Wat is de beste chauffeurs auto?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wie is prive chauffeur (geweest)?

Ja, ik ben prive chauffeur (geweest)
13
37%
Nee, maar wel andere chauffeur (taxi, vervoer e.d)
4
11%
Nee, helemaal nooit anders dan mezelf vervoeren
18
51%

Totaal aantal stemmen: 35

Mathieu

Wat is de beste chauffeurs auto?

Bericht door Mathieu » 12 dec 2007, 23:53

Ik reed daarnet langs een S-type met op de achterbank een in een krant lezende oudere heer.

Toen bedacht ik me: "Wat is de beste directie/chauffeursauto?"

Voor degene die rijdt en voor degene die vervoerd wordt?

Tom

Bericht door Tom » 13 dec 2007, 00:01

Da's de S-klasse.

Al zitten hier ook wat chauffeurs (of mensen die het gedaan hebben) dus die hebben er vast een betere kijk op, maar ik vind de S-klasse een schitterende auto, kent geen nadelen voor mij. Maargoed, 7 of A8 zal niet 'minder' zijn ofzo :)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 13 dec 2007, 00:01

S-type is een hele fijne vind ik, met de juiste motor. Reed er laatst weer een en die viel best tegen.

Citroën C6 vind ik ook wel het vermelden waard. En een 760 Individual en Arnage ook.

Lastig, dat kiezen.... S-klasse nog nooit gereden trouwens, wel erg benieuwd naar.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 13 dec 2007, 00:05

Maybach, lijkt me duidelijk :) (voor de passagier dan, voor de chauffeur is een enzo leuker, maar dat zal de baas niet boeien ;))

[img:400:302]http://static.howstuffworks.com/gif/may ... terior.jpg[/img]

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 dec 2007, 00:08

Ha, die Drivers;

Een M5; een blijere chauffeur is een betere chauffeur!

Femme

Bericht door Femme » 13 dec 2007, 00:14

De 7-serie schijnt nog steeds erg goed te sturen voor degenen die willen sporten met hun limousine. Ik heb wat reviews gelezen van Amerikanen die de Alpina B7 (wordt daar door BMW dealers geleverd als topmodel 7-serie) beter vonden dan het dikste S-klasse AMG-apparaat en de Audi S8.

Floris

Bericht door Floris » 13 dec 2007, 00:23

Bijna alles gereden in mijn sjoof tijd, conclusie het beste is voor mij de S-klasse. Absoluut niet de meest spannende en uitdagende auto om te rijden, maar wel comfortabel en doordacht voor dit soort werk in elk opzicht. Comfort stoelen met massage standen bijvoorbeeeld, krijgen bij dagen van 8 tot 15 uur ineens een ander soort nut dan alleen maar luxe.

De constante innovatie van dit type vind ik ook indrukwekkend en bij weinig andere merken terug te vinden.

Luka$

Bericht door Luka$ » 13 dec 2007, 05:19

S-klasse hands down!

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 13 dec 2007, 07:02

Leuk zo'n maybach, ik stond eens te tanken bij de budget essoexpress, toen er zo'n 57, je weet wel: de crisisversie, naast me stopte. Eigenaar er zelf in, of een liegende chauffeur natuurlijk, mooi stukkie auto.
Maar een mooie den Oudsten is natuurlijk de droom van elke chauffeur!

Niall

Bericht door Niall » 13 dec 2007, 08:01

Laatst was er een artikel in een engels autoblad en de Lexus LS600 versloeg de S500 op alle fronten :shock:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 dec 2007, 09:01

Idd. de LS600H is de beste chauffeurs auto!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 13 dec 2007, 09:20

Hmm, Lexus LS zou ik ook nog wel'ns willen rijden ja....

Als kleiner chauffeursbootje vind ik een 530d ook een hele fijne.

René130i

Bericht door René130i » 13 dec 2007, 09:26

Ik heb alleen gereden en achterin gezeten in de A8L w12 van Maurice... Kan me niet voorstellen dat een Mercedes of BMW beter is :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 13 dec 2007, 09:34

Ik denk dat de Lexus meeste kans maakt, omdat ie de stilste zal zijn. Maar verder is mijn ervaring de S-klasse destijds (toen ik nog chauffeur was).

Eigenlijk wel benieuwd hoeveel D-F-ers privé chauffeur zijn geweest ! Zal wel een poll toevoegen

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 dec 2007, 09:34

In mijn tijd ook veel verschillende auto's gereden en ik heb niet één favoriet (ok, de Arnage misschien), maar in een aantal auto's zitten gadgets die me wel aanspreken.

Zoals de bediening van de rechter voorstoel op de middenconsole, a la de 7 serie. Best handig, hoef je niet meer uit te stappen.

Ik heb ook gereden met aangepaste auto's. Zoals 5 series met lederen interieur, alleen dan de achterbank voorzien van suede. Tegen het glijden (in geval van nood denk ik, want je rijdt natuurlijk zoveel mogelijk ideale lijnen).

Een S80 (schijthok voor chauffeurswerk trouwens ivm korte wieluitslag en dus totale onwendbaarheid) voorzien van dualsim carkit achterin (voorin ook uiteraard), met koptelefoon cq headset die tevens te combineren is met DVD.
Die had trouwens ook extra leeslampjes achterin en laptopaansluiting.

Lexus met 3 sleutels. 1 voor de eigenaar, 1 voor zijn partner en 1 voor de chauffeur, waarop je je eigen voorkeursinstelling kon bewaren. Leuk als er een kleine smurf voor je heeft gereden die houdt van duitse schlager muziek. :lol: Nadeel is dat veel mensen een Europese auto willen, omdat ze in Europa zaken doen. Beetje krom en ver gezocht imho, maar ik heb het een aantal keren gehoord als argument om niet eens naar een Lexus dealer te stappen. Ze zouden zich verrader voelen van hun eigen industrie.

S klasse, zoals hierboven ook gezegd met massagestoelen etc. Zowel voorin als achterin merk je dat de auto is gebouwd voor dit soort werk. De auto is echter erg zwaar en je hebt dus wel een flinke motor nodig om ermee te kunnen rijden. In de markt waar ik reed kwamen dit soort auto's niet vaak voor, ivm teveel status en vooral bijtelling.
Liever een E klasse met alle opties uit de S. Maar de meeste mensen wilden geen E, ivm Taxi uitstraling. En als directiechauffeur wil je absoluut niet met een taxichauffeur worden vergeleken.

Audi A6 en A8(L) zijn ook prima auto's. Nadeel vind ik echter de bediening met dat omslachtige systeem. Ik ben de enige ter wereld die de I-drive van BMW makkelijk vind waarschijnlijk. Maar ik vond het levensgevaarlijk om met 150 naast die joystick op die andere 4 knoppen te moeten spieken als ik iets wilde instellen. Echt niet handig/veilig.

Jaguar XJ vind ik een topauto. Jammer dat weinig mensen hem in NL bestellen.

Dagen van 15 uur kwamen vaker voor dan dagen van 8 uur, maar ik heb ook weleens gewerkt van 5 uur s'ochtends tot 3 uur 's nachts (weliswaar was t' mogelijk om tussendoor een tukkie te doen, maar toch) en de volgende ochtend gewoon weer om 6 uur voor de deur staan. Ik had er geen problemen mee, tikte lekker door dat soort dagen.

Zelf reed ik het liefst in de 5 serie. Redelijk anoniem, dat bezorgt je een stuk minder blikken in de auto en dan kun je beter anticiperen als iemand zich verdacht/overmatig geinteresseerd gedraagt.

Met 530d motor erin snel zat als het moet, maar zonder de herrie van een 525d als je rustig rijdt. Nadeel is alleen de automaat die bij lage snelheden nogal abrupt schakelt naar de 1e versnelling. En je voelt en hoort vrij veel van de weg in de auto. Dat heeft Lexus beter voor elkaar en Mercedes ook.

Kortom, als ik mag kiezen, toch maar gewoon de 5 serie, met wat kleine aanpassingen. Liefst een 535d.

René130i

Bericht door René130i » 13 dec 2007, 09:39

Audi A6 en A8(L) zijn ook prima auto's. Nadeel vind ik echter de bediening met dat omslachtige systeem. Ik ben de enige ter wereld die de I-drive van BMW makkelijk vind waarschijnlijk. Maar ik vond het levensgevaarlijk om met 150 naast die joystick op die andere 4 knoppen te moeten spieken als ik iets wilde instellen. Echt niet handig/veilig.
Ja je bent vast de enige :lol: Als je die 4 vaste knoppen van Audi gewend bent weet je waar ze zitten en hoef je niet te kijken.

Ik vind iDrive niet zo geweldig (nog) :oops:

Macboy

Bericht door Macboy » 13 dec 2007, 09:40

Mijn leukste ervaring was ook in een 530d destijds, met 184pk. Die was toen net uit. Moest naar een rijke klant en die startte smorgens vroeg de diesel, ik dacht: heb ik weer die pech, een diesel ipv 535i of 540i maar bleek de nieuwste diesel te zijn en dat ding reeeeeeed !

Ik was zwaar onder de indruk. Ritje naar Duitsland, alleen terug. 2 weken later alleen naar Duitsland en samen terug.

Woow :lol:

PeterB

Bericht door PeterB » 13 dec 2007, 09:47

Mwah, echt slechte auto's zijn er niet in de Überklasse.

Alles valt en staat een beetje met de voorkeur van de man/vrouw op de achterbank( of zij ook privé met de auto rijden of puur zakelijk), en of er "eenheid van tenue"is bij het bedrijf.

Zelf heb ik zowel A8, BMW 7, Lexus LS, Jaguar XJ gereden.

En inmiddels ben ik bezig met de 2e S-klasse, een W 221 L, S 320 CDI lange wielbasis, met bijna alle opties :wink: ( leuk, zelf kiezen :lol: )

A8: prima rijdersauto, comfort achterin is ook goed maar toch ietsje minder, redelijk stugge vering (en AudiCentrum A'dam Zuidoost is köt)

BMW 7: prima rijdersauto, comfort achterin is goed, maar je moet van de vormgeving houden...

Lexus LS : prima, niks mis mee, maar hoofdruimte achterin is voor baasjes van max. 1,80 m en de kofferbak van de LS600h is te KLEIN !!

Jaguar XJ : tja... had zelf weinig klachten, reed een redelijk excentriek baasje die altijd iets anders wilde dan de rest van de Raad van Bestuur. :lol:

S-klasse : doet waar de auto voor wordt geleased, als alles werkt is het een prima auto... :twisted:

PeterB

Bericht door PeterB » 13 dec 2007, 09:55

Oja, en natuurlijk met de rest ook ( Phaeton, Bentley's.., Rolls-Royce's.., en een klant met een M5zonderbegrenzer ) .

Ik heb alleen de auto's beschreven die ik voor een langere periode dan 1 week heb gereden...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 dec 2007, 10:06

Dennis 535D......kom op man dat gestuiter achterin voor je klant....comfort daar gaat het om...dus de Lexus LS

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 dec 2007, 10:07

A8L W12 :D Ik heb natuurlijk alleen ervaring in deze auto, maar ik denk dat het het beste biedt van 2 werelden. In krap 5s op de 100 als je het wilt, maar fluisterstil als je cruised. De lange ramen achterin geven mij het gevoel dat ik in de trein zit met van die grote ramen. Je kan heerlijk van je af kijken.

De A8 is zeker niet stug geveerd, misschien heb je hem alleen in de dynamic stand gereden? In de comfortstand is het een prima vadoek, maar heeft verder weinig last van een stuiterbal effect waar je wagenziek van wordt. De bediening van de MMI is juist geniaal. Met 1 druk op de knop heb je meteen de juiste functie voor je neus, terwijl je met I-drive minstens 2/3 klikken verwijderd bent van bijvoorbeeld de navigatiekaart. Buiten het feit dat dat grafisch geen hoogstandje is, is het echt zoekwerk en heb je je ogen niet op de weg om de kaart te "zoeken". Dat heb je met de Audi wel, waarmee je rustig met 250+ de MMI kan bedienen.

Voor mij de absolute topper en als ik weer de kans krijg om in zo'n auto te rijden ben ik meteen klaar.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 dec 2007, 10:16

Tja, de Überklasse is Maybach en RR Phantom, daaronder denk ik de S600L, 760Li en de A8L of een Lexus LS oid.

Sarkozy past bij mij prima in de 3er(goeie gast lijkt mij), maar Schwarzeneggert minder(draagt mooi klokje) LOL
Laatst gewijzigd door Robin op 13 dec 2007, 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Niall

Bericht door Niall » 13 dec 2007, 10:16

Ook en belangrijk punt is de betrouwbaarheid en die is helaas bij de duitse merken af en toe ver te zoeken. Een ding van Lexus weet je zeker, hij zal je niet in de steek laten :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 dec 2007, 10:17

^^^^
LOL @onzin :lol:

edit: Daarom heb ik Jaguar(XJ) en Maserati(QP) er niet bij gezet. :wink:

PeterB

Bericht door PeterB » 13 dec 2007, 10:23

RR en Maybach is Überüberklasse.., aparte categorie.

De A8L W12 is voor de meeste RvB leden niet te verkopen aan de onderdanen Maurice, 4,2 V8 is max, maar eigenlijk de 4.0 TDI.

En tegenwoordig, dank aan het milieu :wink: , is het in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen not done om in iets anders dan een S-klasse CDI, een A8 TDI , BWM 7 D, of een LS600H gereden te worden.

Plaats reactie