EVO 8 MR RS, Ecutek, 2.0l-16v turbo, 360 pk -> 180pk/l<<-- 155,5 PK per liter Very Happy Beat that
Filmpje, Alpina B5, BMW M5, Mercedes E55 AMG, Brabus EW12
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Noop. Schatting Mark Verhoeven. Andre als ex-eigenaar had het zelfs over rond de 380 maar dat is denk ik wat optimistisch.Tristan schreef:Heb je hem wel eens gemeten, Markk?
Ik hoor altijd van iedereen dat die Evo's zoveel pk's hebben, maar zie bijna nooit een uitdraai (ook niet op Extreme Machines). Niet dat ik twijfel, maar valt me gewoon op.
Redelijk gangbaar hoor 360pk met een Ecutek op 1.6bar piek en 1.4bar @redline op een 8MR met volledige open 3" uitlaat en Walbro pomp.
Rolling road test wil ik best doen als jij de hardware/software heb. Ga 'em never niet op een bank zetten...
Mark.
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Dennis, de RS6 GAAT de vloer aanvegen met de M5.Dennis Schroyen schreef:@ MarcRS4
kom seg, hier lopen verkondigen dat een RS6 de vloer gaat aanvegen met M5 en dat de RS4 de meest vooruitstrevende motor heeft tov de M3...
Kom, je kan audi minded zijn maar die stellingen slaan op niets...
333pk uit 4.5 ltr V8 is een comfortblok, je bent een RS motor met een comfortblok aan het vergelijken... lachen...![]()
specifiek vermogen per liter, dat willen we zien... Dat en alleen dat bewijst waartoe een motorenbouwer in staat is. Turbo's op een blok pleuren kan iedereen...
BMW blokken opgeblazen? Waar haal je die informatie? De S54(M3 motor die jij V6 noemt) heeft idd een lagerschalen issue gehad in 2001 maar dat werd onmiddelijk gecountermeasured en is sinds juli van dat jaar opgelost. Schade die in de tussentijd ontstaan is werd gedekt door BMW AG.
Audi blokken ploffen natuurlijk nooit, turbo's draaien nooit in de soep en de diff's gaan minimaal 400000km mee...
Dat moet ie ook wel want hij is nieuw en de M5 al weer wat ouder,zou ie dit niet doen dan is het hele project RS6 een misser.
Ik heb meerdere keren op AW gelezen dat mensen hun M3 met 6 in lijn (wat een fout he
Moet wel zeggen dat dit allemaal amerikanen zijn die houden meer van V8's dan van 6 in lijn.
En weet je wat ik pas dom vind: beweren dat je als fabrikant alleen motoren kan bouwen als je een hoog specefiek vermogen haalt zonder turbo's....
Let op de motoren van de EVO,RS4 B5,en last but not least de 335i om maar eens een paar te noemen....lache he
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Marc,
jij bent nu eenmaal een audi-man, en ik ben BMW minded. Ik denk dat we een oorlog aan PB's kunnen starten haha
Anyway, Het betere engineering werk zit in het N/A motoren bouwen, en niet in de turbo blokken. Daar blijf ik bij. Ik zit elke dag in deze branche en ik spreek spijtig genoeg uit ervaring. Logisch gevolg is dat N/A motoren met zulk hoog specifiek vermogen erg gevoelig aan onderhoud zijn.
Ik brand je helemaal niet af, maar die stelling van BMW's comfort V8 vergelijken met een RS blok daar heb ik moeite mee.
"motoren opblazen" is ook een vreselijk algemene stelling. Is in principe niet mogelijk. Meest waarschijnlijke is lage benzine kwaliteit en/of verkeerd olietype. Daar kan een Audi V8 idd veel beter tegen omdat het specifiek vermogen lager ligt.
De M3 gaat op zijn beurt gehakt maken van de RS4 om het in dezelfde termen te zeggen. Al gaat dit verschil op een circuit erg klein zijn. Zelfde story met RS6 vs M5.
jij bent nu eenmaal een audi-man, en ik ben BMW minded. Ik denk dat we een oorlog aan PB's kunnen starten haha
Anyway, Het betere engineering werk zit in het N/A motoren bouwen, en niet in de turbo blokken. Daar blijf ik bij. Ik zit elke dag in deze branche en ik spreek spijtig genoeg uit ervaring. Logisch gevolg is dat N/A motoren met zulk hoog specifiek vermogen erg gevoelig aan onderhoud zijn.
Ik brand je helemaal niet af, maar die stelling van BMW's comfort V8 vergelijken met een RS blok daar heb ik moeite mee.
"motoren opblazen" is ook een vreselijk algemene stelling. Is in principe niet mogelijk. Meest waarschijnlijke is lage benzine kwaliteit en/of verkeerd olietype. Daar kan een Audi V8 idd veel beter tegen omdat het specifiek vermogen lager ligt.
De M3 gaat op zijn beurt gehakt maken van de RS4 om het in dezelfde termen te zeggen. Al gaat dit verschil op een circuit erg klein zijn. Zelfde story met RS6 vs M5.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten
