Macboy schreef:Onzin Femme ! Het moet juist een goedkoop alternatief worden voor de GTI, R32, Focus ST etc etc dus een 4-cilinder atmo met rond de 240 pk.
De prijsstelling zal erg belangrijk worden. Als een tii met viercylinder turbo een aantrekkelijke prijs kan krijgen geloof ik wel dat de tii een succes kan worden ondanks een vermogen dat lager is van de (duurdere) 135i. Ik zie een aantrekkelijke prijs echter niet samengaan met de tii-goodies die BMW in Tokyo heeft laten zien. De Recaro-stoelen en carbononderdelen zijn niet goedkoop. Dus het wordt of een relatief betaalbare viercylinder met een relatief karige uitrusting of een serieus sportapparaat met een prijs hoger dan van een 135i.
Een 240pk viercylinder atmo vind ik overigens niet realistisch en ook niet verstandig. Een turbo laat zich makkelijker tunen, wat een belangrijke overweging is voor doelgroep die geïnteresseerd is in pure sportieve auto's zoals de in Tokyo getoonde tii. STI's en EVO's zijn populair omdat ze veel prestaties voor hun prijs leveren en omdat ze eindeloos getuned kunnen worden.
Als de tii met 240pk evenduur als of duurder dan een 135i wordt vrees ik dat veel kopers de (in rechte lijn) snellere 135i nemen.