Ook Paul stelt zich voor, samen met zijn Westfield

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Paul van der Knijff

Ook Paul stelt zich voor, samen met zijn Westfield

Bericht door Paul van der Knijff » 24 dec 2007, 22:50

Leuke site dit, vandaar geregistreerd en nu dus voorstellen.....

Ik ben Paul en woon in Zuid Holland.
43 jaar, en al bijna 17 jaar (zo lang al!) gelukkig getrouwd.

Als dagelijks vervoer gebruik ik een Volvo V50 2 liter diesel. Degelijk, een beetje saai maar eigenlijk best wel goed sturend. En zakelijk verantwoord en dat vind de baas belangrijk....

Voor de hobby een Westfield, al sinds '88 een Seven-besmetting opgelopen en die is nooit meer overgegaan. Ik ben toen begonnen met bouwen en jaren met plezier gereden en gesleuteld. Een jaar of 5 geleden die auto nogal erg stuk gemaakt zodat het uiteindelijk op een complete restauratie is uitgelopen. Voor die tijd was ik al over geschakeld van een Ford naar een Opel motor.
De opel is compleet standaard, Coscast kop, ongereviseerd en eigenlijk een supermotor. Hij heeft 160 pk en een berg koppel over een breed toerenbereik.

Mijn Westfield moet eigenlijk van alles een beetje kunnen, rustig toeren op een mooie dag maar ook heftig tekeer kunnen gaan op een trackday.

Ik ben een beetje een pietje precies en probeer de hobby een beetje low budget te houden, vandaar dat ik in principe alles aan de auto zelf doe. Ik weet lang niet alles maar soms moet je maar wat proberen met het risico dat het mislukt, dan doe je het gewoon nog een keer.

De auto heeft rondom schijven en is onafhankelijk geveerd. Qua wegligging heb ik de boel redelijk voor elkaar, alleen (veel) lichtere 13" wielen zou nog wel het nodig op kunnen leveren denk ik.

Afgelopen 2 jaren heb ik een nieuwe schuur bij mijn huis gebouwd en het begint nu wel een beetje te kriebelen; ik wil wat meer pk's. Nu kan ik hem chippen maar ik vind dat de basis goed moet zijn. De eerste stap is daarom een optimaal uitlaatspruitstuk, daar ben ik nu aan begonnen, het zal nog een hele kluif zijn een optimaal 4-2-1 exemplaar te maken.

Vervolgens een ander motormanagement en misschien throttle bodies, maar dat weet ik nog niet zeker wanneer het teveel ten koste van de rijdbaarheid gaat.

Ik vind dit vooral een leuke site omdat het niet uitmaakt wat voor auto dat je hebt als je er maar gek van bent.

[img:1536:2048]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield1.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield2.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield3.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Paul van der Knijff op 25 dec 2007, 09:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 24 dec 2007, 22:57

gave auto :D
maatje van me is er met 1 bezig waar een renault motor in komt
precies dezelfde kleurstelling

en welkom door een andere nieuweling :P

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 24 dec 2007, 23:15

Welkom, de Seven-kloon's raken nog goed vertegenwoordigd zo.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 24 dec 2007, 23:38

Hee Paul,

Dat is een tijd geleden!
Welkom hier.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 25 dec 2007, 00:02

Mooie westfield, lijkt wel op die van Mark Evans (a racing car is born) ;)
alleen (veel) lichtere 13" wielen zou nog wel het nodig op kunnen leveren denk ik.
Mocht je van deze velgen af willen: mijn broer zoekt nog zoiets voor zijn westfield :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 dec 2007, 00:51

Welkom!

Mooi speelgoed :D

Paul van der Knijff

Bericht door Paul van der Knijff » 25 dec 2007, 09:43

Dat is een tijd geleden!
Hallo Jeroen, inmiddels van de Opel naar BMW?
lijkt wel op die van Mark Evans (a racing car is born)
Klopt, de kleurstelling is hetzelfde. Vanwege de schade had ik een body nodig en deze lag bij de importeur op voorraad.
Mocht je van deze velgen af willen: mijn broer zoekt nog zoiets voor zijn westfield
Deze doe ik niet weg, veel te lastig aan te komen. Ze zijn wel zwaar maar toch wel ongeveer de mooiste wielen onder een Seven (vind ik).

Dexter

Re: Ook Paul stelt zich voor, samen met zijn Westfield

Bericht door Dexter » 25 dec 2007, 09:55

Paul van der Knijff schreef:
Ik vind dit vooral een leuke site omdat het niet uitmaakt wat voor auto dat je hebt als je er maar gek van bent.
En zo is het maar net..... :wink:
Welkom op DF!

Maik

Bericht door Maik » 25 dec 2007, 10:33

Het gemiddelde gewicht van de auto's hier daalt behoorlijk de laatste tijd, mooi!!! :)
Welkom hier, mooie Westfield! Ziet er lekker spartaans uit, heb je hem al eens gewogen?

RobS

Bericht door RobS » 25 dec 2007, 10:36

Mooie Westfield! Heb je die constructie voor het luchtfilter zelf bedacht? Ziet er geniaal uit :)

JeroenT

Bericht door JeroenT » 25 dec 2007, 11:00

Inderdaad, zie mijn voorstelling voor wat geschiedenis. Koste wat moeite, maar eindelijk verstandig geworden.
Voorstelling

Geef je trouwens gelijk even op voor de derde DF CPZ trackday als je dat al nog niet gedaan hebt.
Trackday

tim1981

Bericht door tim1981 » 25 dec 2007, 11:22

Welkom!

Mooie auto met een fijne C2.0XE motor.

Zelfs deze VW rijder denkt er zo over. :wink:

[img:800:600]http://www.dsop.net/gallery/autos/DSCI0012.jpg[/img]

Maar inderdaad het leuke hier is dat er van alles rondrijdt.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 dec 2007, 12:01

Welkom,

Heerlijk stuk speelgoed, in een prachtige kleur.

Michel

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 dec 2007, 14:32

Hallo Paul, welkom op DF.

Een hele fraaie Westfield rij je zeg! In deze kleurstelling nog een grotere aandachtstrekker dan zijn design al doet voorkomen. De kleuren staan hem echt enorm goed. Doet het ook goed op foto's ;).

Leuk om te zien dat deze kitcars steeds meer vertegenwoordigd raken hier. Dit zijn natuurlijk de echte hobbyobjecten. Zelf zou het me nooit lukken denk ik omdat ik nul technische kennis heb, maar het blijft toch altijd erg gaaf.

Hoe lang heb je er in '88 over gedaan om de auto helemaal klaar te krijgen, en was je zelf al in het bezit van de nodige technische kennis?

Heel veel plezier op DF en wie weet tot ziens op een meeting.

Groetjes.

Mark Nauta
www.marknauta.nl

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 dec 2007, 17:07

Welkom.

Paul van der Knijff

Bericht door Paul van der Knijff » 25 dec 2007, 18:33

heb je hem al eens gewogen?
600 kg, ondanks het zware Opel blok en de zware wielen (17 kg per stuk :cry: )
Heb je die constructie voor het luchtfilter zelf bedacht?
Yep, ik heb weinig ruimte en wilde geen bult op de kap, dus zelf een intake gemaakt. Daarnaast wilde ik zo koud mogelijke lucht de motor in hebben dus vandaar die bak die aan de onderkant tegen de motorkap zit.
Leuk om te zien dat deze kitcars steeds meer vertegenwoordigd raken hier. Dit zijn natuurlijk de echte hobbyobjecten. Zelf zou het me nooit lukken denk ik omdat ik nul technische kennis heb, maar het blijft toch altijd erg gaaf.

Hoe lang heb je er in '88 over gedaan om de auto helemaal klaar te krijgen, en was je zelf al in het bezit van de nodige technische kennis?
In '88 begonnen (nr 6 in NL), het heeft door allerlei factoren (huis, trouwen e.d.) tot eind '92 geduurd tot de auto op kenteken stond.

De restauratie heeft ook toch wel weer 2 jaar geduurt maar dat komt vooral omdat er veel tijd gaat zitten in dingen anders als standaard te doen. Zo'n inlaattraject kost mij zo maar een maand.....

Het is niet heel erg moeilijk een kitcar bouwen, je moet vooral doorzetten. Er zijn tegenwoordig goeie importeurs die je met raad en daad kunnen bijstaan. Ik heb geen autotechnische achtergrond (IT) maar wel veel interesse en dan lukt het ook wel. En vergeet ook collega kitcarbouwers niet!
Wat wel erg fijn is als je een (ruime) schuur hebt, liefst dicht bij of aan je huis, dan lijdt je relatie er niet al te veel onder, het is nl behoorlijk verslavend een auto bouwen.

Trouwens Jeroen, barre machine, kom nog eens langs als je in de buurt bent.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 29 dec 2007, 17:15

Welkom Paul.

Gr TF.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 29 dec 2007, 23:42

Hee Paul, Dus jij hebt er een bootanker erin zitten!! :lol:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 dec 2007, 21:29

Welkom hier! nog even en het wordt de nieuwe sevenclub hier :wink:
Super gaaf dat je hem zelf gebouwd heb.. heb ik geen geduld voor.. wil gelijk rijden.. je westfield is toch wel even 100kilo lichter dan mijn Dax :shock:
14-2 mee naar zandvoort?

Style

Bericht door Style » 30 dec 2007, 22:00

Vet! Dat zal wel gaan als de spreekwoordelijke brandweer of niet? :P

Plaats reactie