Maar tot nu toe kan BMW ook geen auto bouwen die een GTI het vuur aan de schenen legt... tenminste, dat is wat je telkens leest in "de testen". Wat dat betreft ben ik het wel met Macboy eens, BMW heeft in dat segment gewoon nog een appeltje te schillen met de concurentie. Ik denk ook dat daar best wel markt voor is :idea: Laten we het hopenRobin schreef:Macboy, prachtig verhaal en JAWEL, mee eens, met 1 kanttekening:Vervang BMW door Porsche, DIE kunnen dat adhv hun status als echte sportwagenbouwer en mag wel ietsje duurder zijn, in de markt zetten, sportwagenbouwer...BMWwas dat niet is dat niet wordt dat ook niet. Zie de 320Si E90. Zie de voorgaande E46CSL... Case closed....
BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De prijsstelling zal erg belangrijk worden. Als een tii met viercylinder turbo een aantrekkelijke prijs kan krijgen geloof ik wel dat de tii een succes kan worden ondanks een vermogen dat lager is van de (duurdere) 135i. Ik zie een aantrekkelijke prijs echter niet samengaan met de tii-goodies die BMW in Tokyo heeft laten zien. De Recaro-stoelen en carbononderdelen zijn niet goedkoop. Dus het wordt of een relatief betaalbare viercylinder met een relatief karige uitrusting of een serieus sportapparaat met een prijs hoger dan van een 135i.Macboy schreef:Onzin Femme ! Het moet juist een goedkoop alternatief worden voor de GTI, R32, Focus ST etc etc dus een 4-cilinder atmo met rond de 240 pk.
Een 240pk viercylinder atmo vind ik overigens niet realistisch en ook niet verstandig. Een turbo laat zich makkelijker tunen, wat een belangrijke overweging is voor doelgroep die geïnteresseerd is in pure sportieve auto's zoals de in Tokyo getoonde tii. STI's en EVO's zijn populair omdat ze veel prestaties voor hun prijs leveren en omdat ze eindeloos getuned kunnen worden.
Als de tii met 240pk evenduur als of duurder dan een 135i wordt vrees ik dat veel kopers de (in rechte lijn) snellere 135i nemen.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Volgens mij heb ik het al heel vaak gezegd. Ik had de 320si altijd verkozen boven een 325. Deels om de techniek en deels om het marketingprietpraatje van de package.
Ik zie een Tii verder niet als topmodel. Dat was het vroeger ook niet. Op prototypes zit wel vaker rommel wat niet op het productiemodel komt. Dat hele luxe interieurtje inclusief stoelen mogen ze wat mij betreft dan ook gelijk in de vuilnisbak donderen. Atmosferisch doorgetuned blok van de 320si erin zou geweldig zijn maar acht ik niet realistisch. 2 liter turbo wel. Maak daar dan eens een scherp sturende auto van. Lekker licht in de neus. En liefst niet met dat Efficiency rommel erin. Slecht voor het imago van een 'sportmodel' en waarschijnlijk weer extra goodies die het onnodig zwaar maken.
Besprenkel het met een leuk marketingprietpraatje en ik ben om.
Ik zie een Tii verder niet als topmodel. Dat was het vroeger ook niet. Op prototypes zit wel vaker rommel wat niet op het productiemodel komt. Dat hele luxe interieurtje inclusief stoelen mogen ze wat mij betreft dan ook gelijk in de vuilnisbak donderen. Atmosferisch doorgetuned blok van de 320si erin zou geweldig zijn maar acht ik niet realistisch. 2 liter turbo wel. Maak daar dan eens een scherp sturende auto van. Lekker licht in de neus. En liefst niet met dat Efficiency rommel erin. Slecht voor het imago van een 'sportmodel' en waarschijnlijk weer extra goodies die het onnodig zwaar maken.
Besprenkel het met een leuk marketingprietpraatje en ik ben om.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Het moet zeker wel de kar worden van de foto's. En ik denk dat het ook grotendeels zo word. Kijk alleen al naar het interieur .. iedereen kan zien dat dit gewoon productie klaar is. Niets overdreven, geen rare lichtjes en ledjes en zwevende sturen. Gewoon lekker racy. Dat interieur lijkt me echt een fantastische werkplek.
[img:800:531]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini18L.jpg[/img]
[img:800:539]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini19L.jpg[/img]
[img:800:1000]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini20L.jpg[/img]
[img:800:1000]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini21L.jpg[/img]
[img:800:525]http://images.worldcarfans.com/articles ... 007big.jpg[/img]
Ik denk dat het uiterlijk ook overeen komt, maar dat is minder belangerijk. Belangrijkste is dat er een stukje gewicht uit is, en dat exact dát interieur erin zit.
[img:800:531]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini18L.jpg[/img]
[img:800:539]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini19L.jpg[/img]
[img:800:1000]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini20L.jpg[/img]
[img:800:1000]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini21L.jpg[/img]
[img:800:525]http://images.worldcarfans.com/articles ... 007big.jpg[/img]
Ik denk dat het uiterlijk ook overeen komt, maar dat is minder belangerijk. Belangrijkste is dat er een stukje gewicht uit is, en dat exact dát interieur erin zit.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Gevoelskwestie denk ik. Laat ik het zo zeggen, CC rijden is voor mij inactief autorijden. vind het ook helemaal niet prettig, alleen comfortabel om op een echt lange rit even je been te ontlasten, maar gelijk heb ik dan het gevoel dat ik gereden word ipv dat ikzelf rij.Dennis Schroyen schreef:what the fuck heeft CC te maken met het al dan niet racer zijn??
Bij een sportieve auto die je echt bij het actieve autorijden betrekt vind een CC niet aansluiten op de filosofie van het sportieve rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] en 9 gasten
