Martin van der Zwaard schreef:Topgear heeft een test gedaan met een Porsche 911 Carerra 2 tegen een Yamaha R1. Op het rechte stuk was de motor veel sneller maar in de bochten vloog ie de motor voorbij. Op de motor zat trouwens een coureur die wel weet hoe een motor bereden moet worden.
De auto kwam ondanks de snellere rechtuit stukken van de motor als eerste over de finish.
Ik ken het filmpje maar heb mijn twijfels erbij. Wat je ziet in dat filmpje is met een lekker sausje overgoten, je zag wel hele grote verschillen.
De Porsche zal misschien wel echt ietsje sneller geweest zijn, maar de shots die je zag waren denk ik in scene gezet om wat "lekkerder" over te komen.
Ik ken ook een item van ...? weet niet meer welk NL programma, waar ze op Assen een Mercedes CLK DTM (heel misschien was het een andere AMG) tegen een 600cc supersporter zetten, Christiaan Albers tegen .....? weet ik ook niet meer

, maar wel een motorcoureur. En daar maakte de 600cc gehakt van de DTM...
Ook als je ziet wat amateurs op de motor doen op een rondje vrijrijden op Zandvoort, onder de 2 minuten, en dan zit er nog een chicane ingebouwd midden in de Rob Slotemaker bocht. Nee, die fietsjes zijn echt wel snel op het circuit
Maar het is inderdaad iets anders dan sec "wendbaar"...
Maar zolang je niet onderscheid maakt tussen welk type auto en motor, is het sowieso appels en peren vergelijken, wat Elmar zegt dus...