico v Velzen schreef:

Geintje hoorde ik van Hylke en Andre:

Drent rijdt in Duitsland en ziet een Duitser met een oude Mercedes aan de kant vd Autobahn. Hij stoppen. Was ist los? -Weiss nicht, zegt de Duitser. Zij onder motorkap kucken, Drent zegt: Ah ich seh es al, der Hitler ist kaput! Duitser: der WAS!?? Drent:Der Hitler! Duitser: Mann der Vergaser ist kaput! Drent: Das sag ich toch?

LOL :lol:
:lol: :lol: :lol:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 dec 2007, 17:59

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Hendrik;

Om een Phantom te kunnen onderhouden lijkt een budget me anders erg welkom. Liefst een heel groot. :roll:
Hey, misschien wordt het verkeerd opgevat. Geen budget kan ik beter omschrijven als geen limiet aan het budget.

Ik ben ondertussen ook met een werkstuk van CKV bezig, dus heb m'n kop er vandaag er niet helemaal bij :wink:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 dec 2007, 19:16

Ha, die Hendrik;

Weet ik toch; gewoon effe stangen van mijn kant. Succes met je werkstuk.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 dec 2007, 19:20

Dankje, het leven van een VWO-er is HARD(T)

Peric

Bericht door Peric » 13 dec 2007, 22:52

Even verder met off-topic?

Over diezelfde duitsers..

Die krijgen bij lidmaatschap van de ADAC allemaal een mobiele telefoon kado hèh?
Weet je waarom???

Omdat die dikke kop niet tussen de praatpaal past!

U kunt verder met on-topic gaan.. :)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 13 dec 2007, 22:58

Mark Nauta schreef:Al met al een enorme tegenvaller dus die R-klasse. het verklaarde voor mij wel waarom deze auto zo slecht verkoopt, en waarschijnlijk ook geen directe opvolger zal kennen.
Tijd geleden reed ik een R500, die was ook niet geheel rammelvrij dacht ik.

500km op de teller...en wat is 'ie GROOOOT

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 13 dec 2007, 23:09

Rij zelfmet enige regelmaat zowel voor -als achterin de "grote" jongens. Achterin is er maar een de beste, de S klasse (lang). Voorin graag de A8!

Plaats reactie