Haha, krent. Je had je nog 25 euro kunnen besparen en mijn oude weber bbq gratis kunnen afhalendvh schreef:Ik stook met houtskool

Haha, krent. Je had je nog 25 euro kunnen besparen en mijn oude weber bbq gratis kunnen afhalendvh schreef:Ik stook met houtskool
cooldragon schreef:heb nu sinds 3 jaar een BGE mini en sinds 2 jaar een BGE XL.
Kan je zeggen: het is elke euro waard. (moest van de mevrouw mezelf eerst maar eens zien te bewijzen met de mini) Primo schijnt ook een goed (goedkoper)alternatief te zijn, maar het kamado systeem voor BBQ-en heeft me 10000% overtuigd.
een ieder die zegt dat die geen verschil proeft tussen een gas bbq of ' normale' weber en een BGE (of andere goede kamado). heeft of ongevoelige smaakpapillen(lees: geen smaak) of kan niet BBQ-en (is erg lastig met een BGE, niks kan eigenlijk 'mislukken )
dus heb je die extra euro's ervoor over; ik zou t zeker doen.
40 jaar garantie op alle onderdelen (behalve het vilt).
Inmiddels 15 mensen die bij mij hebben gegeten van de BGE hebben er nu ook een gekocht![]()
![]()
overigens voor de 'echte' indonesische sate heb ik nog de ouderwetse rechthoekige horeca bbq. die werken niet zo goed in de egg en de specifieke smoke smaak van de BGE past niet bij sate (wel echt alle andere dingen die je op een bbq zou willen doen)
ErikS schreef:Van Boretti is er trouwens ook een gave kolen BBQ.
Gave uitstraling, roosters zijn in hoogte te verstellen ed.
Werkt ook goed.
En ik vind ze een gave uitstraling hebben & gewoon goed werken.
Waar vind je deze voor een honderdje of 5? Ik zie ze vanaf 879: http://winkel.monolithgrill.nl/monolith/bbq" onclick="window.open(this.href);return false;dvh schreef:Ik denk dat ik voor dit ga:
Net als een 'egg' maar dan wat goedkoper.. Monolith heten ze. Voelt als een kluis. Veel van die BBQ's zijn van die blikken wiebel dingen.. Dit staat ontzettend stevig op z'n poten. Kost een honderdje of 5 en dan heb je een redelijke maat. En ziet er toch nog wel leuk uit.
http://www.monolithgrill.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
cooldragon schreef:overigens voor de 'echte' indonesische sate heb ik nog de ouderwetse rechthoekige horeca bbq. die werken niet zo goed in de egg en de specifieke smoke smaak van de BGE past niet bij sate (wel echt alle andere dingen die je op een bbq zou willen doen)
En ook dat werkt perfect met het kolenluikje aan de voorkant inderdaad.Ik heb een Weber maar zou hem graag ruilen voor deze.
Een kennis heeft hem en het is een solide ding met 1 groot voordeel en dat is dat je het rek met de kolen omhoog kan draaien.
Als de kolen wat minder heet zijn draai je ze gewoon omhoog, erg handig.
Bij de Weber moet je er altijd kolen bij gooien wat een gedoe is met dat rek wat je er dan vanaf moet halen.
Grtz,Hanz06
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Bram, Edwin de Haas, EvdP, jos_br, k33z, Majestic-12 [Bot], smiley en 9 gasten