BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 13 nov 2007, 21:56

Robin schreef:Macboy, prachtig verhaal en JAWEL, mee eens, met 1 kanttekening:Vervang BMW door Porsche, DIE kunnen dat adhv hun status als echte sportwagenbouwer en mag wel ietsje duurder zijn, in de markt zetten, sportwagenbouwer...BMWwas dat niet is dat niet wordt dat ook niet. Zie de 320Si E90. Zie de voorgaande E46CSL... Case closed....
Maar tot nu toe kan BMW ook geen auto bouwen die een GTI het vuur aan de schenen legt... tenminste, dat is wat je telkens leest in "de testen". Wat dat betreft ben ik het wel met Macboy eens, BMW heeft in dat segment gewoon nog een appeltje te schillen met de concurentie. Ik denk ook dat daar best wel markt voor is :idea: Laten we het hopen :)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 13 nov 2007, 22:39

Macboy schreef:Onzin Femme ! Het moet juist een goedkoop alternatief worden voor de GTI, R32, Focus ST etc etc dus een 4-cilinder atmo met rond de 240 pk.
De prijsstelling zal erg belangrijk worden. Als een tii met viercylinder turbo een aantrekkelijke prijs kan krijgen geloof ik wel dat de tii een succes kan worden ondanks een vermogen dat lager is van de (duurdere) 135i. Ik zie een aantrekkelijke prijs echter niet samengaan met de tii-goodies die BMW in Tokyo heeft laten zien. De Recaro-stoelen en carbononderdelen zijn niet goedkoop. Dus het wordt of een relatief betaalbare viercylinder met een relatief karige uitrusting of een serieus sportapparaat met een prijs hoger dan van een 135i.

Een 240pk viercylinder atmo vind ik overigens niet realistisch en ook niet verstandig. Een turbo laat zich makkelijker tunen, wat een belangrijke overweging is voor doelgroep die geïnteresseerd is in pure sportieve auto's zoals de in Tokyo getoonde tii. STI's en EVO's zijn populair omdat ze veel prestaties voor hun prijs leveren en omdat ze eindeloos getuned kunnen worden.

Als de tii met 240pk evenduur als of duurder dan een 135i wordt vrees ik dat veel kopers de (in rechte lijn) snellere 135i nemen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 13 nov 2007, 22:51

Volgens mij heb ik het al heel vaak gezegd. Ik had de 320si altijd verkozen boven een 325. Deels om de techniek en deels om het marketingprietpraatje van de package.

Ik zie een Tii verder niet als topmodel. Dat was het vroeger ook niet. Op prototypes zit wel vaker rommel wat niet op het productiemodel komt. Dat hele luxe interieurtje inclusief stoelen mogen ze wat mij betreft dan ook gelijk in de vuilnisbak donderen. Atmosferisch doorgetuned blok van de 320si erin zou geweldig zijn maar acht ik niet realistisch. 2 liter turbo wel. Maak daar dan eens een scherp sturende auto van. Lekker licht in de neus. En liefst niet met dat Efficiency rommel erin. Slecht voor het imago van een 'sportmodel' en waarschijnlijk weer extra goodies die het onnodig zwaar maken.
Besprenkel het met een leuk marketingprietpraatje en ik ben om.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 nov 2007, 11:57

precies. het hoeft ook zeker niet de tii te worden als op de foto's, maar de basis is gelegd.

en tuurlijk: 240pk turbo heb ik ook liever hoor :)

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 nov 2007, 12:47

320Si is een dijk van een auto, misschien wel de best (in)sturende 'stock BMW' van het moment denk ik...Alleen mist ie bijv 100pk ofzo...en een sperdiff 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 12:55

Het moet zeker wel de kar worden van de foto's. En ik denk dat het ook grotendeels zo word. Kijk alleen al naar het interieur .. iedereen kan zien dat dit gewoon productie klaar is. Niets overdreven, geen rare lichtjes en ledjes en zwevende sturen. Gewoon lekker racy. Dat interieur lijkt me echt een fantastische werkplek.

[img:800:531]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini18L.jpg[/img]
[img:800:539]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini19L.jpg[/img]
[img:800:1000]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini20L.jpg[/img]
[img:800:1000]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini21L.jpg[/img]
[img:800:525]http://images.worldcarfans.com/articles ... 007big.jpg[/img]


Ik denk dat het uiterlijk ook overeen komt, maar dat is minder belangerijk. Belangrijkste is dat er een stukje gewicht uit is, en dat exact dát interieur erin zit.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 14 nov 2007, 12:59

Witte gordels, dat is me niet eens opgevallen...Hoe kinky! 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 13:00

idd, wit komt overal terug in het interieur. Stuur/dash/stoelen/gordels.

Ik sta ook niet raar te kijken als de Tii alleen in het wit geleverd gaat worden. Of dat de gekozen exterieurkleur automatisch terug te zien is in het interieur.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 13:20

Zo'n alcantara dash is geil, maar onpraktisch.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 14 nov 2007, 13:21

Rico v Velzen schreef:Zo'n alcantara dash is geil, maar onpraktisch.
Waarom, ben je een dashboard knuffeler zoals die Audi/VW fans op het AW-forum...?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 nov 2007, 13:39

Sander ik begrijp dat ie zo moet komen en zal komen, maar dan zal het niet de prijs van een Golf V zijn, zo bedoelde ik het

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 13:45

Macboy schreef:Sander ik begrijp dat ie zo moet komen en zal komen, maar dan zal het niet de prijs van een Golf V zijn, zo bedoelde ik het
duh :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 13:53

indobesar schreef:
Rico v Velzen schreef:Zo'n alcantara dash is geil, maar onpraktisch.
Waarom, ben je een dashboard knuffeler zoals die Audi/VW fans op het AW-forum...?
ik leg altijd mijn kleffe hamburgers op het dashboard :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 nov 2007, 14:01

Lijken eerder grijze gordels ipv wit.............................(komt door de flits IMHO)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 nov 2007, 14:43

gordels grijs lijkt het ja. toerenteller vind ik niks trouwens, te kermis achtig :)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 14:52

Gordels zijn wit.

Toerenteller vind ik juist super!

Macboy, jij als detail fapper zou dit juist super moeten vinden. Overal de witte elementen, combinerend met de exterieur kleur. Heel netjes Tii in de middenconsole. Echt super, ding moet ik hebben :D

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 14 nov 2007, 15:08

De Cruisecontrol mag er ook uit, wat mij betreft,...Dat heb je toch niet nodig in zo'n auto?!

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 nov 2007, 15:11

Rico v Velzen schreef:
indobesar schreef:
Rico v Velzen schreef:Zo'n alcantara dash is geil, maar onpraktisch.
Waarom, ben je een dashboard knuffeler zoals die Audi/VW fans op het AW-forum...?
ik leg altijd mijn kleffe hamburgers op het dashboard :lol:

vreemd woord voor je scrotum, Rico...

:lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 15:11

indobesar schreef:De Cruisecontrol mag er ook uit, wat mij betreft,...Dat heb je toch niet nodig in zo'n auto?!
Njah .. op het hendeltje zelf na weegt een cruise control nagenoeg niets, laat maar lekker zitten. Kun je op je gemakje naar de Ring toe cruisen.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 14 nov 2007, 15:14

Past niet echt bij de filosofie van 'hardcore' racer ;) Maargoed, dat is de ECC ook niet natuurlijk.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 15:40

Hardcore racers hebben ze nooit gemaakt .. en ik denk ook niet dat je die ooit nog zult zien van BMW :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 17:20

indobesar schreef:Past niet echt bij de filosofie van 'hardcore' racer ;) Maargoed, dat is de ECC ook niet natuurlijk.

hmm wel ergens mee eens, ik heb ook geen CC op de M3 CS.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 14 nov 2007, 17:26

Ik vind dit allemaal wel prima zo. Hardcore racer hoeft van mij niet persé. Wat ik wel wil is een auto die genoeg onderdelen aan boord heeft om er wél lekker mee te kunnen rijden en dat heeft dit ding.

En met 240pk vind ik ook nog dat hij genoeg vermogen heeft :P

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 14 nov 2007, 17:40

what the fuck heeft CC te maken met het al dan niet racer zijn?? :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 17:46

Dennis Schroyen schreef:what the fuck heeft CC te maken met het al dan niet racer zijn?? :roll:
Gevoelskwestie denk ik. Laat ik het zo zeggen, CC rijden is voor mij inactief autorijden. vind het ook helemaal niet prettig, alleen comfortabel om op een echt lange rit even je been te ontlasten, maar gelijk heb ik dan het gevoel dat ik gereden word ipv dat ikzelf rij.

Bij een sportieve auto die je echt bij het actieve autorijden betrekt vind een CC niet aansluiten op de filosofie van het sportieve rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten