Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier.

Het noodlot tarten noemen ze dat Hugo. Beter om dit soort grapjes dan maar niet te maken. Nog geen 48 uur later is de auto krom.hugo schreef:Het begint bijna een Sander S. achtig verhaal te worden op deze manier.
Knot schreef:Misschien moet ik toch ook eens naar een 318iS E30 gaan kijken, voor relatief weinig op te pikken (tot 2k) en geen gezeik met die tuimelaars zoals bij alle 6 cilinders....
Zolang er geen bijgeluiden uit de distributie komen en een visuele inspectie geen overmatige slijtage laat zien mag het lekker blijven zitten. Meestal is de spanner hetgene wat vervangen moet worden, verder niets.hugo schreef:Knot schreef:Misschien moet ik toch ook eens naar een 318iS E30 gaan kijken, voor relatief weinig op te pikken (tot 2k) en geen gezeik met die tuimelaars zoals bij alle 6 cilinders....
Enige gezeik is dat je de distri moet vervangen na 2K. Dat is redelijk kostelijk. tandwielen, ketting, geleiders en spanners zijn een euro of 450 en dan nog inbouwen.
Bedankt voor de tip, Dennis. De wagen komt inderdaad ook uit kortenberg. Ik ga er a.s. zaterdag even langs om te kijken hoe de wagen is. Heb je misschien nog meer tips waar ik op moet letten bij het M42 blokje?Dennis Schroyen schreef:Hugo,
die laatste die je daar aanhaalt in je kapaza link, die heb ik met een testwagen (rooie auris D-cat) eens zitten opduwen in kortenberg(kort bij Brussel, Vlaams Brabant) en ik moest de ventilatie op circulatiestand zetten omdat ik de oliegeur niet kon harden. Kwam op hoge toeren ook een erg vage blauw-zwarte rook uit. Kijk wel even uit op dit punt he. Het kan een logische verklaring hebben, maar het kan ook zomaar eens zijn dat de wagen een kop of lagerschalenprobleem heeft...
Iig veel succes in je zoektocht en als ik iets tegenkom laat ik het je weten!
Vreemd verhaal van die iS blokken... 4 cilinder TDS blokken klopt.Dennis Schroyen schreef:Mijn ervaring is olieverbruik aan kleppen, klepzittingen en geleiders.
Zoals ik je al eens gezegd heb ben ik niet erg te spreken over M42's in het algemeen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ik heb ooit een BMW mechanicien met veel jaren relevante ervaring horen zeggen dat iS'en en 318tds'en de slechtste BMW blokken ooit gemaakt zijn.
Nu ja, hier zitten ook mensen met niets dan lof dus. Goed onderhoud is goud waard en dingen preventief vv is nooit slecht.
Mijn opinie? 320i e30 scoren, ETA blokje erin (heb adresje waar je er nog genoeg kunt krijgen) en gaan.
Als er dan eens een klepstotertje breekt rij je op 5 cilinders naar huis en zet je voor 5 euro een nieuw stotertje. Trust me, been there done that
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 11 gasten