Remklauwen hoogglans zwart + witte toets

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jussi

Remklauwen hoogglans zwart + witte toets

Bericht door Jussi » 09 dec 2011, 21:16

Beste;

Ik ga mijn remklauwen en andere ophangingdelen laten parelstralen en daarna wil ik ze terug lakken.
Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het spuiten van remklauwen? Welke lak? Tot welke temperatuur? Ik zou ze hoogglans zwart willen met de ///M in het wit. Hoe pak je dat aan? Kleur je ze eerst wit of eerst zwart of hoe krijg je dat mooi ingekleurd?

Zoiets dus:

Afbeelding

Het betreft deze klauwen:
Afbeelding

Mvg,

///Joost

Re: Remklauwen hoogglans zwart + witte toets

Bericht door ///Joost » 11 dec 2011, 17:30

Als je het goed wilt aanpakken, zou ik sowieso eerst de klauwen van de wagen afhalen (of liggen ze al los?). Je kunt dan zelfs de keuze maken om er nieuwe seals in te zetten. Kost de wereld niet, en als alles toch al los ligt, zou ik het zelf wel doen.

Ik zou ze eerst goed schoonborstelen met zo'n gouden of zilveren staalborsteltje. Tevens flink afspuiten met brake cleaner tot echt alle vuil eraf is.
Dan niet meer aanraken met je vette vingers en ophangen aan een ijzer draadje. Dan met high temp spuitbus (exacte temperatuur maakt niet zo veel uit, zolang het maar hogere temperaturen aankan) glanzend zwart spuiten in meerdere lagen. Het wit zou ik gewoon met de hand en een dun penseeltje doen. Normale witte verf zal hier wel volstaan.

steve smith

Bericht door steve smith » 11 dec 2011, 17:50

Zonde van je tijd. Die gietijzeren ATE klauwen zijn zo loodzwaar dat je auto er vervelend van gaat sturen icm 345mm schijven. En schijven+blokken kosten een arm en een been. Zou serieus een echt BBK overwegen, dat kan in the long run nog wel eens goedkoper zijn ;)

yorick

Bericht door yorick » 11 dec 2011, 17:56

Heb mijn M klauwen ook een keer gespoten in hitte bestendige lak. Na 1 weekend ring waren ze van rood naar zwart. Zal wel troep zijn geweest, merk weet ik niet meer.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 dec 2011, 22:41

Ik heb mijn klauwen laten poedercoaten, werkt perfect en blijft prima zitten. Dat lakken vind ik maar niks.

Wesley

Bericht door Wesley » 13 dec 2011, 13:58

Hier ook ervaring met beide:

Eerst de remklauwen gespoten met hittebestendige lak. Waardeloos!
Kleur leek voor geen meter en binnen no-time is het er weer af.

Vervolgens de klauwen laten poedercoaten en dat gaat al 2 jaar (met regelmatig circuitrijden) goed.
Ze zien er nog steeds super uit! Bijkomend voordeel, vuil veeg je er zo weer af door het gladde oppervlak.

Kortom, bespaar je de ellende en ga voor poedercoaten. De witte //M kun je vervolgens door een sticker prima erop plakken. Er zit bij mij ook al 2 jaar een sticker op, geen problemen. (Ik twijfel wel of ik daarbij toen blanke hittebestendige lak bij gebruikt is).

Groeten Wesley

Niall

Bericht door Niall » 13 dec 2011, 14:22

Hittebestendige lak werkt mits je ze in een oven legt bij minimaal 160°C om te drogen, maar dan moet de klauw eerst helemaal uit elkaar......

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 13 dec 2011, 18:10

Ik heb er zelf een sticker van Monster opgeplakt, gewoon standaard zo laten maken. Blijft prima zitten.

Jussi

Bericht door Jussi » 14 dec 2011, 22:47

steve smith schreef:Zonde van je tijd. Die gietijzeren ATE klauwen zijn zo loodzwaar dat je auto er vervelend van gaat sturen icm 345mm schijven. En schijven+blokken kosten een arm en een been. Zou serieus een echt BBK overwegen, dat kan in the long run nog wel eens goedkoper zijn ;)
Deze klauwen waren op weg naar de oud ijzerbak en door mij gered. Ze schroeven daarbij plug&play op de E34 535i veerpoten en je kan er nog eens onopgemerkt mee door de keuring (Belgische keuringwetgeving).

Wagen wordt een weekend wagen dus zo vaak zullen de schijven en blokken wel niet aan vervanging toe zijn. Voor de aankoopprijs van een BBK (die je dan nog eens elk jaar mag demonteren voor de keuring/politiecontrole) koop je al wat blokken en schijven.

@///Joost: klauwen liggen al los en zijn net glasparelstraald. Nieuwe seals komen er uiteraard op.

Bedankt voor de tips! Krijg je powdercoating echt zo glad/glanzend? Ik dacht altijd dat het een doffe textuur na liet.

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 dec 2011, 16:44

Nee, poedercoating kan echt heel mooi zijn. Dit is natuurlijk de beste optie. Ik vraag me wel af hoe ze de cilinder afdichten. Doet het poedecoatbedrijf dat?

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 09 mar 2015, 00:25

Even dit topic afstoffen. Heeft er iemand een goed adres om klauwen (en eventueel subframe etc) te laten poedercoaten?

witje

Bericht door witje » 09 mar 2015, 07:58

http://www.foliatec.com/shop/lacke-und- ... l-lack-set" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit spul schijnt wel ok te zijn

Plaats reactie