Dennis Schroyen schreef:@ MarcRS4
kom seg, hier lopen verkondigen dat een RS6 de vloer gaat aanvegen met M5 en dat de RS4 de meest vooruitstrevende motor heeft tov de M3...
Kom, je kan audi minded zijn maar die stellingen slaan op niets...
333pk uit 4.5 ltr V8 is een comfortblok, je bent een RS motor met een comfortblok aan het vergelijken... lachen...
specifiek vermogen per liter, dat willen we zien... Dat en alleen dat bewijst waartoe een motorenbouwer in staat is. Turbo's op een blok pleuren kan iedereen...
BMW blokken opgeblazen? Waar haal je die informatie? De S54(M3 motor die jij V6 noemt

) heeft idd een lagerschalen issue gehad in 2001 maar dat werd onmiddelijk gecountermeasured en is sinds juli van dat jaar opgelost. Schade die in de tussentijd ontstaan is werd gedekt door BMW AG.
Audi blokken ploffen natuurlijk nooit, turbo's draaien nooit in de soep en de diff's gaan minimaal 400000km mee...
Dennis, de RS6 GAAT de vloer aanvegen met de M5.
Dat moet ie ook wel want hij is nieuw en de M5 al weer wat ouder,zou ie dit niet doen dan is het hele project RS6 een misser.
Ik heb meerdere keren op AW gelezen dat mensen hun M3 met 6 in lijn (wat een fout he

) de motoren opbliezen waarna ze weer een Audi namen.
Moet wel zeggen dat dit allemaal amerikanen zijn die houden meer van V8's dan van 6 in lijn.
En weet je wat ik pas dom vind: beweren dat je als fabrikant alleen motoren kan bouwen als je een hoog specefiek vermogen haalt zonder turbo's....
Let op de motoren van de EVO,RS4 B5,en last but not least de 335i om maar eens een paar te noemen....lache he