Filmpje, Alpina B5, BMW M5, Mercedes E55 AMG, Brabus EW12

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 30 mei 2007, 15:26

<<-- 155,5 PK per liter Very Happy Beat that
EVO 8 MR RS, Ecutek, 2.0l-16v turbo, 360 pk -> 180pk/l :-)

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 mei 2007, 15:31

Heb je hem wel eens gemeten, Markk?

Ik hoor altijd van iedereen dat die Evo's zoveel pk's hebben, maar zie bijna nooit een uitdraai (ook niet op Extreme Machines). Niet dat ik twijfel, maar valt me gewoon op.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 mei 2007, 16:25

Dennis Schroyen schreef:Die van jouw is toch turbocharged?
dubbel zelfs, bi-turbo

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 mei 2007, 16:37

Sander Spoolder schreef:
Dennis Schroyen schreef:Die van jouw is toch turbocharged?
dubbel zelfs, bi-turbo
Rene snapt de discussie niet ;)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 30 mei 2007, 16:47

Tristan schreef:Heb je hem wel eens gemeten, Markk?

Ik hoor altijd van iedereen dat die Evo's zoveel pk's hebben, maar zie bijna nooit een uitdraai (ook niet op Extreme Machines). Niet dat ik twijfel, maar valt me gewoon op.
Noop. Schatting Mark Verhoeven. Andre als ex-eigenaar had het zelfs over rond de 380 maar dat is denk ik wat optimistisch.

Redelijk gangbaar hoor 360pk met een Ecutek op 1.6bar piek en 1.4bar @redline op een 8MR met volledige open 3" uitlaat en Walbro pomp.

Rolling road test wil ik best doen als jij de hardware/software heb. Ga 'em never niet op een bank zetten...


Mark.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 mei 2007, 16:50

markk schreef:Ga 'em never niet op een bank zetten...


Mark.
Omdat.....

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 30 mei 2007, 21:41

Vanwege de inherente risico's die daarmee gemoeid zijn.

1. Sowieso moet je een 4WD bank hebben
2. Koeling
3. Losschieten / schade

Zie het nut niet zo...


Mark.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 30 mei 2007, 21:59

Zeker de M5, vooral de V10 die heerlijk klinkt. Helaas stationair klinkt het nergens naar. Staat hier in de stad een Silverstone grijze, erg bijzonder!

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 mei 2007, 23:30

markk schreef:Vanwege de inherente risico's die daarmee gemoeid zijn.

1. Sowieso moet je een 4WD bank hebben
2. Koeling
3. Losschieten / schade

Zie het nut niet zo...


Mark.
Op een goede bank zou ik me daar geen zorgen over maken.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 31 mei 2007, 19:05

Op een goede bank zou ik me daar geen zorgen over maken.
Dan zet je jouw EVO er toch op ;-)

Mark.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 01 jun 2007, 15:11

Dennis Schroyen schreef:@ MarcRS4

kom seg, hier lopen verkondigen dat een RS6 de vloer gaat aanvegen met M5 en dat de RS4 de meest vooruitstrevende motor heeft tov de M3...
Kom, je kan audi minded zijn maar die stellingen slaan op niets...

333pk uit 4.5 ltr V8 is een comfortblok, je bent een RS motor met een comfortblok aan het vergelijken... lachen... :lol:

specifiek vermogen per liter, dat willen we zien... Dat en alleen dat bewijst waartoe een motorenbouwer in staat is. Turbo's op een blok pleuren kan iedereen...

BMW blokken opgeblazen? Waar haal je die informatie? De S54(M3 motor die jij V6 noemt :wink: ) heeft idd een lagerschalen issue gehad in 2001 maar dat werd onmiddelijk gecountermeasured en is sinds juli van dat jaar opgelost. Schade die in de tussentijd ontstaan is werd gedekt door BMW AG.

Audi blokken ploffen natuurlijk nooit, turbo's draaien nooit in de soep en de diff's gaan minimaal 400000km mee...
Dennis, de RS6 GAAT de vloer aanvegen met de M5.

Dat moet ie ook wel want hij is nieuw en de M5 al weer wat ouder,zou ie dit niet doen dan is het hele project RS6 een misser.

Ik heb meerdere keren op AW gelezen dat mensen hun M3 met 6 in lijn (wat een fout he :wink: ) de motoren opbliezen waarna ze weer een Audi namen.

Moet wel zeggen dat dit allemaal amerikanen zijn die houden meer van V8's dan van 6 in lijn.

En weet je wat ik pas dom vind: beweren dat je als fabrikant alleen motoren kan bouwen als je een hoog specefiek vermogen haalt zonder turbo's....

Let op de motoren van de EVO,RS4 B5,en last but not least de 335i om maar eens een paar te noemen....lache he

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2007, 15:17

Beiden hebben wel eens hun missertjes natuurlijk.

Iets met Audi S4 B5 met te krappe olieleidingen naar de turbo's bijvoorbeeld.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 01 jun 2007, 15:30

Bert er staat RS :wink:

En je hebt gelijk hoor maar ik voel me een beetje afgebrand door dennis op nix af...

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 01 jun 2007, 16:03

Marc,

jij bent nu eenmaal een audi-man, en ik ben BMW minded. Ik denk dat we een oorlog aan PB's kunnen starten haha :wink: :lol:

Anyway, Het betere engineering werk zit in het N/A motoren bouwen, en niet in de turbo blokken. Daar blijf ik bij. Ik zit elke dag in deze branche en ik spreek spijtig genoeg uit ervaring. Logisch gevolg is dat N/A motoren met zulk hoog specifiek vermogen erg gevoelig aan onderhoud zijn.

Ik brand je helemaal niet af, maar die stelling van BMW's comfort V8 vergelijken met een RS blok daar heb ik moeite mee.

"motoren opblazen" is ook een vreselijk algemene stelling. Is in principe niet mogelijk. Meest waarschijnlijke is lage benzine kwaliteit en/of verkeerd olietype. Daar kan een Audi V8 idd veel beter tegen omdat het specifiek vermogen lager ligt.

De M3 gaat op zijn beurt gehakt maken van de RS4 om het in dezelfde termen te zeggen. Al gaat dit verschil op een circuit erg klein zijn. Zelfde story met RS6 vs M5.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 01 jun 2007, 16:10

Naja ik kan jouw overweging ook wel zien hoor maar t kwam een beetje :evil: over weet je wel.

Verders geen koeie. :D

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 01 jun 2007, 16:31

als het kwaad bedoelt was dan had je het wel gemerkt hoor. Ben altijd straight to the point, soms een beetje te... Misschien vandaar... :wink: :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Joost H., Semrush [Bot] en 48 gasten