Maar goed, er ligt nieuw asfalt bij de Audi-s, Kumho en Bos uit.. heerlijk natuurlijk want het kon soms listig zijn.. maar ik heb niet het idee dat Zandvoort nu sneller is!? Wat zijn jullie ervaringen? Ik kwam niet verder dan een 2,07
Nieuw asfalt - sneller??
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Nieuw asfalt - sneller??
Vandaag lekker dagje gehad op Zandvoort met HARC, er werd goed gereden en leuk spul deed ermee (oa originele Austin Healey 3000 Works, fabrieksracer 8) ) en de 340 is toch sneller dan een 997 GT3
Maar goed, er ligt nieuw asfalt bij de Audi-s, Kumho en Bos uit.. heerlijk natuurlijk want het kon soms listig zijn.. maar ik heb niet het idee dat Zandvoort nu sneller is!? Wat zijn jullie ervaringen? Ik kwam niet verder dan een 2,07
(elke ronde verkeer is mijn excuus vandaag
)
Maar goed, er ligt nieuw asfalt bij de Audi-s, Kumho en Bos uit.. heerlijk natuurlijk want het kon soms listig zijn.. maar ik heb niet het idee dat Zandvoort nu sneller is!? Wat zijn jullie ervaringen? Ik kwam niet verder dan een 2,07
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Droog maakt het weinig uit, op nat is het wel sneller.
Oja, een GT3 op semi's rijdt sneller dan een 2.07 dus lag waarschijnlijk aan de bestuurder.
Oja, een GT3 op semi's rijdt sneller dan een 2.07 dus lag waarschijnlijk aan de bestuurder.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Natuurlijk moet die GT3 sneller zijn.. maar zet een coureur in de Lotus en hij is ook sneller.. het is wel leuk om te horen dat die wel aan de kant moest want hij hield het niet bij 
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Nee slechter is het zeker niet, maar volgens mij ook niet sneller en wat Tristan zegt misschien scheelt het alleen in het nat..
Maar goed ik dacht even vragen wat de echte coureurs hiervan vinden..
Maar goed ik dacht even vragen wat de echte coureurs hiervan vinden..
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nieuw asfalt - sneller??
hehe
Ligt er aan hoe lang het geleden is, maar normaal is nieuw asfalt volgens mij langzamer omdat er nog niet echt een rubber laagje op zit.
2.06 vs 2.07 kan allerlei andere oorzaken hebben, misschien deed je de keer ervoor net iets anders oid.
Ligt er aan hoe lang het geleden is, maar normaal is nieuw asfalt volgens mij langzamer omdat er nog niet echt een rubber laagje op zit.
2.06 vs 2.07 kan allerlei andere oorzaken hebben, misschien deed je de keer ervoor net iets anders oid.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Hans GP schreef:fabrieksracer 8) ) en de 340 is toch sneller dan een 997 GT3![]()
Dus als ik het goed begrijp is een M5 sneller dan een 997 GT3
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Nieuw asfalt - sneller??
In rechte lijn zal de M5 best wel sneller zijn Rico.. ouwe rechtuit blazer..
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Hans GP schreef:In rechte lijn zal de M5 best wel sneller zijn Rico.. ouwe rechtuit blazer..
- Alexsti
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Je ging idd. lekker Hans vanuit mijn punt gezien waarik stond vandaag.
Was leuk spul aanwezig op de baan , en er werdt netjes gereden.
Over 't asfalt , ik vindt bosuit meer grip hebben als vroeger voor m'n gevoel , maar of dat in sec. te meten is weet ik niet.
Groet Alex,
Was leuk spul aanwezig op de baan , en er werdt netjes gereden.
Over 't asfalt , ik vindt bosuit meer grip hebben als vroeger voor m'n gevoel , maar of dat in sec. te meten is weet ik niet.
Groet Alex,
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Ik zal dit weekend tijdens de YTTC wedstrijden eens proberen of het uitmaakt. Tot op heden ben ik niet echt sneller geweest. Met name Audi S uit had ik wel verwacht eerder op het gas te kunnen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Grappig Hans, zijn de sarcasme sensoren stuk, oh wacht je was even vergeten dat ik je gewoon voor bleef,Hans GP schreef:In rechte lijn zal de M5 best wel sneller zijn Rico.. ouwe rechtuit blazer..
Met een sleepkabel :jenna:
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Jaja.. ik doelde op de rechtuit blazen filmpjes waar jij een harde plasser van krijgt.. 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Elke autoliefhebber spreekt op de een of andere manier rechtuit blazen aan, anders ben je geen autoliefhebber, jij gaat toch ook volle polle op de Tarzanbocht af, of is dat dan geen rechtuitblazen 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Die gewogen en te licht bevonden "coureurs/auto's" praten veel wat recht hoort (immers korste weg) krom en wringen zich graag in elke bochtHans GP schreef:Jaja.. ik doelde op de rechtuit blazen filmpjes waar jij een harde plasser van krijgt..
-
Luco
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Rechtuitblazen is niks aan, geeft toch helemaal geen voldoening om iemand op het rechte stuk voorbij te blazenRico schreef:Elke autoliefhebber spreekt op de een of andere manier rechtuit blazen aan, anders ben je geen autoliefhebber, jij gaat toch ook volle polle op de Tarzanbocht af, of is dat dan geen rechtuitblazen
Uitremmen en in de bocht inhalen dat geeft voldoening.
Diegene met de dikste geldbuidel loopt het hardste op het rechte eind.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Rechtuit blazen op gelijkblijvende snelheid.. of dit nou 200 km/h of 300 km/h uur is ook weinig aan,, maar zo snel als mogelijk is naar die snelheid toegaan en de versnelling ook daadwerkelijk voelen.. en dan moet je wel een beetje power hebben dat is gewoon kicken.. uitremmen.. is alleen van toepassing in een race... mag hopen dat er geen gekken rondlopen die op een trackday de dikste ballen in de broek denken te hebben omdat ze het hardst een ander er uit willen remmen.
Om zo hard mogelijk een bocht door te gaan.. hoef je natuurlijk niet hard op een bocht aan komen te rijden.. en toch doen alle circuitrijders dat.. omdat het rechtuitbranden op het rechte stuk ook gewoon een kick bied..
En wie beweerd dat het niet zo is geloof ik gewoon niet.
Om zo hard mogelijk een bocht door te gaan.. hoef je natuurlijk niet hard op een bocht aan komen te rijden.. en toch doen alle circuitrijders dat.. omdat het rechtuitbranden op het rechte stuk ook gewoon een kick bied..
En wie beweerd dat het niet zo is geloof ik gewoon niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuw asfalt - sneller??
daarom, een grote kick is ook de acceleratie, en of dat nu van bocht tot bocht is of van 30 naar 160 dat maakt niet veel uit wat dat deel van de kick betrefd.
natuurlijk is een strakke lichtgewicht super om hard de bocht in te smijten en laat te remmen, maar ook weer makkelijker dan bv een M5 dus wie heeft dan de grootste ballen? de dikke M5 die hem hard de bocht indrukt of een zeg Lotus die hem hard de bocht in drukt...ik zeg de M5, en ja de Lotus is natuurlijk fijner/beter om de bocht in te smijten, maar met zeg een M5 heb je echt grotere ballen nodig

natuurlijk is een strakke lichtgewicht super om hard de bocht in te smijten en laat te remmen, maar ook weer makkelijker dan bv een M5 dus wie heeft dan de grootste ballen? de dikke M5 die hem hard de bocht indrukt of een zeg Lotus die hem hard de bocht in drukt...ik zeg de M5, en ja de Lotus is natuurlijk fijner/beter om de bocht in te smijten, maar met zeg een M5 heb je echt grotere ballen nodig
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuw asfalt - sneller??
niks met echt spannend te maken maar die duw geeft wel een prettig gevoel, even verduidelijken, bv de M5 geeft meer kick als je het gas op de bodem stampt dan bv een ford ka met 55pk daar gaat dit stukje om, de rest snappen wij ook wel, trouwens als je een race rijd met een bv een Lotus Exige met 190pk of diezelfde Lotus maar dan zeg 280pk dan weet ik wel wie er sneller rond is/gaat, dat komt omdat je weer wat extra hebt op de stukken van bocht naar bocht, dus wat power is altijd welkom, en de kick is een mooie extraluco hornsveld schreef:Nou spannend hoor, stuur recht houden en gas op de bodem
zag laatst in een filmpje power is nothing without controll en daar gaat het een beetje om, de juiste balans....
weer een ander iemand een tuner vertelde, ook een leuke uitspraak, you never can get anough power, as long as grip levels are oke zoiets
waar het om draait...de juiste balans voor auto/weg/bestuurder e.d.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Nieuw asfalt - sneller??
It takes two to tango. Het hangt van de trackday af of dit gebeurt. Als iemand mij persé voor de bocht voorbij wil, ben ik de 1e die daar ruimte voor maakt.Rico schreef:mag hopen dat er geen gekken rondlopen die op een trackday de dikste ballen in de broek denken te hebben omdat ze het hardst een ander er uit willen remmen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuw asfalt - sneller??
Rene het gaat natuurlijk niet om de M5.. of om een Lotus.. (ook al zijn het de aangehaalde voorbeelden) punt wat ik wil maken is dat ook een rechte lijn acceleratie een petrolhead aanspreekt.. of dat nou wel of niet makkelijk is..
Bochten zijn prachtig, alleen zitten er wel rechte stukken tussen..
Zoals sommige het stellen... is het dus voldoende om vlak voor de bocht gas te geven, te remmen.. gas bijgeven vol de bocht door.. zodra de bocht gereden is kun je dan in principe gelijk van het gas gaan, want gas geven op de rechte stukken is feitelijk rechtuitbranden en dat is nu eenmaal niks aan...
yeah right
Bochten zijn prachtig, alleen zitten er wel rechte stukken tussen..
Zoals sommige het stellen... is het dus voldoende om vlak voor de bocht gas te geven, te remmen.. gas bijgeven vol de bocht door.. zodra de bocht gereden is kun je dan in principe gelijk van het gas gaan, want gas geven op de rechte stukken is feitelijk rechtuitbranden en dat is nu eenmaal niks aan...
yeah right
-
Luco
Re: Nieuw asfalt - sneller??
De rechte stukken horen er nu eenmaal bij, maar meer ook niet, vind het nou echt geen kick hoor.Rico schreef:Rene het gaat natuurlijk niet om de M5.. of om een Lotus.. (ook al zijn het de aangehaalde voorbeelden) punt wat ik wil maken is dat ook een rechte lijn acceleratie een petrolhead aanspreekt.. of dat nou wel of niet makkelijk is..
Bochten zijn prachtig, alleen zitten er wel rechte stukken tussen..
Zoals sommige het stellen... is het dus voldoende om vlak voor de bocht gas te geven, te remmen.. gas bijgeven vol de bocht door.. zodra de bocht gereden is kun je dan in principe gelijk van het gas gaan, want gas geven op de rechte stukken is feitelijk rechtuitbranden en dat is nu eenmaal niks aan...
yeah right
De kick is zo laat mogelijk remmen (daar heb je nu eenmaal snelheid voor nodig) en zo hard mogelijk de bocht door
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: vester86 en 1 gast
