Wat is de beste chauffeurs auto?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Wat is de beste chauffeurs auto?
Ik reed daarnet langs een S-type met op de achterbank een in een krant lezende oudere heer.
Toen bedacht ik me: "Wat is de beste directie/chauffeursauto?"
Voor degene die rijdt en voor degene die vervoerd wordt?
Toen bedacht ik me: "Wat is de beste directie/chauffeursauto?"
Voor degene die rijdt en voor degene die vervoerd wordt?
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Maybach, lijkt me duidelijk
(voor de passagier dan, voor de chauffeur is een enzo leuker, maar dat zal de baas niet boeien
)
[img:400:302]http://static.howstuffworks.com/gif/may ... terior.jpg[/img]


[img:400:302]http://static.howstuffworks.com/gif/may ... terior.jpg[/img]
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 22 okt 2006, 16:57
Bijna alles gereden in mijn sjoof tijd, conclusie het beste is voor mij de S-klasse. Absoluut niet de meest spannende en uitdagende auto om te rijden, maar wel comfortabel en doordacht voor dit soort werk in elk opzicht. Comfort stoelen met massage standen bijvoorbeeeld, krijgen bij dagen van 8 tot 15 uur ineens een ander soort nut dan alleen maar luxe.
De constante innovatie van dit type vind ik ook indrukwekkend en bij weinig andere merken terug te vinden.
De constante innovatie van dit type vind ik ook indrukwekkend en bij weinig andere merken terug te vinden.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
In mijn tijd ook veel verschillende auto's gereden en ik heb niet één favoriet (ok, de Arnage misschien), maar in een aantal auto's zitten gadgets die me wel aanspreken.
Zoals de bediening van de rechter voorstoel op de middenconsole, a la de 7 serie. Best handig, hoef je niet meer uit te stappen.
Ik heb ook gereden met aangepaste auto's. Zoals 5 series met lederen interieur, alleen dan de achterbank voorzien van suede. Tegen het glijden (in geval van nood denk ik, want je rijdt natuurlijk zoveel mogelijk ideale lijnen).
Een S80 (schijthok voor chauffeurswerk trouwens ivm korte wieluitslag en dus totale onwendbaarheid) voorzien van dualsim carkit achterin (voorin ook uiteraard), met koptelefoon cq headset die tevens te combineren is met DVD.
Die had trouwens ook extra leeslampjes achterin en laptopaansluiting.
Lexus met 3 sleutels. 1 voor de eigenaar, 1 voor zijn partner en 1 voor de chauffeur, waarop je je eigen voorkeursinstelling kon bewaren. Leuk als er een kleine smurf voor je heeft gereden die houdt van duitse schlager muziek.
Nadeel is dat veel mensen een Europese auto willen, omdat ze in Europa zaken doen. Beetje krom en ver gezocht imho, maar ik heb het een aantal keren gehoord als argument om niet eens naar een Lexus dealer te stappen. Ze zouden zich verrader voelen van hun eigen industrie.
S klasse, zoals hierboven ook gezegd met massagestoelen etc. Zowel voorin als achterin merk je dat de auto is gebouwd voor dit soort werk. De auto is echter erg zwaar en je hebt dus wel een flinke motor nodig om ermee te kunnen rijden. In de markt waar ik reed kwamen dit soort auto's niet vaak voor, ivm teveel status en vooral bijtelling.
Liever een E klasse met alle opties uit de S. Maar de meeste mensen wilden geen E, ivm Taxi uitstraling. En als directiechauffeur wil je absoluut niet met een taxichauffeur worden vergeleken.
Audi A6 en A8(L) zijn ook prima auto's. Nadeel vind ik echter de bediening met dat omslachtige systeem. Ik ben de enige ter wereld die de I-drive van BMW makkelijk vind waarschijnlijk. Maar ik vond het levensgevaarlijk om met 150 naast die joystick op die andere 4 knoppen te moeten spieken als ik iets wilde instellen. Echt niet handig/veilig.
Jaguar XJ vind ik een topauto. Jammer dat weinig mensen hem in NL bestellen.
Dagen van 15 uur kwamen vaker voor dan dagen van 8 uur, maar ik heb ook weleens gewerkt van 5 uur s'ochtends tot 3 uur 's nachts (weliswaar was t' mogelijk om tussendoor een tukkie te doen, maar toch) en de volgende ochtend gewoon weer om 6 uur voor de deur staan. Ik had er geen problemen mee, tikte lekker door dat soort dagen.
Zelf reed ik het liefst in de 5 serie. Redelijk anoniem, dat bezorgt je een stuk minder blikken in de auto en dan kun je beter anticiperen als iemand zich verdacht/overmatig geinteresseerd gedraagt.
Met 530d motor erin snel zat als het moet, maar zonder de herrie van een 525d als je rustig rijdt. Nadeel is alleen de automaat die bij lage snelheden nogal abrupt schakelt naar de 1e versnelling. En je voelt en hoort vrij veel van de weg in de auto. Dat heeft Lexus beter voor elkaar en Mercedes ook.
Kortom, als ik mag kiezen, toch maar gewoon de 5 serie, met wat kleine aanpassingen. Liefst een 535d.
Zoals de bediening van de rechter voorstoel op de middenconsole, a la de 7 serie. Best handig, hoef je niet meer uit te stappen.
Ik heb ook gereden met aangepaste auto's. Zoals 5 series met lederen interieur, alleen dan de achterbank voorzien van suede. Tegen het glijden (in geval van nood denk ik, want je rijdt natuurlijk zoveel mogelijk ideale lijnen).
Een S80 (schijthok voor chauffeurswerk trouwens ivm korte wieluitslag en dus totale onwendbaarheid) voorzien van dualsim carkit achterin (voorin ook uiteraard), met koptelefoon cq headset die tevens te combineren is met DVD.
Die had trouwens ook extra leeslampjes achterin en laptopaansluiting.
Lexus met 3 sleutels. 1 voor de eigenaar, 1 voor zijn partner en 1 voor de chauffeur, waarop je je eigen voorkeursinstelling kon bewaren. Leuk als er een kleine smurf voor je heeft gereden die houdt van duitse schlager muziek.

S klasse, zoals hierboven ook gezegd met massagestoelen etc. Zowel voorin als achterin merk je dat de auto is gebouwd voor dit soort werk. De auto is echter erg zwaar en je hebt dus wel een flinke motor nodig om ermee te kunnen rijden. In de markt waar ik reed kwamen dit soort auto's niet vaak voor, ivm teveel status en vooral bijtelling.
Liever een E klasse met alle opties uit de S. Maar de meeste mensen wilden geen E, ivm Taxi uitstraling. En als directiechauffeur wil je absoluut niet met een taxichauffeur worden vergeleken.
Audi A6 en A8(L) zijn ook prima auto's. Nadeel vind ik echter de bediening met dat omslachtige systeem. Ik ben de enige ter wereld die de I-drive van BMW makkelijk vind waarschijnlijk. Maar ik vond het levensgevaarlijk om met 150 naast die joystick op die andere 4 knoppen te moeten spieken als ik iets wilde instellen. Echt niet handig/veilig.
Jaguar XJ vind ik een topauto. Jammer dat weinig mensen hem in NL bestellen.
Dagen van 15 uur kwamen vaker voor dan dagen van 8 uur, maar ik heb ook weleens gewerkt van 5 uur s'ochtends tot 3 uur 's nachts (weliswaar was t' mogelijk om tussendoor een tukkie te doen, maar toch) en de volgende ochtend gewoon weer om 6 uur voor de deur staan. Ik had er geen problemen mee, tikte lekker door dat soort dagen.
Zelf reed ik het liefst in de 5 serie. Redelijk anoniem, dat bezorgt je een stuk minder blikken in de auto en dan kun je beter anticiperen als iemand zich verdacht/overmatig geinteresseerd gedraagt.
Met 530d motor erin snel zat als het moet, maar zonder de herrie van een 525d als je rustig rijdt. Nadeel is alleen de automaat die bij lage snelheden nogal abrupt schakelt naar de 1e versnelling. En je voelt en hoort vrij veel van de weg in de auto. Dat heeft Lexus beter voor elkaar en Mercedes ook.
Kortom, als ik mag kiezen, toch maar gewoon de 5 serie, met wat kleine aanpassingen. Liefst een 535d.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Ja je bent vast de enigeAudi A6 en A8(L) zijn ook prima auto's. Nadeel vind ik echter de bediening met dat omslachtige systeem. Ik ben de enige ter wereld die de I-drive van BMW makkelijk vind waarschijnlijk. Maar ik vond het levensgevaarlijk om met 150 naast die joystick op die andere 4 knoppen te moeten spieken als ik iets wilde instellen. Echt niet handig/veilig.

Ik vind iDrive niet zo geweldig (nog)

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Mijn leukste ervaring was ook in een 530d destijds, met 184pk. Die was toen net uit. Moest naar een rijke klant en die startte smorgens vroeg de diesel, ik dacht: heb ik weer die pech, een diesel ipv 535i of 540i maar bleek de nieuwste diesel te zijn en dat ding reeeeeeed !
Ik was zwaar onder de indruk. Ritje naar Duitsland, alleen terug. 2 weken later alleen naar Duitsland en samen terug.
Woow
Ik was zwaar onder de indruk. Ritje naar Duitsland, alleen terug. 2 weken later alleen naar Duitsland en samen terug.
Woow

-
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Mwah, echt slechte auto's zijn er niet in de Überklasse.
Alles valt en staat een beetje met de voorkeur van de man/vrouw op de achterbank( of zij ook privé met de auto rijden of puur zakelijk), en of er "eenheid van tenue"is bij het bedrijf.
Zelf heb ik zowel A8, BMW 7, Lexus LS, Jaguar XJ gereden.
En inmiddels ben ik bezig met de 2e S-klasse, een W 221 L, S 320 CDI lange wielbasis, met bijna alle opties
( leuk, zelf kiezen
)
A8: prima rijdersauto, comfort achterin is ook goed maar toch ietsje minder, redelijk stugge vering (en AudiCentrum A'dam Zuidoost is köt)
BMW 7: prima rijdersauto, comfort achterin is goed, maar je moet van de vormgeving houden...
Lexus LS : prima, niks mis mee, maar hoofdruimte achterin is voor baasjes van max. 1,80 m en de kofferbak van de LS600h is te KLEIN !!
Jaguar XJ : tja... had zelf weinig klachten, reed een redelijk excentriek baasje die altijd iets anders wilde dan de rest van de Raad van Bestuur.
S-klasse : doet waar de auto voor wordt geleased, als alles werkt is het een prima auto... :twisted:
Alles valt en staat een beetje met de voorkeur van de man/vrouw op de achterbank( of zij ook privé met de auto rijden of puur zakelijk), en of er "eenheid van tenue"is bij het bedrijf.
Zelf heb ik zowel A8, BMW 7, Lexus LS, Jaguar XJ gereden.
En inmiddels ben ik bezig met de 2e S-klasse, een W 221 L, S 320 CDI lange wielbasis, met bijna alle opties


A8: prima rijdersauto, comfort achterin is ook goed maar toch ietsje minder, redelijk stugge vering (en AudiCentrum A'dam Zuidoost is köt)
BMW 7: prima rijdersauto, comfort achterin is goed, maar je moet van de vormgeving houden...
Lexus LS : prima, niks mis mee, maar hoofdruimte achterin is voor baasjes van max. 1,80 m en de kofferbak van de LS600h is te KLEIN !!
Jaguar XJ : tja... had zelf weinig klachten, reed een redelijk excentriek baasje die altijd iets anders wilde dan de rest van de Raad van Bestuur.

S-klasse : doet waar de auto voor wordt geleased, als alles werkt is het een prima auto... :twisted:
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
A8L W12
Ik heb natuurlijk alleen ervaring in deze auto, maar ik denk dat het het beste biedt van 2 werelden. In krap 5s op de 100 als je het wilt, maar fluisterstil als je cruised. De lange ramen achterin geven mij het gevoel dat ik in de trein zit met van die grote ramen. Je kan heerlijk van je af kijken.
De A8 is zeker niet stug geveerd, misschien heb je hem alleen in de dynamic stand gereden? In de comfortstand is het een prima vadoek, maar heeft verder weinig last van een stuiterbal effect waar je wagenziek van wordt. De bediening van de MMI is juist geniaal. Met 1 druk op de knop heb je meteen de juiste functie voor je neus, terwijl je met I-drive minstens 2/3 klikken verwijderd bent van bijvoorbeeld de navigatiekaart. Buiten het feit dat dat grafisch geen hoogstandje is, is het echt zoekwerk en heb je je ogen niet op de weg om de kaart te "zoeken". Dat heb je met de Audi wel, waarmee je rustig met 250+ de MMI kan bedienen.
Voor mij de absolute topper en als ik weer de kans krijg om in zo'n auto te rijden ben ik meteen klaar.

De A8 is zeker niet stug geveerd, misschien heb je hem alleen in de dynamic stand gereden? In de comfortstand is het een prima vadoek, maar heeft verder weinig last van een stuiterbal effect waar je wagenziek van wordt. De bediening van de MMI is juist geniaal. Met 1 druk op de knop heb je meteen de juiste functie voor je neus, terwijl je met I-drive minstens 2/3 klikken verwijderd bent van bijvoorbeeld de navigatiekaart. Buiten het feit dat dat grafisch geen hoogstandje is, is het echt zoekwerk en heb je je ogen niet op de weg om de kaart te "zoeken". Dat heb je met de Audi wel, waarmee je rustig met 250+ de MMI kan bedienen.
Voor mij de absolute topper en als ik weer de kans krijg om in zo'n auto te rijden ben ik meteen klaar.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Tja, de Überklasse is Maybach en RR Phantom, daaronder denk ik de S600L, 760Li en de A8L of een Lexus LS oid.
Sarkozy past bij mij prima in de 3er(goeie gast lijkt mij), maar Schwarzeneggert minder(draagt mooi klokje) LOL
Sarkozy past bij mij prima in de 3er(goeie gast lijkt mij), maar Schwarzeneggert minder(draagt mooi klokje) LOL
Laatst gewijzigd door Robin op 13 dec 2007, 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
RR en Maybach is Überüberklasse.., aparte categorie.
De A8L W12 is voor de meeste RvB leden niet te verkopen aan de onderdanen Maurice, 4,2 V8 is max, maar eigenlijk de 4.0 TDI.
En tegenwoordig, dank aan het milieu
, is het in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen not done om in iets anders dan een S-klasse CDI, een A8 TDI , BWM 7 D, of een LS600H gereden te worden.
De A8L W12 is voor de meeste RvB leden niet te verkopen aan de onderdanen Maurice, 4,2 V8 is max, maar eigenlijk de 4.0 TDI.
En tegenwoordig, dank aan het milieu

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Chaert-RS en 10 gasten