Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier.
Lekker k*t ( e30 )
-
HSR
- Berichten: 5556
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Lekker k*t ( e30 )
Zoals sommige weten had ik een E30 318is gekocht. Echt een juweeltje to say the least. Nu kreeg ik daarjuist een telefoontje dat de eigenaar de wagen kort gereden heeft. Niet door zijn fout, maar toch lekker kut. Ik baal er echt zo verdomde hard van. Helemaal omdat ik al mondeling onderdelen van forumleden gekocht had om de wagen op te bouwen.
Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier.
Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier.
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
-
HSR
- Berichten: 5556
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Nou, ben al weer in de running voor een E30 318is.
http://www.kapaza.be/Autos/BMW/7403513/ ... is_90.html
Schijnbaar technisch erg goed maar heeft wel wat koetswerkschade.
De vorige was zeer solvabel als het op zijn wagens aankwam dus geloof niet dat hij me genaaid heeft.
http://www.kapaza.be/Autos/BMW/7403513/ ... is_90.html
Schijnbaar technisch erg goed maar heeft wel wat koetswerkschade.
De vorige was zeer solvabel als het op zijn wagens aankwam dus geloof niet dat hij me genaaid heeft.
-
Karel
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Deze hadden jullie misschien al maar is wel handig denk ik,
meer specifieke info over de 318IS
http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isdriving.html
meer specifieke info over de 318IS
http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isdriving.html
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lekker k*t ( e30 )
Het noodlot tarten noemen ze dat Hugo. Beter om dit soort grapjes dan maar niet te maken. Nog geen 48 uur later is de auto krom.hugo schreef:Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier.
-
HSR
- Berichten: 5556
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Knot schreef:Misschien moet ik toch ook eens naar een 318iS E30 gaan kijken, voor relatief weinig op te pikken (tot 2k) en geen gezeik met die tuimelaars zoals bij alle 6 cilinders....
Enige gezeik is dat je de distri moet vervangen na 2K. Dat is redelijk kostelijk. tandwielen, ketting, geleiders en spanners zijn een euro of 450 en dan nog inbouwen.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Hugo,
die laatste die je daar aanhaalt in je kapaza link, die heb ik met een testwagen (rooie auris D-cat) eens zitten opduwen in kortenberg(kort bij Brussel, Vlaams Brabant) en ik moest de ventilatie op circulatiestand zetten omdat ik de oliegeur niet kon harden. Kwam op hoge toeren ook een erg vage blauw-zwarte rook uit. Kijk wel even uit op dit punt he. Het kan een logische verklaring hebben, maar het kan ook zomaar eens zijn dat de wagen een kop of lagerschalenprobleem heeft...
Iig veel succes in je zoektocht en als ik iets tegenkom laat ik het je weten!
die laatste die je daar aanhaalt in je kapaza link, die heb ik met een testwagen (rooie auris D-cat) eens zitten opduwen in kortenberg(kort bij Brussel, Vlaams Brabant) en ik moest de ventilatie op circulatiestand zetten omdat ik de oliegeur niet kon harden. Kwam op hoge toeren ook een erg vage blauw-zwarte rook uit. Kijk wel even uit op dit punt he. Het kan een logische verklaring hebben, maar het kan ook zomaar eens zijn dat de wagen een kop of lagerschalenprobleem heeft...
Iig veel succes in je zoektocht en als ik iets tegenkom laat ik het je weten!
- Joy
- Berichten: 10905
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Zolang er geen bijgeluiden uit de distributie komen en een visuele inspectie geen overmatige slijtage laat zien mag het lekker blijven zitten. Meestal is de spanner hetgene wat vervangen moet worden, verder niets.hugo schreef:Knot schreef:Misschien moet ik toch ook eens naar een 318iS E30 gaan kijken, voor relatief weinig op te pikken (tot 2k) en geen gezeik met die tuimelaars zoals bij alle 6 cilinders....
Enige gezeik is dat je de distri moet vervangen na 2K. Dat is redelijk kostelijk. tandwielen, ketting, geleiders en spanners zijn een euro of 450 en dan nog inbouwen.
Mijn distributie zit er 212000 km op en draait nog als nieuw.
-
Roy
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Dit is wel erg zuur inderdaad. Ik heb dat 2 maanden terug ongeveer bijna gehad. De laatste dag dat ik mn E46 325 had, komt er een mafkees achterlijk hard een rotonde op knallen.. ik moest vol in de rem, gleed zo naar buiten, maar kon hem nog net op de rotonde houden.
Anders had ie een stuk minder inruilwaarde vrees ik.
Anders had ie een stuk minder inruilwaarde vrees ik.
-
HSR
- Berichten: 5556
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Bedankt voor de tip, Dennis. De wagen komt inderdaad ook uit kortenberg. Ik ga er a.s. zaterdag even langs om te kijken hoe de wagen is. Heb je misschien nog meer tips waar ik op moet letten bij het M42 blokje?Dennis Schroyen schreef:Hugo,
die laatste die je daar aanhaalt in je kapaza link, die heb ik met een testwagen (rooie auris D-cat) eens zitten opduwen in kortenberg(kort bij Brussel, Vlaams Brabant) en ik moest de ventilatie op circulatiestand zetten omdat ik de oliegeur niet kon harden. Kwam op hoge toeren ook een erg vage blauw-zwarte rook uit. Kijk wel even uit op dit punt he. Het kan een logische verklaring hebben, maar het kan ook zomaar eens zijn dat de wagen een kop of lagerschalenprobleem heeft...
Iig veel succes in je zoektocht en als ik iets tegenkom laat ik het je weten!
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Mijn ervaring is olieverbruik aan kleppen, klepzittingen en geleiders.
Zoals ik je al eens gezegd heb ben ik niet erg te spreken over M42's in het algemeen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ik heb ooit een BMW mechanicien met veel jaren relevante ervaring horen zeggen dat iS'en en 318tds'en de slechtste BMW blokken ooit gemaakt zijn.
Nu ja, hier zitten ook mensen met niets dan lof dus. Goed onderhoud is goud waard en dingen preventief vv is nooit slecht.
Mijn opinie? 320i e30 scoren, ETA blokje erin (heb adresje waar je er nog genoeg kunt krijgen) en gaan.
Als er dan eens een klepstotertje breekt rij je op 5 cilinders naar huis en zet je voor 5 euro een nieuw stotertje. Trust me, been there done that
Zoals ik je al eens gezegd heb ben ik niet erg te spreken over M42's in het algemeen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ik heb ooit een BMW mechanicien met veel jaren relevante ervaring horen zeggen dat iS'en en 318tds'en de slechtste BMW blokken ooit gemaakt zijn.
Nu ja, hier zitten ook mensen met niets dan lof dus. Goed onderhoud is goud waard en dingen preventief vv is nooit slecht.
Mijn opinie? 320i e30 scoren, ETA blokje erin (heb adresje waar je er nog genoeg kunt krijgen) en gaan.
Als er dan eens een klepstotertje breekt rij je op 5 cilinders naar huis en zet je voor 5 euro een nieuw stotertje. Trust me, been there done that
- Joy
- Berichten: 10905
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
318tds ben ik het mee eens. 318is niet.
Over het algemeen worden 318is'jes flink getrapt door hun (jonge) eigenaren. De motoren krijgen matig onderhoud, worden slecht warm gereden en krijgen veel hoge toeren te zien.
Een 318is heeft een vrij hoge pk/L output. Standaard begrenzing is 6700 toeren. Dat is allemaal net wat hoger dan de normale 4 pitters die ook met een ander doel gekocht werden.
Ik heb de mijne nu 30000 km en motorisch 0 problemen. Gebruikt vrijwel geen olie en het start en presteert altijd.
De lagerschalen en de kettingspanner, dat zijn in mijn ogen de onderdelen die preventief vervangen moeten worden.
Over het algemeen worden 318is'jes flink getrapt door hun (jonge) eigenaren. De motoren krijgen matig onderhoud, worden slecht warm gereden en krijgen veel hoge toeren te zien.
Een 318is heeft een vrij hoge pk/L output. Standaard begrenzing is 6700 toeren. Dat is allemaal net wat hoger dan de normale 4 pitters die ook met een ander doel gekocht werden.
Ik heb de mijne nu 30000 km en motorisch 0 problemen. Gebruikt vrijwel geen olie en het start en presteert altijd.
De lagerschalen en de kettingspanner, dat zijn in mijn ogen de onderdelen die preventief vervangen moeten worden.
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
Vreemd verhaal van die iS blokken... 4 cilinder TDS blokken klopt.Dennis Schroyen schreef:Mijn ervaring is olieverbruik aan kleppen, klepzittingen en geleiders.
Zoals ik je al eens gezegd heb ben ik niet erg te spreken over M42's in het algemeen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ik heb ooit een BMW mechanicien met veel jaren relevante ervaring horen zeggen dat iS'en en 318tds'en de slechtste BMW blokken ooit gemaakt zijn.
Nu ja, hier zitten ook mensen met niets dan lof dus. Goed onderhoud is goud waard en dingen preventief vv is nooit slecht.
Mijn opinie? 320i e30 scoren, ETA blokje erin (heb adresje waar je er nog genoeg kunt krijgen) en gaan.
Als er dan eens een klepstotertje breekt rij je op 5 cilinders naar huis en zet je voor 5 euro een nieuw stotertje. Trust me, been there done that
M42 is een afgeleide van de S14. Ik weet dan ook niet waar jij het verhaal vandaan haalt dat de M42 een waardeloos blok is. Tuurlijk zijn er dingen om rekening mee te houden zoals de ketting en de lagerschalen. Maar bij normaal en goed onderhoud is er niks mis met deze blokken. Maar tenslotte geld dit voor ieder blok!! Ongeacht merk, type, uitvoering.
Ik ken meerdere mensen met een iS blok. En afgezien van het normale onderhoud hebben zij totaal geen problemen met de blokken.
En dat van die onderhoudsmonteur die zegt dat een M42 slecht is? Is dan ook de enige monteur die dat zegt...
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
