Inderdaad ouderwetsAndre schreef: ↑15 mei 2024, 08:29 Wij willen graag kinderen en dan komen de eerste vragen.
Welke Kinderopvang nemen we en wat kost het.
We willen zelf natuurlijk liever helemaal niks opgeven voor de komst van kinderen.
Het is inmiddels een vreemde wereld geworden. Iedereen moet werken. Dubbele inkomens en de kinderen worden de meeste tijd door een ander opgevoed! Kinderopvang, Opa of Oma , oppas vrouw etc.
Ik zou als het zo moet zelf helemaal geen kinderen nemen. Als je het financieel niet zo voorelkaar hebt dat 1 van de ouders de volle aandacht kan geven aan je kind zou ik er 2 keer over nadenken om er überhaupt aan te beginnen.
Ik ben misschien dan ouderwets. Maar een kind heeft de aandacht van de ouders nodig als je er wat van wil maken. Wegstoppen bij een ander word ie zeker niet beter van!
Ik denk niet dat het één het ander uitsluit. Ik ken kinderen die altijd thuis zijn gebleven en door één van de ouders worden opgevoed die echt verschrikkelijk zijn. En ik ken kinderen die vaak naar de kinderopvang zijn gegaan die geweldig zijn. Als ik voor onze eigen situatie spreek, de 2 dagen in de week die de kids naar de opvang zijn gegaan waren heel goed voor hun sociale ontwikkeling en het leren omgaan, delen en spelen met anderen. Het belangrijkste is dat wanneer ze wél thuis zijn je ze ook daadwerkelijk de aandacht geeft die ze nodig hebben en verdienen.