BMW Z4 3.0
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 3.0
Het bieden kan vast beginnen 
-
- Berichten: 4533
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW Z4 3.0
Gewoon te testen met 12v open en dichtRJK schreef: 26 jun 2025, 23:21 Gaan die weleens stuk dan bij een M54 of M52tu? Nooit meegemaakt eigenlijk.
- RJK
- Berichten: 3624
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW Z4 3.0
Staat voor morgen op de agenda. Had ze al even uit de vanos behuizing gedraaid.
- RJK
- Berichten: 3624
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW Z4 3.0
Even getest met batterijtje. Werken nog naar behoren.
- RJK
- Berichten: 3624
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW Z4 3.0
Nieuwe vanos seals op de zuigers.
Hele units weer in elkaar, ingepakt in plastic en wachten op de kop.
Tussendoor nog wat andere klussen gedaan. Oliefilterhuis weer gemonteerd met nieuwe pakking. Daar was iemand al geweest want die erin zat was niet uitgehard. Alle spanrollen voelen als nieuw evenals de waterpomp dus die blijven mooi zitten.
Bij demontage sloop je altijd wel wat.
Meteen alle draadeinden maar vervangen.
Hele units weer in elkaar, ingepakt in plastic en wachten op de kop.
Tussendoor nog wat andere klussen gedaan. Oliefilterhuis weer gemonteerd met nieuwe pakking. Daar was iemand al geweest want die erin zat was niet uitgehard. Alle spanrollen voelen als nieuw evenals de waterpomp dus die blijven mooi zitten.
Bij demontage sloop je altijd wel wat.
Meteen alle draadeinden maar vervangen.
- Knot
- Berichten: 40040
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 3.0
Hoe later die kop terug komt hoe meer liefde de auto krijgt 
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28452
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW Z4 3.0
Haha idd

Wordt mooi zo!

-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: BMW Z4 3.0
het lijkt zo makkelijk maar is vast bloed, zweet en tranen.
Chapeau voor deze mooie foto's
Chapeau voor deze mooie foto's
- RJK
- Berichten: 3624
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW Z4 3.0
Die oude draadeinden uit de spruitstukken krijgen was wel een gevalletje brander erop en beuken maar.
Ik had gehoopt dat BMW de originele persboutjes zou hebben maar die verkopen als vervanger gewoon een zeskant bout. Elders ook de juiste maat persbout niet gevonden dus dan maar zelf een paar (inbus in dit geval) bouten aan de spruitstukken gelast. Blijft mooi een TIG lasapparaat.
Ik had gehoopt dat BMW de originele persboutjes zou hebben maar die verkopen als vervanger gewoon een zeskant bout. Elders ook de juiste maat persbout niet gevonden dus dan maar zelf een paar (inbus in dit geval) bouten aan de spruitstukken gelast. Blijft mooi een TIG lasapparaat.
- HJ2
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: BMW Z4 3.0
Slim!
- Niels
- Berichten: 22497
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW Z4 3.0
Lekker bezig! Klepgeleiders zeker vervangen van de kromme kleppen maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Zou ook zeker de koeling aanpakken nu.
- RJK
- Berichten: 3624
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW Z4 3.0
Expansievat, radiator slangen en thermostaat zijn al vervangen. Ik pak nu de kunststof leidingen mee, degene die in de kop gedrukt zit brak af tijdens demontage.
Kop wordt helemaal gecontroleerd. Helaas nog niets van gehoord. Maar het kon ook wel twee weken duren vanwege drukte.
Kop wordt helemaal gecontroleerd. Helaas nog niets van gehoord. Maar het kon ook wel twee weken duren vanwege drukte.
- Niels
- Berichten: 22497
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: BMW Z4 3.0
Mooi, dan kun dit saaie sleutelwerk weer omzetten in een nieuw kunstwerk.RJK schreef: 30 jun 2025, 23:14 . Helaas nog niets van gehoord. Maar het kon ook wel twee weken duren vanwege drukte.
When V8, V10 of V12?

- RJK
- Berichten: 3624
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW Z4 3.0
Gister revisie bedrijf aan de lijn. Er zijn vier nieuwe zittingen en kleppen nodig voor de achterste cilinder. Verder was het advies de uitlaatkleppen van alle overige cilinders ook te slijpen. Toch nog wel een prijzig klusje maar het moet wel knap voor elkaar zijn straks dus akkoord gegeven en nu wachten tot de kop klaar is.
Dan maar wat andere klusjes zoeken.
Bah.
Injectoren gedemonteerd. Hele inlaatspruitstuk met hogedrukreiniger aangevallen. Injectoren gereinigd en voorzien van nieuwe o-ringen en weer gemonteerd. Geen foto’s gemaakt tijdens de klus maar het zit weer in elkaar.
Dan nog even de disa klep bekijken. In 2022 is deze vervangen (a 200 euro) dus de klep is helemaal prima. Maar ja dat pennetje wat eruit kan komen hè…dus toch maar uit elkaar.
Na wat wrikken met een schroevendraaier komt het pennetje eruit.
Dit is dus het stukje metaal wat je motor om zeep helpt als ie naar binnen wordt gezogen.
Wat ik dan niet snap: hier kijk je in de ruimte in het inlaatspruitstuk waarin de disa-klep gemonteerd zit. Je kunt de afdruk van de kop van het pennetje zelfs een beetje zien.
Dus, zolang de disa-klep in het spruitstuk zit kan dat pennetje helemaal nergens heen. Die kan pas het spruitstuk in vallen op het moment dat je de (defecte) disa-klep demonteert.
Dus, je demonteert die klep…vind missende onderdelen…en dan ga je daar niet naar op zoek?
Een modificatie setje voor de klep is onderweg. Het losse pennetje is daarmee niet meer nodig.
Dan maar wat andere klusjes zoeken.
Bah.
Injectoren gedemonteerd. Hele inlaatspruitstuk met hogedrukreiniger aangevallen. Injectoren gereinigd en voorzien van nieuwe o-ringen en weer gemonteerd. Geen foto’s gemaakt tijdens de klus maar het zit weer in elkaar.
Dan nog even de disa klep bekijken. In 2022 is deze vervangen (a 200 euro) dus de klep is helemaal prima. Maar ja dat pennetje wat eruit kan komen hè…dus toch maar uit elkaar.
Na wat wrikken met een schroevendraaier komt het pennetje eruit.
Dit is dus het stukje metaal wat je motor om zeep helpt als ie naar binnen wordt gezogen.
Wat ik dan niet snap: hier kijk je in de ruimte in het inlaatspruitstuk waarin de disa-klep gemonteerd zit. Je kunt de afdruk van de kop van het pennetje zelfs een beetje zien.
Dus, zolang de disa-klep in het spruitstuk zit kan dat pennetje helemaal nergens heen. Die kan pas het spruitstuk in vallen op het moment dat je de (defecte) disa-klep demonteert.
Dus, je demonteert die klep…vind missende onderdelen…en dan ga je daar niet naar op zoek?
Een modificatie setje voor de klep is onderweg. Het losse pennetje is daarmee niet meer nodig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett, mark123, Martijn_bmw en 12 gasten