Maar goed, er ligt nieuw asfalt bij de Audi-s, Kumho en Bos uit.. heerlijk natuurlijk want het kon soms listig zijn.. maar ik heb niet het idee dat Zandvoort nu sneller is!? Wat zijn jullie ervaringen? Ik kwam niet verder dan een 2,07

Hans GP schreef:fabrieksracer 8) ) en de 340 is toch sneller dan een 997 GT3![]()
Hans GP schreef:In rechte lijn zal de M5 best wel sneller zijn Rico.. ouwe rechtuit blazer..
Grappig Hans, zijn de sarcasme sensoren stuk, oh wacht je was even vergeten dat ik je gewoon voor bleef,Hans GP schreef:In rechte lijn zal de M5 best wel sneller zijn Rico.. ouwe rechtuit blazer..
Die gewogen en te licht bevonden "coureurs/auto's" praten veel wat recht hoort (immers korste weg) krom en wringen zich graag in elke bochtHans GP schreef:Jaja.. ik doelde op de rechtuit blazen filmpjes waar jij een harde plasser van krijgt..
Rechtuitblazen is niks aan, geeft toch helemaal geen voldoening om iemand op het rechte stuk voorbij te blazenRico schreef:Elke autoliefhebber spreekt op de een of andere manier rechtuit blazen aan, anders ben je geen autoliefhebber, jij gaat toch ook volle polle op de Tarzanbocht af, of is dat dan geen rechtuitblazen
niks met echt spannend te maken maar die duw geeft wel een prettig gevoel, even verduidelijken, bv de M5 geeft meer kick als je het gas op de bodem stampt dan bv een ford ka met 55pk daar gaat dit stukje om, de rest snappen wij ook wel, trouwens als je een race rijd met een bv een Lotus Exige met 190pk of diezelfde Lotus maar dan zeg 280pk dan weet ik wel wie er sneller rond is/gaat, dat komt omdat je weer wat extra hebt op de stukken van bocht naar bocht, dus wat power is altijd welkom, en de kick is een mooie extraluco hornsveld schreef:Nou spannend hoor, stuur recht houden en gas op de bodem
It takes two to tango. Het hangt van de trackday af of dit gebeurt. Als iemand mij persé voor de bocht voorbij wil, ben ik de 1e die daar ruimte voor maakt.Rico schreef:mag hopen dat er geen gekken rondlopen die op een trackday de dikste ballen in de broek denken te hebben omdat ze het hardst een ander er uit willen remmen.
De rechte stukken horen er nu eenmaal bij, maar meer ook niet, vind het nou echt geen kick hoor.Rico schreef:Rene het gaat natuurlijk niet om de M5.. of om een Lotus.. (ook al zijn het de aangehaalde voorbeelden) punt wat ik wil maken is dat ook een rechte lijn acceleratie een petrolhead aanspreekt.. of dat nou wel of niet makkelijk is..
Bochten zijn prachtig, alleen zitten er wel rechte stukken tussen..
Zoals sommige het stellen... is het dus voldoende om vlak voor de bocht gas te geven, te remmen.. gas bijgeven vol de bocht door.. zodra de bocht gereden is kun je dan in principe gelijk van het gas gaan, want gas geven op de rechte stukken is feitelijk rechtuitbranden en dat is nu eenmaal niks aan...
yeah right