PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42
Ja dat werkt zo goed tot nu toe met deze vaccins. Noem mij één land waar het tot nu toe structureel omlaag gaat. Volgens mij golft het overal met de seizoensinvloed en uitwerking vaccins mee.
Je haalt zelf Gibraltar aan, daar begonnen de infectities rond half December 2020 op te lopen, door maatregelen namen de infecties af begin januari en zijn er in januari 100 doden gevallen. Toevallig begonnen de vaccinatie daar rond half januari en zijn er sinds februari dit jaar nog maar 6 doden door Covid. In grafiekjes:

- cases.JPG (42.06 KiB) 744 keer bekeken

- vaccin.JPG (40.42 KiB) 744 keer bekeken

- Deaths.JPG (46.55 KiB) 744 keer bekeken
https://www.worldometers.info/coronavir ... gibraltar/
https://ourworldindata.org/covid-vaccin ... ountry=GIB
Hoe duidelijker wil je hebben dat de vaccins werken?
Jonge mensen vaccineren om ouderen te beschermen. Die door datzelfde vaccin niet voldoende beschermd zijn (of zich willen beschermen, maar da's dan hun eigen risico)
Echt hoe krijg je het verzonnen?? Dus mijn kinderen moeten zich met een experimenteel vaccin laten injecteren,
Hier verschillen we duidelijk van mening. Mits geen gevolgen waarom niet?
PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42 waar ze gezien de leeftijd, een grotere kans hebben op myocarditis, dan ziekenhuisopname door Corona, om jouw en mijn oma te beschermen? Vinden we dat solidair?
Niet waar, de kans op Myocoarditis is 16 keer hoger na
infectie dan na vaccinatie.
https://uwaterloo.ca/pharmacy/sites/ca. ... ccines.pdf
PimV schreef: 23 dec 2021, 13:42Notabene de uitvinder van het MNRA (dr Robert Malone) heeft zelf gewaarschuwd dat jonge volwassenen en tieners niet moeten worden gedwongen om het vaccin te krijgen.
Hij vertelde dat er niet genoeg risico- voordeel verhouding gegevens zijn voor die leeftijdsgroep.
Ahja, Malone, de Jomanda van de immunologie. Die niet eens zijn PhD afgemaakt heeft op dat onderwerp en al herhaaldelijk door tientallen vooraanstaande researchers op dat gebied ontkracht wordt in zijn stellingen. Die tijdens zijn studie inderdaad de eerste was die in ~1988 een toen nieuwe vorm van positieve liposomen (ontwikkeld door iemand anders, Philip Felgner) injecteerde bij muizen icm RNA en zag dat er proteïnen werden aangemaakt door die cellen. Dat werk is overigens nooit gepubliceerd in een peer-reviewed wetenschappelijk blad. mRNA onderzoek wordt al gedaan sinds de jaren 60 trouwens. Hij heeft sinds die 2 jaar onderzoek aan RNA tijdens zijn studie nooit meer onderzoek daarnaar gedaan. Probeerde hij wel, maar kreeg geen funding.
Dan ga ik toch liever uit van de research van honderden onderzoekers die wel daadwerkelijk onderzoek hebben gedaan de afgelopen 30 jaar. Waarin het basis principe van mRNA het enige wat nog vergelijkbaar is met de toenmalige onderzoeken.
Dat is dus
niet waar. MNRA is tot nu toe alleen bij kankerpatienten toegepast. Het is de eerste keer dat dit (op zo'n grote schaal) voor een virus wordt toegepast. Noem mij één vaccin en of ziekte wat eerder op deze manier is toegepast. En laat mij één onderzoek zien waaruit blijkt dat er vrijwel geen risico's zijn. Ik wacht.
(en nee ik kan ook nog niets laten zien aan onderzoek wat bewijst dat er wél risico's zijn. M.a.w. we weten het gewoon niet. Maar ik vind dit nu niet echt het moment voor trial and error methodiek.)
Lees dit even:
https://medical.mit.edu/covid-19-update ... 19-vaccine
Het is lastig om een negatief te bewijzen en er is inderdaad te weinig data om de risico's op lange termijn te valideren. Maar dat geldt voor letterlijk elk product dat je dagelijks gebruikt. De nieuwe lipgloss van je dochter kan over 20 jaar huidkanker veroorzaken, je weet het niet. Wat we van mRNA wel weten, na decennia onderzoek (bij zowel menselijke trails als met zoogdieren) incl mRNA vaccins voor influenza, Zika en hondsdolheid is dat er geen negatieve lange termijn effecten zijn waargenomen.
Iemand tegen zichzelf beschermen. Alsof we allemaal imbeciel zijn. (alhoewel...

) Je hebt dus duidelijk niet gelezen wat ik typte. Er zijn zoveel meer factoren dan alleen vaccineren die bepalen of jij ziek wordt of in het ziekenhuis komt. Leeftijd, BMI, conditie, onderliggend lijden etc. Het vaccin is geen heilige graal voor iedereen, en middels verplichting (dus schending grondrecht) maak je dat het wel. Ten onrechte. Dat is mijn punt.
Ik snap je punt volledig, maar de redenen dat iemand meer risico loopt bij een covid infectie maakt toch niks uit? Er moet voorkomen worden dat mensen überhaupt geïnfecteerd raken. Dat doe je door het virus af te remmen en te zorgen dat het niet verspreid. De data die ik na een half uurtje kan vinden staaft dat, zie data Gibraltar hierboven bijvoorbeeld.
De risico's van vaccinatie versus infectie laten ook zien dat een infectie vele malen meer kans geeft op nare bijwerkingen. Het lange termijn effect van de vaccinatie is inderdaad nog niet bekend, maar gezien de onderzoeken sinds de jaren 60 naar mRNA gedaan worden is er niets dat wijst op dat de huidige (gigantisch geëvolueerde technieken sindsdien) enig gevaar vormt.
Nu heb ik geen kinderen en ik kan me voorstellen dat je alles doet om ze te beschermen (duh

). De onderzoeken die ik heb gelezen wijzen er allemaal op dat ze met een vaccinatie veiliger zijn dan zonder (en dan bescherm je ook meteen de mensen om hen heen).