Ik ben Paul en woon in Zuid Holland.
43 jaar, en al bijna 17 jaar (zo lang al!) gelukkig getrouwd.
Als dagelijks vervoer gebruik ik een Volvo V50 2 liter diesel. Degelijk, een beetje saai maar eigenlijk best wel goed sturend. En zakelijk verantwoord en dat vind de baas belangrijk....
Voor de hobby een Westfield, al sinds '88 een Seven-besmetting opgelopen en die is nooit meer overgegaan. Ik ben toen begonnen met bouwen en jaren met plezier gereden en gesleuteld. Een jaar of 5 geleden die auto nogal erg stuk gemaakt zodat het uiteindelijk op een complete restauratie is uitgelopen. Voor die tijd was ik al over geschakeld van een Ford naar een Opel motor.
De opel is compleet standaard, Coscast kop, ongereviseerd en eigenlijk een supermotor. Hij heeft 160 pk en een berg koppel over een breed toerenbereik.
Mijn Westfield moet eigenlijk van alles een beetje kunnen, rustig toeren op een mooie dag maar ook heftig tekeer kunnen gaan op een trackday.
Ik ben een beetje een pietje precies en probeer de hobby een beetje low budget te houden, vandaar dat ik in principe alles aan de auto zelf doe. Ik weet lang niet alles maar soms moet je maar wat proberen met het risico dat het mislukt, dan doe je het gewoon nog een keer.
De auto heeft rondom schijven en is onafhankelijk geveerd. Qua wegligging heb ik de boel redelijk voor elkaar, alleen (veel) lichtere 13" wielen zou nog wel het nodig op kunnen leveren denk ik.
Afgelopen 2 jaren heb ik een nieuwe schuur bij mijn huis gebouwd en het begint nu wel een beetje te kriebelen; ik wil wat meer pk's. Nu kan ik hem chippen maar ik vind dat de basis goed moet zijn. De eerste stap is daarom een optimaal uitlaatspruitstuk, daar ben ik nu aan begonnen, het zal nog een hele kluif zijn een optimaal 4-2-1 exemplaar te maken.
Vervolgens een ander motormanagement en misschien throttle bodies, maar dat weet ik nog niet zeker wanneer het teveel ten koste van de rijdbaarheid gaat.
Ik vind dit vooral een leuke site omdat het niet uitmaakt wat voor auto dat je hebt als je er maar gek van bent.
[img
[img
[img