Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 24 dec 2021, 08:37

Gijzert schreef: 24 dec 2021, 06:45 En als jij tegen iemand zegt dat hij een "eng standpunt" heeft en dit ook nog naar zijn werk als docent doortrekt dan kan dat gewoon niet anders gezien worden dan op de man spelen.
Gijzert snapt het in ieder geval wel :headbang:

Forza

Bericht door Forza » 24 dec 2021, 08:46

PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42
Ja dat werkt zo goed tot nu toe met deze vaccins. Noem mij één land waar het tot nu toe structureel omlaag gaat. Volgens mij golft het overal met de seizoensinvloed en uitwerking vaccins mee.
Je haalt zelf Gibraltar aan, daar begonnen de infectities rond half December 2020 op te lopen, door maatregelen namen de infecties af begin januari en zijn er in januari 100 doden gevallen. Toevallig begonnen de vaccinatie daar rond half januari en zijn er sinds februari dit jaar nog maar 6 doden door Covid. In grafiekjes:
cases.JPG
cases.JPG (42.06 KiB) 749 keer bekeken
vaccin.JPG
vaccin.JPG (40.42 KiB) 749 keer bekeken
Deaths.JPG
Deaths.JPG (46.55 KiB) 749 keer bekeken
https://www.worldometers.info/coronavir ... gibraltar/
https://ourworldindata.org/covid-vaccin ... ountry=GIB

Hoe duidelijker wil je hebben dat de vaccins werken?
PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42 Jonge mensen vaccineren om ouderen te beschermen. Die door datzelfde vaccin niet voldoende beschermd zijn (of zich willen beschermen, maar da's dan hun eigen risico)
Echt hoe krijg je het verzonnen?? Dus mijn kinderen moeten zich met een experimenteel vaccin laten injecteren,
Hier verschillen we duidelijk van mening. Mits geen gevolgen waarom niet?
PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42 waar ze gezien de leeftijd, een grotere kans hebben op myocarditis, dan ziekenhuisopname door Corona, om jouw en mijn oma te beschermen? Vinden we dat solidair?
Niet waar, de kans op Myocoarditis is 16 keer hoger na infectie dan na vaccinatie.

https://uwaterloo.ca/pharmacy/sites/ca. ... ccines.pdf
PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42Notabene de uitvinder van het MNRA (dr Robert Malone) heeft zelf gewaarschuwd dat jonge volwassenen en tieners niet moeten worden gedwongen om het vaccin te krijgen.
Hij vertelde dat er niet genoeg risico- voordeel verhouding gegevens zijn voor die leeftijdsgroep.
Ahja, Malone, de Jomanda van de immunologie. Die niet eens zijn PhD afgemaakt heeft op dat onderwerp en al herhaaldelijk door tientallen vooraanstaande researchers op dat gebied ontkracht wordt in zijn stellingen. Die tijdens zijn studie inderdaad de eerste was die in ~1988 een toen nieuwe vorm van positieve liposomen (ontwikkeld door iemand anders, Philip Felgner) injecteerde bij muizen icm RNA en zag dat er proteïnen werden aangemaakt door die cellen. Dat werk is overigens nooit gepubliceerd in een peer-reviewed wetenschappelijk blad. mRNA onderzoek wordt al gedaan sinds de jaren 60 trouwens. Hij heeft sinds die 2 jaar onderzoek aan RNA tijdens zijn studie nooit meer onderzoek daarnaar gedaan. Probeerde hij wel, maar kreeg geen funding.

Dan ga ik toch liever uit van de research van honderden onderzoekers die wel daadwerkelijk onderzoek hebben gedaan de afgelopen 30 jaar. Waarin het basis principe van mRNA het enige wat nog vergelijkbaar is met de toenmalige onderzoeken.

PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42 Dat is dus niet waar. MNRA is tot nu toe alleen bij kankerpatienten toegepast. Het is de eerste keer dat dit (op zo'n grote schaal) voor een virus wordt toegepast. Noem mij één vaccin en of ziekte wat eerder op deze manier is toegepast. En laat mij één onderzoek zien waaruit blijkt dat er vrijwel geen risico's zijn. Ik wacht.

(en nee ik kan ook nog niets laten zien aan onderzoek wat bewijst dat er wél risico's zijn. M.a.w. we weten het gewoon niet. Maar ik vind dit nu niet echt het moment voor trial and error methodiek.)
Lees dit even: https://medical.mit.edu/covid-19-update ... 19-vaccine

Het is lastig om een negatief te bewijzen en er is inderdaad te weinig data om de risico's op lange termijn te valideren. Maar dat geldt voor letterlijk elk product dat je dagelijks gebruikt. De nieuwe lipgloss van je dochter kan over 20 jaar huidkanker veroorzaken, je weet het niet. Wat we van mRNA wel weten, na decennia onderzoek (bij zowel menselijke trails als met zoogdieren) incl mRNA vaccins voor influenza, Zika en hondsdolheid is dat er geen negatieve lange termijn effecten zijn waargenomen.
PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42 Iemand tegen zichzelf beschermen. Alsof we allemaal imbeciel zijn. (alhoewel... :blink: ) Je hebt dus duidelijk niet gelezen wat ik typte. Er zijn zoveel meer factoren dan alleen vaccineren die bepalen of jij ziek wordt of in het ziekenhuis komt. Leeftijd, BMI, conditie, onderliggend lijden etc. Het vaccin is geen heilige graal voor iedereen, en middels verplichting (dus schending grondrecht) maak je dat het wel. Ten onrechte. Dat is mijn punt.
Ik snap je punt volledig, maar de redenen dat iemand meer risico loopt bij een covid infectie maakt toch niks uit? Er moet voorkomen worden dat mensen überhaupt geïnfecteerd raken. Dat doe je door het virus af te remmen en te zorgen dat het niet verspreid. De data die ik na een half uurtje kan vinden staaft dat, zie data Gibraltar hierboven bijvoorbeeld.

De risico's van vaccinatie versus infectie laten ook zien dat een infectie vele malen meer kans geeft op nare bijwerkingen. Het lange termijn effect van de vaccinatie is inderdaad nog niet bekend, maar gezien de onderzoeken sinds de jaren 60 naar mRNA gedaan worden is er niets dat wijst op dat de huidige (gigantisch geëvolueerde technieken sindsdien) enig gevaar vormt.

Nu heb ik geen kinderen en ik kan me voorstellen dat je alles doet om ze te beschermen (duh :blackeye: ). De onderzoeken die ik heb gelezen wijzen er allemaal op dat ze met een vaccinatie veiliger zijn dan zonder (en dan bescherm je ook meteen de mensen om hen heen).

Elise

Bericht door Elise » 24 dec 2021, 08:50

Tom schreef: 23 dec 2021, 16:32
Elise schreef: 23 dec 2021, 10:28
En dat uitsluiten van de maatschappij van ongevaccineerden is een door hun zelf bedacht idee/gevoel.
Op het moment dat je niet meer naar het cafe kan, niet uit eten kan, niet naar de bios, niet reizen, dan wordt je uitgesloten in de maatschappij. Dat heeft niks met gevoel te maken. Tenzij je altijd al als kluizenaar leefde.
Kijk ik even naar de kindervaccinaties, dan mogen ongevaccineerde kinderen ook niet meer naar de kinderopvang. Ook daarvan lopen de ouders te schreeuwen dat de kinderen uitgesloten worden. In mijn ogen is dat geen uitsluiting, maar een gevolg van het niet willen accepteren van de consequenties van de keuze die gemaakt wordt. Let wel, de overheid heeft in mijn ogen de plicht om het beleid rondom het rijksvaccinatieprogramma zo goed mogelijk uit te voeren en moet paal en perk stellen.

Eenzelfde geldt voor de corona vaccinaties.
De overheid heeft hiervoor beleid uitgezet en dat beleid is vaccineren. Niet verplicht, maar als je niet mee wilt gaan in het beleid van de overheid moet je daarvan ook de consequentie dragen. Niks uitsluiting, het is iets wat je jezelf aandoet. Maar dat is het mentaliteits dingetje aan het worden, men wil tegenwoordig alles en wil er niets voor laten.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 24 dec 2021, 11:57

Elise schreef: 24 dec 2021, 08:36
Crookie schreef: 24 dec 2021, 00:28 Waarom is dat een steek onder de gordel? Is het niet eerder een realiteit check? Het morale eik punt even aan de tand voelen? Je professionele beroepsvorming staat niet in beton denk ik dan.

Is onderwijs niet een plek waar ook dit soort onderwerpen juist vanwege de ethiek en implicaties besproken moet worden met een neutrale houding?
Tja Crookie, van jou had ik geen andere reactie verwacht.
I aim to please

Eenzelfde geldt voor de corona vaccinaties.
De overheid heeft hiervoor beleid uitgezet en dat beleid is vaccineren. Niet verplicht, maar als je niet mee wilt gaan in het beleid van de overheid moet je daarvan ook de consequentie dragen. Niks uitsluiting, het is iets wat je jezelf aandoet. Maar dat is het mentaliteits dingetje aan het worden, men wil tegenwoordig alles en wil er niets voor laten.
Consequenties? Jezelf aan doet? Nee mensen wordt een keuze opgelegd door te moeten kiezen tussen een spuitje ieder kwartaal en bijbehorende qr circus, testen zonder klachten, paniek angst paranoia in de maatschappij en de mogelijkheid om kinderen naar een dagopvang te mogen brengen onder de voorwaarden van een spuitje. Die consequenties zijn dus opgelegd door het zo in te richten. Niet omdat mensen “het zichzelf” aan doen.

En uiteindelijk rollen we naar een permanente verplichting (oké voor Elise een keuze) vaccinatie ronde als je het land wil verlaten, kroeg in wil, wil uit eten en zelfs werken. 2 jaar terug was dit allemaal zonder ‘consequentie’ mogelijk dus zonderrr zogenaamde ‘keuze’.

Alle facetten van het openbare leven zijn nu een keuze als ik het zo samenvat. Prachtige manier om mensen slaafs te maken toch? Een omgekeerde werkelijkheid.

MarkS

Bericht door MarkS » 24 dec 2021, 12:29

Have a break, have a croky.

Crookie

Bericht door Crookie » 24 dec 2021, 13:00

MarkS schreef: 24 dec 2021, 12:29 Have a break, have a croky.
DD1C7FE6-C20C-4159-88AB-F7A635B1F1E9.jpeg
DD1C7FE6-C20C-4159-88AB-F7A635B1F1E9.jpeg (91.44 KiB) 614 keer bekeken

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 24 dec 2021, 13:50

SlowCo schreef: 24 dec 2021, 01:43 Vaccineren hoort een keuze te blijven ook al vind je dat iedereen zich zou moeten laten vaccineren voor het algemeen belang. Ik vind het een enge ontwikkeling dat er steeds meer mensen bijkomen die het normaal en zelfs vanzelfsprekend lijken te vinden dat vaccineren door de overheid afgedwongen moet worden.
+100 :D

En ook ik ben 'gewoon' 2x gevaccineerd.

JP

Bericht door JP » 24 dec 2021, 13:55

Opa schreef: 24 dec 2021, 13:50
SlowCo schreef: 24 dec 2021, 01:43 Vaccineren hoort een keuze te blijven ook al vind je dat iedereen zich zou moeten laten vaccineren voor het algemeen belang. Ik vind het een enge ontwikkeling dat er steeds meer mensen bijkomen die het normaal en zelfs vanzelfsprekend lijken te vinden dat vaccineren door de overheid afgedwongen moet worden.

...en al jaren ge-ecoboost toch ?

Paul S

Bericht door Paul S » 24 dec 2021, 14:05

Maupie916 schreef: 23 dec 2021, 22:29 Van mij mag een ieder doen en laten wat ze zelf willen, zolang ze maar doen en laten wat ik wil :nah: :roflol: :whistle:
Exact, zo zou het moeten zijn. Voor de moraalridders hier: uiteraard binnen de grenzen van de wet!

Maupie916
Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6

Bericht door Maupie916 » 24 dec 2021, 14:24

:spam:
OOver de wet gesproken,
Mijn wil is wet

Opa

Bericht door Opa » 24 dec 2021, 17:34

JP schreef: 24 dec 2021, 13:55
Opa schreef: 24 dec 2021, 13:50

...en al jaren ge-ecoboost toch ?
Dat is pas sinds een jaar of 4.

MarkS

Bericht door MarkS » 24 dec 2021, 19:11

Paul S schreef: 24 dec 2021, 14:05
Maupie916 schreef: 23 dec 2021, 22:29 Van mij mag een ieder doen en laten wat ze zelf willen, zolang ze maar doen en laten wat ik wil :nah: :roflol: :whistle:
Exact, zo zou het moeten zijn. Voor de moraalridders hier: uiteraard binnen de grenzen van de wet!
Wetswijziging. Vaccinatieplicht. Probleem opgelost.

Paul S

Bericht door Paul S » 24 dec 2021, 19:20

Frustratie dat er blijkbaar mensen niet gevaccineerd zijn zit hier sommige wel heel hoog. Het is bijna aandoenlijk.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 dec 2021, 19:45

Paul S schreef: 24 dec 2021, 19:20 Frustratie dat er blijkbaar mensen niet gevaccineerd zijn zit hier sommige wel heel hoog. Het is bijna aandoenlijk.
Valt heel erg mee. Als je bij besmetting netjes met je hand op je hart belooft geen gebruik te maken van de zorg dan ben je een consequente topper!!!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 dec 2021, 19:48

Hielke schreef: 24 dec 2021, 19:45
Paul S schreef: 24 dec 2021, 19:20 Frustratie dat er blijkbaar mensen niet gevaccineerd zijn zit hier sommige wel heel hoog. Het is bijna aandoenlijk.
Valt heel erg mee. Als je bij besmetting netjes met je hand op je hart belooft geen gebruik te maken van de zorg dan ben je een consequente topper!!!
Dit dus, in iets andere bewoording schreef ik dat gister ook al:
Martijn_bmw schreef: 23 dec 2021, 17:01 Overigens ben ik ook niet voor verplicht vaccineren, naar mijn idee is vaccinatie vooral bedoeld om geen overspoeld ziekenhuis te krijgen.
Want met vaccin (veel) minder kans op opname.

Ik zou dan eerder voorstander zijn van vrijwillige keuze geen vaccin is gekoppeld aan de keuze geen ziekenhuisbed voor corona indien xxx-aantal bedden al vol ligt.

Dan los je het zorg overspoelprobleem op en geef je mensen toch de vrije keuze welk risico ze willen nemen.
Mogelijk later problemen door vaccin met bijwerkingen óf mogelijk binnenkort een probleem als je corona krijgt en toch naar het ziekenhuis had gemoeten.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 dec 2021, 19:52

Martijn_bmw schreef: 23 dec 2021, 17:01
Ik zou dan eerder voorstander zijn van vrijwillige keuze geen vaccin is gekoppeld aan de keuze geen ziekenhuisbed voor corona indien xxx-aantal bedden al vol ligt.

Dan los je het zorg overspoelprobleem op en geef je mensen toch de vrije keuze welk risico ze willen nemen.
Mogelijk later problemen door vaccin met bijwerkingen óf mogelijk binnenkort een probleem als je corona krijgt en toch naar het ziekenhuis had gemoeten.
Helemaal goed :D

Paul S

Bericht door Paul S » 24 dec 2021, 19:55

Zou ik persoonlijk geen moeite met hebben!
Dat is wat Martijn eerder ook al aanhaalde.

Maar op die fiets verder, wat bij personen die juist door vaccinatie wel zorg hebben die ook maar uitsluiten want ook zelf voor gekozen? Maar dit zal wel weer bij vele tegen het zere been zijn...

En ik weet die kans is klein, .... baladiebla.... Die discussie hoeven we dus ook niet weer te voeren.
Laatst gewijzigd door Paul S op 24 dec 2021, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 24 dec 2021, 19:57

Iemand die zich niet vaccineert, dan “moet” je maar van zorg afzien, in het geval dat. Is dat vergelijkbaar met geen donorcodicil hebben dus ook afzien van een donor in het geval dat ?

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 24 dec 2021, 20:07

Prima hoor. Maar dan ook niet zeuren over bijwerkingen door het vaccin hè?

Hielke

Bericht door Hielke » 24 dec 2021, 20:09

Heb een ver familielid in Groningen (in 1830 moeten we een gezamenlijke voorvader gehad hebben) die met z'n 77 jaren ook niet aan het vaccin wilde. Hij zit helemaal aan de alternatieve kant en is jaloersmakend eigenwijs. Kreeg een maandje terug een whatsapp van 'm dat ie Corona had en in het ziekenhuis lag. Na een paar dagen UMCG mocht ie in een verpleeghuis gaan revalideren zei het appje ook nog. Kon 'm een paar dagen niet bereiken en dacht dat ie was gaan hemelen. We hadden kort voor zijn whatsappje nog een gesprek over het risico op corona gehad. Kan me de excuses om het niet te nemen niet eens meer herinneren, ben er inmiddels Oost Indisch voor geworden. Denk je dat ie van standpunt veranderd is nu datzelfde zorgsysteem hem ten koste van normale patiënten, die onnodig op een wachtlijst staan, voor de hemelpoorten heeft weggesleept?

Treurnis.

Hij kent ook allemaal mensen die door de vaccinaties zwaar ziek zijn geworden, of in het geval van een oom van 'm zijn gestorven. Ik ken er in mijn straat, kennissenkring, vriendenkring of whatever helemaal niemand. Vraag 'm ook hoe het kan dat onze perceptie mbt het vaccin zo anders is. Krijg er geen antwoord op.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 dec 2021, 20:09

681 pagina's elkaar vervelen, vliegen afvangen en herhalen.

Misschien een idee om even kerst te gaan vieren allemaal?

:bag:

Opa

Bericht door Opa » 24 dec 2021, 20:17

Mijn idee Bram, iedereen heeft toch z'n eigen mening en de meesten zijn toch lekker eigenwijs, heb het wel gezien hier in dit draadje......en maar excuses verzinnen en (nep)linkjes erbij zetten om hun mening kracht bij te zetten en ik verander er toch echt mijn mening niet door, ik heb gewoon gelijk! :lol: :zwijntje: :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 dec 2021, 20:22

Ook wel mee eens ja, vaak val ik toch weer in de verleiding te lezen en reageren maar eigenlijk kan dit topic beter weg.
Ieder zijn standpunt bekend en veranderd niet, levert alleen frustraties over en weer.

Beter ouwehoeren over auto’s :D

Crookie

Bericht door Crookie » 24 dec 2021, 20:24

MarkS schreef: 24 dec 2021, 19:11
Paul S schreef: 24 dec 2021, 14:05
Wetswijziging. Vaccinatieplicht. Probleem opgelost.
Denk je dat ja? :hmmm:

Enrico

Bericht door Enrico » 24 dec 2021, 20:36

9A19A77D-5B03-4E29-9E6F-82358685DD6C.jpeg
9A19A77D-5B03-4E29-9E6F-82358685DD6C.jpeg (66.02 KiB) 628 keer bekeken
Goede ontwikkeling

Plaats reactie