NSXRS, maar even voorstellen
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
NSXRS, maar even voorstellen
Hallo,
Ik ben al vrij aktief op enkele andere autoforums, maar hier lijkt me ook aardig, dus bij deze voorstelling:
Rene Smeenk, 48 jaar, woonachtig in het Groene Hart
Ben een enorme auto fanaat, heb sinds mijn 18e dan ook al zo'n 60 auto's en ca. 8 motorfietsen gehad.
Momenteel ben ik in het gelukkige bezit van een zeer leuk wagenparkje.
De topper daarin is een zilveren Honda NSX-T uit 1998.
Omdat de wens naar meer power toch bleef kriebelen, heb ik idioot gedaan: ik heb een andere NSX-T gekocht in de US met wat leuke power upgrades, in principe denk/hoop ik dadelijk de rapste NSX van NL en misschien wel van heel Europa te hebben.
Huidige NSX:
[IMG:1280:960]http://i22.tinypic.com/2iig4du.jpg[/img]
De nieuwe die onderweg is:
[IMG:800:533]http://i23.tinypic.com/fk3dcy.jpg[/img]
Dit betekent trouwens dat de zilveren NSX-T in de verkoop gaat, komt binnenkort nog verkoop topic over.
Ik ben al vrij aktief op enkele andere autoforums, maar hier lijkt me ook aardig, dus bij deze voorstelling:
Rene Smeenk, 48 jaar, woonachtig in het Groene Hart
Ben een enorme auto fanaat, heb sinds mijn 18e dan ook al zo'n 60 auto's en ca. 8 motorfietsen gehad.
Momenteel ben ik in het gelukkige bezit van een zeer leuk wagenparkje.
De topper daarin is een zilveren Honda NSX-T uit 1998.
Omdat de wens naar meer power toch bleef kriebelen, heb ik idioot gedaan: ik heb een andere NSX-T gekocht in de US met wat leuke power upgrades, in principe denk/hoop ik dadelijk de rapste NSX van NL en misschien wel van heel Europa te hebben.
Huidige NSX:
[IMG:1280:960]http://i22.tinypic.com/2iig4du.jpg[/img]
De nieuwe die onderweg is:
[IMG:800:533]http://i23.tinypic.com/fk3dcy.jpg[/img]
Dit betekent trouwens dat de zilveren NSX-T in de verkoop gaat, komt binnenkort nog verkoop topic over.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Mods reeds gemonteerd op de nieuwe onderweg zijnde NSX:Race Eend schreef:Woei, vertel eens wat meer van diegene uit de VS.. waar zal het ongeveer op komen het vermogen!
Welkom!
Comptech Supercharger (Whipple design)
Comptech headers
Comptech exhaust
RPS Clutch & flywheel setup
Cantrell Fuel Pressure gauge 100psi
Toda timing belt
Acura OEM '02-'05 complete tail light assembly
Stacy's machined aluminum gauge cluster rings
Gruppe M In-Dash Boost Gauge
Met dit alles is na montage slechts ca 2.000 Mls gereden.
Volgens de vorige eigenaar is de auto na montage van alle delen gerold op 362 RWHP, dit zou betekenen ca 410PK aan de motor.
Dit neem ik nog met een korreltje zout (in de US is alles bigger/more dan hier)

Dat betekent in ieder geval acceleratie 0-100 in minder dan 5 sec.
Daar worden na op kenteken zetten nog een paar kleine persoonlijke mods aan toegevoegd:
PLX R-500 wideband A/F en multigauge (kunnen vele gegevens mee bekeken worden
CF NSX-R achterspoiler
NSX-R dikkere stabilisator
Comptech/Works Kai velgen in brons 17/18
RacingBrake big brake setup
Ik ben daarna wel klaar denk ik..



Laatst gewijzigd door NSXRS op 03 okt 2007, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Voor circuitwerk heb ik een kleiner broertje van de NSX: een Toyota MR2 Turbo.Hans GP1630 schreef:Kijk, dit is mooi! 8)
Welkom hiero..
Knal je er ook wel eens mee over het circuit?
[IMG:450:299]http://i23.tinypic.com/15dk4x.jpg[/img]
Die is op vele punten zeer gelijkend op de NSX en is met lichte tuning schat ik nu ca 280PK, is serieus leuk om op circuit te spelen.
Met de NSX op trackdagen het circuit op is me toch iets te link met de diverse idioten die daar soms tussen zitten.
Een schadetje aan een NSX kost al snel net zoveel als een leuke 2ehands middenklasser! Dat risico loop ik liever met de MR2, is wat goedkoper als het mis zou gaan (knock on wood

Laatst gewijzigd door NSXRS op 03 okt 2007, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Ja een tijdje, maar nooit echt goed verkocht, vooral vanwege de prijs. In andere landen was hij populairder.ArjanBor schreef:Ziet er goed uit, ik heb dit model nog nooit gezien. Is hij wel ooit officieel in Nederland geleverd?
Je hebt er ook nog een gefacelifte Type R versie van, maar deze is nooit in NL geleverd :
[img:642:438]http://yoshi002.free.fr/IMG/nsx-r/1066-3.jpg[/img]
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
ook maar 1 in UK geloof ik officieel.. wel nice speelgoed.VLA schreef:Ja een tijdje, maar nooit echt goed verkocht, vooral vanwege de prijs. In andere landen was hij populairder.ArjanBor schreef:Ziet er goed uit, ik heb dit model nog nooit gezien. Is hij wel ooit officieel in Nederland geleverd?
Je hebt er ook nog een gefacelifte Type R versie van, maar deze is nooit in NL geleverd :
[img:642:438]http://yoshi002.free.fr/IMG/nsx-r/1066-3.jpg[/img]
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
- jlacelica
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
- Locatie: Leiderdorp
Re: NSXRS, maar even voorstellen
Ey welkom en volgens mij ken ik jou 
Had je mn mails nog ontvangen vwb IKS?

Had je mn mails nog ontvangen vwb IKS?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Ja, in die tijd heleboel Audi cursussen/experiënces gedaan omdat vriend toen TT Quattro roadster reed: quattro training, Catalunya circuittraining, Finland ijsrijden, S4 dagen enz.Rico v Velzen schreef:Ha welkom, bekende naam EN bekend gezicht... heb nog steeds ergen een foto in de kast liggen van jou en je maat.. (Audi S drive dag ergens 2000)
Vriend heeft inmiddels al weer 2 jaar 350Z coupe gehad en alweer 1 1/2 jaar 350Z roadster.
Eigenlijk laatste tijd te weinig cursussen gedaan, moet maar weer eens oppakken. Heb wel al samen met vriend op 14 okt op Lelystad middagje driftcursus gepland staan.
Is goed HJ, jij gaat dus weer terug naar de soeb?Dinomi schreef:Hé René, dus toch ook maar aangemeld hier.
Ben benieuwd naar de US NSX. Kijken of die dan wel je de Evo kan doen laten vergeten.Als je hem hebt moeten we eens afspreken.

Ik zag zaterdag mijn/jouw oude Evo6 bij een opendag van een tuningbedrijfje. Zag het net te laat nl. toen hij wegreed

Jep, bedanktjlacelica schreef:Ey welkom en volgens mij ken ik jou
Had je mn mails nog ontvangen vwb IKS?
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Ik hoorde al dat hij bij Freddie in Ter Aar geweest was. Hij zou zich misschien nog aanmelden op LEC. Hoop dat hij hem een beetje netjes houdt.NSXRS schreef:Is goed HJ, jij gaat dus weer terug naar de soeb?![]()
Ik zag zaterdag mijn/jouw oude Evo6 bij een opendag van een tuningbedrijfje. Zag het net te laat nl. toen hij wegreed![]()
Ga idd waarschijnlijk weer een GTT kopen. Ik wil gewoon lol hebben met een auto en af en toe een trackday pakken, al kom ik er in de praktijk weinig aan toe. De Evo was me daar iets te kostbaar voor met al die kamikaze piloten die tegenwoordig rondscheuren.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
NSXRS wrote:
Volgens mij kwam die op 352 pk
nb heeft dezelfde vriend de 350Z, of heb je meer vrienden
nog een tip: 17 okt vrijrijden Zandvoort?
Ik zag laatst een rode staan op een rollenbank in Hoogkarspel. Is dat toevallig die van die vriend van je?Tristan schreef:
Welkom, schitterende auto's.
Er rijdt toch al een rode NSX rond in NL met een SC?
Yep, eigenaar is kennis van mij maar dat is een 3.0l, de mijne is een 3.2L, deze zou (hoop ik) 10-20PK meer moeten kunnen
Volgens mij kwam die op 352 pk
nb heeft dezelfde vriend de 350Z, of heb je meer vrienden

nog een tip: 17 okt vrijrijden Zandvoort?
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten