Ik zag vanochtend een e60 5 serie met de motorkap open de vluchtstrook staanRobin schreef:^^^^
LOL @onzin
edit: Daarom heb ik Jaguar(XJ) en Maserati(QP) er niet bij gezet.
Wat is de beste chauffeurs auto?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
-
Robin
- Berichten: 56567
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
8)
-
Robin
- Berichten: 56567
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Geintje hoorde ik van Hylke en Andre:Rico v Velzen schreef:Ik zag vanochtend een e60 5 serie met de motorkap open de vluchtstrook staanRobin schreef:^^^^
LOL @onzin
edit: Daarom heb ik Jaguar(XJ) en Maserati(QP) er niet bij gezet.
Drent rijdt in Duitsland en ziet een Duitser met een oude Mercedes aan de kant vd Autobahn. Hij stoppen. Was ist los? -Weiss nicht, zegt de Duitser. Zij onder motorkap kucken, Drent zegt: Ah ich seh es al, der Hitler ist kaput! Duitser: der WAS!?? Drent:Der Hitler! Duitser: Mann der Vergaser ist kaput! Drent: Das sag ich toch?
LOL
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tja ik zie best wel eens een BMW'tje met pech staan, meestal 5 series. ikzelf heb nog nooit pech gehad met mijn BMW's.
Met mijn huidige 325i heb ik de meeste kilometers mee gereden, nu bijna 140000 km.. en nog nooit heeft die me op de een of andere manier in de steek gelaten. Sterker nog in alles voelt ie nog net zo aan als toen ik hem 4 jaar geleden kocht met 54000 op de teller.
Ik vind BMW's uit eigen ervaring weer hele betrouwbare auto's.
Met mijn huidige 325i heb ik de meeste kilometers mee gereden, nu bijna 140000 km.. en nog nooit heeft die me op de een of andere manier in de steek gelaten. Sterker nog in alles voelt ie nog net zo aan als toen ik hem 4 jaar geleden kocht met 54000 op de teller.
Ik vind BMW's uit eigen ervaring weer hele betrouwbare auto's.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ook ik hou me af en toe bezig als chauffeur. Is wel ideaal en makkelijk voor mij als student, kan ik een beetje mijn eigen tijd indelen.
Vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat mijn voorkeur absoluut uit gaat naar de AUdi A8L en de BMW 7L. Bij de Audi alleen gereden in de A8l W12 van Maurice, en dat is gewoon enorm genieten voor beide. De chauffeur heeft een werkelijk geweldige positie, en heeft in mijn ogen een perfecte bediening van alle mogelijke zaken. Daarnaast heeft hij natuurlijk met zijn rechtervoet de beschikking over die enorm soepele, maar oh zo snelle 12-cilinder. Voor de cliënt is het natuurlijk achterin ook dikke top. Enorm veel ruimte, alle voorzieningen bij de hand en een geweldig onderstel dat de auto een bepaalde rust geeft die je achterin wenst.
Het zelfde als voor de Audi geldt ook voor de BMW 7. Deze heb ik gereden in 750iL en 760iL. Daarin merk je als chauffeur niet zo veel verschil omdat je het potentieel toch niet kan benutten, al draait die V12 wel heel erg soepel hoor
. De auto rijd gewoon vorstelijk en de zit zijn voor zowel de cliënt als de chauffeur, fenomenaal. In de BMW kan ik persoonlijk denk ik nog lekkerder zitten dan in de A8. Verder heeft deze de prachtige mogelijkheid om van de bestuurdersstoel de bijrijderstoel te kunnen bedienen, dan kan je als chauffeur de achterpassagier net wat meer ruimte geven zonder om te moeten lopen en de stoel te verstellen. Dat is vaak het geval als je in auto's rijdt die niet in die topklasse zitten. Natuurlijk heb je bij de 760iL en de A8 W12 ook als achterpassagier de mogelijkheid om de stoel voor je naar voor of achter te schuiven.
Ervaring met de S-klasse heb ik niet. Heb nog nooit in een S gereden, en kan me daar dus ook niet over uitlaten. Wel over de E, en dat vind ik echt niets. De auto's waar ik he meest mij rijdt, zijn z'n concurrenten, de A6 en de BMW 5. Deze 2 rijden beide enorm fijn, al heb ik het idee dat ik mezelf prettiger voel in de BMW. De Audi is daarom niet minder een fijne machine natuurlijk, maar de BMW geeft net dat extra zitcomfort.
Verder heb je dan nog auto's uit de SUV klasse. Daar is voor mij maar één winnaar en dat is de nieuwste X5. Perfecte zitpositie voor de bestuurder en behoorlijk veel ruimte voor de achterpassagier. Wanneer je deze rijdt in de 4.8 zou ik me voor kunnen stellen dat dat voor de achterpassagier vervelend kan zijn. Die maakt een heerlijk geluid. Zo'n lekkere lage brom. Wanneer je alleen in de auto zit dan kan je daar van genieten. Absoluut. Even dakraam open, versnellinkje terug en door een tunnel blazen. Smile is dan 100% gegarandeerd. Voor comfort is de 3.0d gewoon perfect. Hele soepele motor, zonder bijgeluiden.
In deze klasse heb ik dan ook nog gereden met de Touareg en de Lexus RS400h. Die laatste is een verhaal apart i.v.m. zijn hybride motor. werkt perfect en uiterst stil, dat is natuurlijk bekend van Lexus. De VW heeft een betere zitpositie dan de Lexus. Je zit bij de Lexus nog meer 'op' het stuur dan bij de VW. De winnaar is hier wederom de X5. Hier zit je echt achter het stuur, en voel je je één met de auto. Tevens heb ik gereden met de ML500. Daar kan ik echter weinig meer over zeggen over hoe die zit etc. Die heeft mij vooral verrast door het enorme vermogen. Die dik 300pk laten die auto rijden als een sportwagen. Enorm veel power, ook onderin. heerlijk geluid, en een super af te stellen onderstel. Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de X5.
Al met al kan ik me voorstellen dat de RR Phantom, de Bentley Flying Spur, Arnage en de Maybach de toppers zijn in dit segment. Daar heb ik echter nog niet mee gereden.
Vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat mijn voorkeur absoluut uit gaat naar de AUdi A8L en de BMW 7L. Bij de Audi alleen gereden in de A8l W12 van Maurice, en dat is gewoon enorm genieten voor beide. De chauffeur heeft een werkelijk geweldige positie, en heeft in mijn ogen een perfecte bediening van alle mogelijke zaken. Daarnaast heeft hij natuurlijk met zijn rechtervoet de beschikking over die enorm soepele, maar oh zo snelle 12-cilinder. Voor de cliënt is het natuurlijk achterin ook dikke top. Enorm veel ruimte, alle voorzieningen bij de hand en een geweldig onderstel dat de auto een bepaalde rust geeft die je achterin wenst.
Het zelfde als voor de Audi geldt ook voor de BMW 7. Deze heb ik gereden in 750iL en 760iL. Daarin merk je als chauffeur niet zo veel verschil omdat je het potentieel toch niet kan benutten, al draait die V12 wel heel erg soepel hoor
Ervaring met de S-klasse heb ik niet. Heb nog nooit in een S gereden, en kan me daar dus ook niet over uitlaten. Wel over de E, en dat vind ik echt niets. De auto's waar ik he meest mij rijdt, zijn z'n concurrenten, de A6 en de BMW 5. Deze 2 rijden beide enorm fijn, al heb ik het idee dat ik mezelf prettiger voel in de BMW. De Audi is daarom niet minder een fijne machine natuurlijk, maar de BMW geeft net dat extra zitcomfort.
Verder heb je dan nog auto's uit de SUV klasse. Daar is voor mij maar één winnaar en dat is de nieuwste X5. Perfecte zitpositie voor de bestuurder en behoorlijk veel ruimte voor de achterpassagier. Wanneer je deze rijdt in de 4.8 zou ik me voor kunnen stellen dat dat voor de achterpassagier vervelend kan zijn. Die maakt een heerlijk geluid. Zo'n lekkere lage brom. Wanneer je alleen in de auto zit dan kan je daar van genieten. Absoluut. Even dakraam open, versnellinkje terug en door een tunnel blazen. Smile is dan 100% gegarandeerd. Voor comfort is de 3.0d gewoon perfect. Hele soepele motor, zonder bijgeluiden.
In deze klasse heb ik dan ook nog gereden met de Touareg en de Lexus RS400h. Die laatste is een verhaal apart i.v.m. zijn hybride motor. werkt perfect en uiterst stil, dat is natuurlijk bekend van Lexus. De VW heeft een betere zitpositie dan de Lexus. Je zit bij de Lexus nog meer 'op' het stuur dan bij de VW. De winnaar is hier wederom de X5. Hier zit je echt achter het stuur, en voel je je één met de auto. Tevens heb ik gereden met de ML500. Daar kan ik echter weinig meer over zeggen over hoe die zit etc. Die heeft mij vooral verrast door het enorme vermogen. Die dik 300pk laten die auto rijden als een sportwagen. Enorm veel power, ook onderin. heerlijk geluid, en een super af te stellen onderstel. Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de X5.
Al met al kan ik me voorstellen dat de RR Phantom, de Bentley Flying Spur, Arnage en de Maybach de toppers zijn in dit segment. Daar heb ik echter nog niet mee gereden.
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Ha, die Robin;
Diezelfde Duitscher was later die week in Rotterdam en hij wilde net met zijn handen wat water uit de Maas scheppen om zijn dorst te lessen. Een bejaarde Rotterdammer ziet dat van een afstandje en waarschuwt hem "Niet doen, dat water is ontzettend vervuild met gevaarlijke chemicaliëen". De Duitscher, die hem niet verstaat antwoordt: "Was sagen Sie, bitte?". Waarop de Rotterdammer roept: "Mit zwei Hände trinken!"....
Diezelfde Duitscher was later die week in Rotterdam en hij wilde net met zijn handen wat water uit de Maas scheppen om zijn dorst te lessen. Een bejaarde Rotterdammer ziet dat van een afstandje en waarschuwt hem "Niet doen, dat water is ontzettend vervuild met gevaarlijke chemicaliëen". De Duitscher, die hem niet verstaat antwoordt: "Was sagen Sie, bitte?". Waarop de Rotterdammer roept: "Mit zwei Hände trinken!"....
-
Robin
- Berichten: 56567
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
iDrive, nog een puntje hoor. Zeker in een volle 7-serie waar 'ie dan achterin ook nog zit. Topding.Dennis Cavallino schreef:In mijn tijd ook veel verschillende auto's gereden en ik heb niet één favoriet (ok, de Arnage misschien), maar in een aantal auto's zitten gadgets die me wel aanspreken.
Zoals de bediening van de rechter voorstoel op de middenconsole, a la de 7 serie. Best handig, hoef je niet meer uit te stappen.
extra leeslampjes achterin en laptopaansluiting.
Audi A6 en A8(L) zijn ook prima auto's. Nadeel vind ik echter de bediening met dat omslachtige systeem. Ik ben de enige ter wereld die de I-drive van BMW makkelijk vind waarschijnlijk. Maar ik vond het levensgevaarlijk om met 150 naast die joystick op die andere 4 knoppen te moeten spieken als ik iets wilde instellen. Echt niet handig/veilig.
Dagen van 15 uur kwamen vaker voor dan dagen van 8 uur, maar ik heb ook weleens gewerkt van 5 uur s'ochtends tot 3 uur 's nachts (weliswaar was t' mogelijk om tussendoor een tukkie te doen, maar toch) en de volgende ochtend gewoon weer om 6 uur voor de deur staan. Ik had er geen problemen mee, tikte lekker door dat soort dagen.
Die dagen komen me ook wel bekend voor, vooral vorig jaar had ik er een aantal zo tussen zitten. Laatste tijd wat rustiger aan, wat ook wel weer fijn is
@ Mark
X5 vond ik niet echt een fijne chauffeursauto, zowel de oude niet als de nieuwe niet. Het hing er maar een beetje tussenin. Beetje van BMW, beetje van SUV, net niet eigenlijk....
Q7 ben ik erg benieuwd naar, nog nooit mee gereden. Groot is'ie wel, erg groot.... Als het dan SUV moet zijn doe dan maar een Diesel V8 Range. De Supercharged is mij te dorstig, vooral op hogere snelheden zie je die brandstofmeter echt teruglopen. Touareg V10 TDI vond ik trouwens ook heerlijk rijden met vooral een plus voor het blok, maar chauffeursauto, niet echt...
Laatst een A6 mee. Drukte de startknop in en was niet helemaal het geluid wat ik verwachtte. 4,2V8 onder de kap bleek. Wat een heerlijke machine was dat zeg. Geen specificaties achterop, setje anonieme velgen... Geweldig.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op 13 dec 2007, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PeterB
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Ha die Hans, 1100 km aan een stuk.... Gek. Nee, 800+ aan een stuk is de max geweest, waarbij het grootste gedeelte over een vrijwel lege Duitsche Autobahn..( maar dan ook aan 1 stuk.. het was dat de tank van de S vacuum begon te trekken, 93 liter in een 90 liter tank..
)
Overigens, ik heb mij laten vertellen dat de onderhoudskosten wel meevallen, op het niveau 760, s600...
Alleen de aanschaf he..
Overigens, ik heb mij laten vertellen dat de onderhoudskosten wel meevallen, op het niveau 760, s600...
Alleen de aanschaf he..
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Oh, ik vergeet nog een type. Heb laatst ook gereden met de Mercedes R320 CDi 4Matic Lang. Nou.....ik had er behoorlijke verwachtingen van. Zeker gezien zijn prijs en de verwachtingen die je hebt van een dergelijke Mercedes.
De auto is groot, erg groot!! 5.16m lang om precies te zijn. Zit is op zich prima, en verder voelt het ook wel vetrouwd aan. Gewoon als Mercedes. Maar wat een gerammel en gebonk van achteruit zeg. Niet normaal. Ik weet niet of dat bij alle R's zo is, of deze in dit geval. Maar ik zou hem meteen terug hebben gebracht. Natuurlijk is er voor de achterpassagier een enorme zee van ruimte, al is het niet de eerste keus voor een auto waar ik me in zou laten rijden. Echt verschrikkelijk luxe is ie nou ook weer niet achterin. Dan zit je er in de passat van mijn vader achterin bijna nog luxer bij. (dat is trouwens een prima auto om je in te laten rijden).
Al met al een enorme tegenvaller dus die R-klasse. het verklaarde voor mij wel waarom deze auto zo slecht verkoopt, en waarschijnlijk ook geen directe opvolger zal kennen.
De auto is groot, erg groot!! 5.16m lang om precies te zijn. Zit is op zich prima, en verder voelt het ook wel vetrouwd aan. Gewoon als Mercedes. Maar wat een gerammel en gebonk van achteruit zeg. Niet normaal. Ik weet niet of dat bij alle R's zo is, of deze in dit geval. Maar ik zou hem meteen terug hebben gebracht. Natuurlijk is er voor de achterpassagier een enorme zee van ruimte, al is het niet de eerste keus voor een auto waar ik me in zou laten rijden. Echt verschrikkelijk luxe is ie nou ook weer niet achterin. Dan zit je er in de passat van mijn vader achterin bijna nog luxer bij. (dat is trouwens een prima auto om je in te laten rijden).
Al met al een enorme tegenvaller dus die R-klasse. het verklaarde voor mij wel waarom deze auto zo slecht verkoopt, en waarschijnlijk ook geen directe opvolger zal kennen.
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Robin schreef:Geintje hoorde ik van Hylke en Andre:Rico v Velzen schreef:Ik zag vanochtend een e60 5 serie met de motorkap open de vluchtstrook staanRobin schreef:^^^^
LOL @onzin
edit: Daarom heb ik Jaguar(XJ) en Maserati(QP) er niet bij gezet.
Drent rijdt in Duitsland en ziet een Duitser met een oude Mercedes aan de kant vd Autobahn. Hij stoppen. Was ist los? -Weiss nicht, zegt de Duitser. Zij onder motorkap kucken, Drent zegt: Ah ich seh es al, der Hitler ist kaput! Duitser: der WAS!?? Drent:Der Hitler! Duitser: Mann der Vergaser ist kaput! Drent: Das sag ich toch?
LOL
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Hey, misschien wordt het verkeerd opgevat. Geen budget kan ik beter omschrijven als geen limiet aan het budget.Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Hendrik;
Om een Phantom te kunnen onderhouden lijkt een budget me anders erg welkom. Liefst een heel groot.
Ik ben ondertussen ook met een werkstuk van CKV bezig, dus heb m'n kop er vandaag er niet helemaal bij
-
Hansv (Hans van Velzen)
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Tijd geleden reed ik een R500, die was ook niet geheel rammelvrij dacht ik.Mark Nauta schreef:Al met al een enorme tegenvaller dus die R-klasse. het verklaarde voor mij wel waarom deze auto zo slecht verkoopt, en waarschijnlijk ook geen directe opvolger zal kennen.
500km op de teller...en wat is 'ie GROOOOT
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Edwin de Haas en 11 gasten
