Ook Paul stelt zich voor, samen met zijn Westfield
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 dec 2007, 12:46
- Locatie: Zuid Holland
Ook Paul stelt zich voor, samen met zijn Westfield
Leuke site dit, vandaar geregistreerd en nu dus voorstellen.....
Ik ben Paul en woon in Zuid Holland.
43 jaar, en al bijna 17 jaar (zo lang al!) gelukkig getrouwd.
Als dagelijks vervoer gebruik ik een Volvo V50 2 liter diesel. Degelijk, een beetje saai maar eigenlijk best wel goed sturend. En zakelijk verantwoord en dat vind de baas belangrijk....
Voor de hobby een Westfield, al sinds '88 een Seven-besmetting opgelopen en die is nooit meer overgegaan. Ik ben toen begonnen met bouwen en jaren met plezier gereden en gesleuteld. Een jaar of 5 geleden die auto nogal erg stuk gemaakt zodat het uiteindelijk op een complete restauratie is uitgelopen. Voor die tijd was ik al over geschakeld van een Ford naar een Opel motor.
De opel is compleet standaard, Coscast kop, ongereviseerd en eigenlijk een supermotor. Hij heeft 160 pk en een berg koppel over een breed toerenbereik.
Mijn Westfield moet eigenlijk van alles een beetje kunnen, rustig toeren op een mooie dag maar ook heftig tekeer kunnen gaan op een trackday.
Ik ben een beetje een pietje precies en probeer de hobby een beetje low budget te houden, vandaar dat ik in principe alles aan de auto zelf doe. Ik weet lang niet alles maar soms moet je maar wat proberen met het risico dat het mislukt, dan doe je het gewoon nog een keer.
De auto heeft rondom schijven en is onafhankelijk geveerd. Qua wegligging heb ik de boel redelijk voor elkaar, alleen (veel) lichtere 13" wielen zou nog wel het nodig op kunnen leveren denk ik.
Afgelopen 2 jaren heb ik een nieuwe schuur bij mijn huis gebouwd en het begint nu wel een beetje te kriebelen; ik wil wat meer pk's. Nu kan ik hem chippen maar ik vind dat de basis goed moet zijn. De eerste stap is daarom een optimaal uitlaatspruitstuk, daar ben ik nu aan begonnen, het zal nog een hele kluif zijn een optimaal 4-2-1 exemplaar te maken.
Vervolgens een ander motormanagement en misschien throttle bodies, maar dat weet ik nog niet zeker wanneer het teveel ten koste van de rijdbaarheid gaat.
Ik vind dit vooral een leuke site omdat het niet uitmaakt wat voor auto dat je hebt als je er maar gek van bent.
[img:1536:2048]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield1.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield2.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield3.JPG[/img]
Ik ben Paul en woon in Zuid Holland.
43 jaar, en al bijna 17 jaar (zo lang al!) gelukkig getrouwd.
Als dagelijks vervoer gebruik ik een Volvo V50 2 liter diesel. Degelijk, een beetje saai maar eigenlijk best wel goed sturend. En zakelijk verantwoord en dat vind de baas belangrijk....
Voor de hobby een Westfield, al sinds '88 een Seven-besmetting opgelopen en die is nooit meer overgegaan. Ik ben toen begonnen met bouwen en jaren met plezier gereden en gesleuteld. Een jaar of 5 geleden die auto nogal erg stuk gemaakt zodat het uiteindelijk op een complete restauratie is uitgelopen. Voor die tijd was ik al over geschakeld van een Ford naar een Opel motor.
De opel is compleet standaard, Coscast kop, ongereviseerd en eigenlijk een supermotor. Hij heeft 160 pk en een berg koppel over een breed toerenbereik.
Mijn Westfield moet eigenlijk van alles een beetje kunnen, rustig toeren op een mooie dag maar ook heftig tekeer kunnen gaan op een trackday.
Ik ben een beetje een pietje precies en probeer de hobby een beetje low budget te houden, vandaar dat ik in principe alles aan de auto zelf doe. Ik weet lang niet alles maar soms moet je maar wat proberen met het risico dat het mislukt, dan doe je het gewoon nog een keer.
De auto heeft rondom schijven en is onafhankelijk geveerd. Qua wegligging heb ik de boel redelijk voor elkaar, alleen (veel) lichtere 13" wielen zou nog wel het nodig op kunnen leveren denk ik.
Afgelopen 2 jaren heb ik een nieuwe schuur bij mijn huis gebouwd en het begint nu wel een beetje te kriebelen; ik wil wat meer pk's. Nu kan ik hem chippen maar ik vind dat de basis goed moet zijn. De eerste stap is daarom een optimaal uitlaatspruitstuk, daar ben ik nu aan begonnen, het zal nog een hele kluif zijn een optimaal 4-2-1 exemplaar te maken.
Vervolgens een ander motormanagement en misschien throttle bodies, maar dat weet ik nog niet zeker wanneer het teveel ten koste van de rijdbaarheid gaat.
Ik vind dit vooral een leuke site omdat het niet uitmaakt wat voor auto dat je hebt als je er maar gek van bent.
[img:1536:2048]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield1.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield2.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/westfield3.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Paul van der Knijff op 25 dec 2007, 09:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 dec 2007, 12:46
- Locatie: Zuid Holland
Hallo Jeroen, inmiddels van de Opel naar BMW?Dat is een tijd geleden!
Klopt, de kleurstelling is hetzelfde. Vanwege de schade had ik een body nodig en deze lag bij de importeur op voorraad.lijkt wel op die van Mark Evans (a racing car is born)
Deze doe ik niet weg, veel te lastig aan te komen. Ze zijn wel zwaar maar toch wel ongeveer de mooiste wielen onder een Seven (vind ik).Mocht je van deze velgen af willen: mijn broer zoekt nog zoiets voor zijn westfield
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Ook Paul stelt zich voor, samen met zijn Westfield
En zo is het maar net.....Paul van der Knijff schreef:
Ik vind dit vooral een leuke site omdat het niet uitmaakt wat voor auto dat je hebt als je er maar gek van bent.

Welkom op DF!
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Inderdaad, zie mijn voorstelling voor wat geschiedenis. Koste wat moeite, maar eindelijk verstandig geworden.
Voorstelling
Geef je trouwens gelijk even op voor de derde DF CPZ trackday als je dat al nog niet gedaan hebt.
Trackday
Voorstelling
Geef je trouwens gelijk even op voor de derde DF CPZ trackday als je dat al nog niet gedaan hebt.
Trackday
- tim1981
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 26 feb 2007, 20:15
- Locatie: Wageningen
Welkom!
Mooie auto met een fijne C2.0XE motor.
Zelfs deze VW rijder denkt er zo over.
[img:800:600]http://www.dsop.net/gallery/autos/DSCI0012.jpg[/img]
Maar inderdaad het leuke hier is dat er van alles rondrijdt.
Mooie auto met een fijne C2.0XE motor.
Zelfs deze VW rijder denkt er zo over.

[img:800:600]http://www.dsop.net/gallery/autos/DSCI0012.jpg[/img]
Maar inderdaad het leuke hier is dat er van alles rondrijdt.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Hallo Paul, welkom op DF.
Een hele fraaie Westfield rij je zeg! In deze kleurstelling nog een grotere aandachtstrekker dan zijn design al doet voorkomen. De kleuren staan hem echt enorm goed. Doet het ook goed op foto's
.
Leuk om te zien dat deze kitcars steeds meer vertegenwoordigd raken hier. Dit zijn natuurlijk de echte hobbyobjecten. Zelf zou het me nooit lukken denk ik omdat ik nul technische kennis heb, maar het blijft toch altijd erg gaaf.
Hoe lang heb je er in '88 over gedaan om de auto helemaal klaar te krijgen, en was je zelf al in het bezit van de nodige technische kennis?
Heel veel plezier op DF en wie weet tot ziens op een meeting.
Groetjes.
Mark Nauta
www.marknauta.nl
Een hele fraaie Westfield rij je zeg! In deze kleurstelling nog een grotere aandachtstrekker dan zijn design al doet voorkomen. De kleuren staan hem echt enorm goed. Doet het ook goed op foto's

Leuk om te zien dat deze kitcars steeds meer vertegenwoordigd raken hier. Dit zijn natuurlijk de echte hobbyobjecten. Zelf zou het me nooit lukken denk ik omdat ik nul technische kennis heb, maar het blijft toch altijd erg gaaf.
Hoe lang heb je er in '88 over gedaan om de auto helemaal klaar te krijgen, en was je zelf al in het bezit van de nodige technische kennis?
Heel veel plezier op DF en wie weet tot ziens op een meeting.
Groetjes.
Mark Nauta
www.marknauta.nl
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 dec 2007, 12:46
- Locatie: Zuid Holland
600 kg, ondanks het zware Opel blok en de zware wielen (17 kg per stukheb je hem al eens gewogen?

Yep, ik heb weinig ruimte en wilde geen bult op de kap, dus zelf een intake gemaakt. Daarnaast wilde ik zo koud mogelijke lucht de motor in hebben dus vandaar die bak die aan de onderkant tegen de motorkap zit.Heb je die constructie voor het luchtfilter zelf bedacht?
In '88 begonnen (nr 6 in NL), het heeft door allerlei factoren (huis, trouwen e.d.) tot eind '92 geduurd tot de auto op kenteken stond.Leuk om te zien dat deze kitcars steeds meer vertegenwoordigd raken hier. Dit zijn natuurlijk de echte hobbyobjecten. Zelf zou het me nooit lukken denk ik omdat ik nul technische kennis heb, maar het blijft toch altijd erg gaaf.
Hoe lang heb je er in '88 over gedaan om de auto helemaal klaar te krijgen, en was je zelf al in het bezit van de nodige technische kennis?
De restauratie heeft ook toch wel weer 2 jaar geduurt maar dat komt vooral omdat er veel tijd gaat zitten in dingen anders als standaard te doen. Zo'n inlaattraject kost mij zo maar een maand.....
Het is niet heel erg moeilijk een kitcar bouwen, je moet vooral doorzetten. Er zijn tegenwoordig goeie importeurs die je met raad en daad kunnen bijstaan. Ik heb geen autotechnische achtergrond (IT) maar wel veel interesse en dan lukt het ook wel. En vergeet ook collega kitcarbouwers niet!
Wat wel erg fijn is als je een (ruime) schuur hebt, liefst dicht bij of aan je huis, dan lijdt je relatie er niet al te veel onder, het is nl behoorlijk verslavend een auto bouwen.
Trouwens Jeroen, barre machine, kom nog eens langs als je in de buurt bent.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast