Lekker k*t ( e30 )

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Lekker k*t ( e30 )

Bericht door HSR » 18 dec 2007, 18:49

Zoals sommige weten had ik een E30 318is gekocht. Echt een juweeltje to say the least. Nu kreeg ik daarjuist een telefoontje dat de eigenaar de wagen kort gereden heeft. Niet door zijn fout, maar toch lekker kut. Ik baal er echt zo verdomde hard van. Helemaal omdat ik al mondeling onderdelen van forumleden gekocht had om de wagen op te bouwen. :? :? :? :?


Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier. :roll:

Paul

Bericht door Paul » 18 dec 2007, 18:53

Das lullig man!!

Roderic E34T
Berichten: 280
Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40

Bericht door Roderic E34T » 18 dec 2007, 19:02

Hoe kort is kort?

Als de schade meevalt, een aantal euro's er af lullen en opknappen... 8)

Ik wil je wel helpen desnoods met opknappen... 8)

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 18 dec 2007, 19:09

Roderic E34T schreef:Hoe kort is kort?

Als de schade meevalt, een aantal euro's er af lullen en opknappen... 8)

Ik wil je wel helpen desnoods met opknappen... 8)
kort als in krom. :cry:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 dec 2007, 19:41

Klote Hugo...heb je eindelijk wat en gaat het mis...

heb je het gescheckt? heeft die vent hem niet voor meer doorverkocht aan iemand die meer bood? onthoud het kenteken en check het eventueel...

anyway mooi lullig :?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 18 dec 2007, 20:00

Klote Hugo! Maar er zijn in Belgie toch behoorlijk wat 318is-en te koop?

Of maar gelijk voor de die 320is gaan die je laatst liet zien ;-)

Michel

Roderic E34T
Berichten: 280
Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40

Bericht door Roderic E34T » 18 dec 2007, 21:07

Kort=krom is een heel stuk minder... :cry:

Moet je een belgische wagen hebben?

ik wi landers mijn ogen wel open houden voor je...

Geef dan ook even je wensen en je budget aan, mag via PB. 8)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 18 dec 2007, 21:36

Zo dat is echt klote Hugo! Eindelijk wat gevonden en hop, als sneeuw voor de zon verdwenen! Nu weer opzoek naar een andere e30 318is of iets anders? Als je CPZ III maar haalt Shermi :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 18 dec 2007, 21:38

Dat is goed balen man!

Had je trouwens die 190-16V nog bekeken in Belgie??

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 18 dec 2007, 21:47

Nou, ben al weer in de running voor een E30 318is.
http://www.kapaza.be/Autos/BMW/7403513/ ... is_90.html

Schijnbaar technisch erg goed maar heeft wel wat koetswerkschade.


De vorige was zeer solvabel als het op zijn wagens aankwam dus geloof niet dat hij me genaaid heeft.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40165
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 dec 2007, 21:51

Sneu... best is de auto meteen stilzetten natuurlijk als je het over een koop eens bent.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Bericht door Karel » 19 dec 2007, 00:01

Deze hadden jullie misschien al maar is wel handig denk ik,
meer specifieke info over de 318IS

http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isdriving.html

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lekker k*t ( e30 )

Bericht door allen » 19 dec 2007, 08:16

hugo schreef:Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier. :roll:
Het noodlot tarten noemen ze dat Hugo. Beter om dit soort grapjes dan maar niet te maken. Nog geen 48 uur later is de auto krom. :cry:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40165
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 dec 2007, 08:25

Misschien moet ik toch ook eens naar een 318iS E30 gaan kijken, voor relatief weinig op te pikken (tot 2k) en geen gezeik met die tuimelaars zoals bij alle 6 cilinders....

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 19 dec 2007, 09:02

Knot schreef:Misschien moet ik toch ook eens naar een 318iS E30 gaan kijken, voor relatief weinig op te pikken (tot 2k) en geen gezeik met die tuimelaars zoals bij alle 6 cilinders....

Enige gezeik is dat je de distri moet vervangen na 2K. Dat is redelijk kostelijk. tandwielen, ketting, geleiders en spanners zijn een euro of 450 en dan nog inbouwen.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 19 dec 2007, 09:17

Hugo,

die laatste die je daar aanhaalt in je kapaza link, die heb ik met een testwagen (rooie auris D-cat) eens zitten opduwen in kortenberg(kort bij Brussel, Vlaams Brabant) en ik moest de ventilatie op circulatiestand zetten omdat ik de oliegeur niet kon harden. Kwam op hoge toeren ook een erg vage blauw-zwarte rook uit. Kijk wel even uit op dit punt he. Het kan een logische verklaring hebben, maar het kan ook zomaar eens zijn dat de wagen een kop of lagerschalenprobleem heeft...

Iig veel succes in je zoektocht en als ik iets tegenkom laat ik het je weten!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 19 dec 2007, 09:26

hugo schreef:
Knot schreef:Misschien moet ik toch ook eens naar een 318iS E30 gaan kijken, voor relatief weinig op te pikken (tot 2k) en geen gezeik met die tuimelaars zoals bij alle 6 cilinders....

Enige gezeik is dat je de distri moet vervangen na 2K. Dat is redelijk kostelijk. tandwielen, ketting, geleiders en spanners zijn een euro of 450 en dan nog inbouwen.
Zolang er geen bijgeluiden uit de distributie komen en een visuele inspectie geen overmatige slijtage laat zien mag het lekker blijven zitten. Meestal is de spanner hetgene wat vervangen moet worden, verder niets.
Mijn distributie zit er 212000 km op en draait nog als nieuw.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 19 dec 2007, 09:27

Lagerschalen is eerder wat ik preventief zou laten vervangen.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 19 dec 2007, 10:08

Dit is wel erg zuur inderdaad. Ik heb dat 2 maanden terug ongeveer bijna gehad. De laatste dag dat ik mn E46 325 had, komt er een mafkees achterlijk hard een rotonde op knallen.. ik moest vol in de rem, gleed zo naar buiten, maar kon hem nog net op de rotonde houden.

Anders had ie een stuk minder inruilwaarde vrees ik.

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 19 dec 2007, 10:37

Dennis Schroyen schreef:Hugo,

die laatste die je daar aanhaalt in je kapaza link, die heb ik met een testwagen (rooie auris D-cat) eens zitten opduwen in kortenberg(kort bij Brussel, Vlaams Brabant) en ik moest de ventilatie op circulatiestand zetten omdat ik de oliegeur niet kon harden. Kwam op hoge toeren ook een erg vage blauw-zwarte rook uit. Kijk wel even uit op dit punt he. Het kan een logische verklaring hebben, maar het kan ook zomaar eens zijn dat de wagen een kop of lagerschalenprobleem heeft...

Iig veel succes in je zoektocht en als ik iets tegenkom laat ik het je weten!
Bedankt voor de tip, Dennis. De wagen komt inderdaad ook uit kortenberg. Ik ga er a.s. zaterdag even langs om te kijken hoe de wagen is. Heb je misschien nog meer tips waar ik op moet letten bij het M42 blokje?

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 19 dec 2007, 10:44

Mijn ervaring is olieverbruik aan kleppen, klepzittingen en geleiders.
Zoals ik je al eens gezegd heb ben ik niet erg te spreken over M42's in het algemeen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ik heb ooit een BMW mechanicien met veel jaren relevante ervaring horen zeggen dat iS'en en 318tds'en de slechtste BMW blokken ooit gemaakt zijn.
Nu ja, hier zitten ook mensen met niets dan lof dus. Goed onderhoud is goud waard en dingen preventief vv is nooit slecht.

Mijn opinie? 320i e30 scoren, ETA blokje erin (heb adresje waar je er nog genoeg kunt krijgen) en gaan.
Als er dan eens een klepstotertje breekt rij je op 5 cilinders naar huis en zet je voor 5 euro een nieuw stotertje. Trust me, been there done that :lol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 19 dec 2007, 11:01

318tds ben ik het mee eens. 318is niet.

Over het algemeen worden 318is'jes flink getrapt door hun (jonge) eigenaren. De motoren krijgen matig onderhoud, worden slecht warm gereden en krijgen veel hoge toeren te zien.

Een 318is heeft een vrij hoge pk/L output. Standaard begrenzing is 6700 toeren. Dat is allemaal net wat hoger dan de normale 4 pitters die ook met een ander doel gekocht werden.

Ik heb de mijne nu 30000 km en motorisch 0 problemen. Gebruikt vrijwel geen olie en het start en presteert altijd.

De lagerschalen en de kettingspanner, dat zijn in mijn ogen de onderdelen die preventief vervangen moeten worden.

Roderic E34T
Berichten: 280
Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40

Bericht door Roderic E34T » 19 dec 2007, 11:08

Dennis Schroyen schreef:Mijn ervaring is olieverbruik aan kleppen, klepzittingen en geleiders.
Zoals ik je al eens gezegd heb ben ik niet erg te spreken over M42's in het algemeen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ik heb ooit een BMW mechanicien met veel jaren relevante ervaring horen zeggen dat iS'en en 318tds'en de slechtste BMW blokken ooit gemaakt zijn.
Nu ja, hier zitten ook mensen met niets dan lof dus. Goed onderhoud is goud waard en dingen preventief vv is nooit slecht.

Mijn opinie? 320i e30 scoren, ETA blokje erin (heb adresje waar je er nog genoeg kunt krijgen) en gaan.
Als er dan eens een klepstotertje breekt rij je op 5 cilinders naar huis en zet je voor 5 euro een nieuw stotertje. Trust me, been there done that :lol:
Vreemd verhaal van die iS blokken... 4 cilinder TDS blokken klopt.

M42 is een afgeleide van de S14. Ik weet dan ook niet waar jij het verhaal vandaan haalt dat de M42 een waardeloos blok is. Tuurlijk zijn er dingen om rekening mee te houden zoals de ketting en de lagerschalen. Maar bij normaal en goed onderhoud is er niks mis met deze blokken. Maar tenslotte geld dit voor ieder blok!! Ongeacht merk, type, uitvoering.

Ik ken meerdere mensen met een iS blok. En afgezien van het normale onderhoud hebben zij totaal geen problemen met de blokken.

En dat van die onderhoudsmonteur die zegt dat een M42 slecht is? Is dan ook de enige monteur die dat zegt...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 19 dec 2007, 11:09

Roderic, m42 is afgeleide van M40B18.

S14 is afgeleide van M10.

Roderic E34T
Berichten: 280
Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40

Bericht door Roderic E34T » 19 dec 2007, 11:11

Joy Jolliffe schreef:Roderic, m42 is afgeleide van M40B18.

S14 is afgeleide van M10.
Excuus, maar dan nog... blijf ik verder bij mijn verhaal.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMWDennis, Estoque, Martijn M, SlowCo en 4 gasten