Maar los daarvan, dan is het wel een mooie oplossing. Mag ik vragen wat je er voor kwijt was?
BMW E36 328i Coupe
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: BMW E36 328i Coupe
Zowel sedan als coupé komt de gordel van het midden af naar buiten toe. Vraag me eigenlijk af waarom
Maar los daarvan, dan is het wel een mooie oplossing. Mag ik vragen wat je er voor kwijt was?
Maar los daarvan, dan is het wel een mooie oplossing. Mag ik vragen wat je er voor kwijt was?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 328i Coupe
€ 139 euro + nog wat verzendkosten. Op zich een mooie oplossing en geeft je een stuk meer stabiliteit, ook in de normale sportstoelen.vwk schreef:Zowel sedan als coupé komt de gordel van het midden af naar buiten toe. Vraag me eigenlijk af waarom![]()
Maar los daarvan, dan is het wel een mooie oplossing. Mag ik vragen wat je er voor kwijt was?
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke remmen???
Zo, net genoten van 3092km Freude am Fahren met de e36. Heb (vanuit omg. Barcelona) 1400km afgelegt in 12uur en 15min met de 328i (alleen 2x 10min gestopt om te tanken). Heerlijke rit zonder problemen. De standaard (met leer beklede) stoelen blijken voor de lange duur zeer geschikt gezien het ontbreken van pijn in de rug...
Sta nog steeds versteld van de auto, wat een comfort en kwaliteit voor die leeftijd! Hij doet weinig onder voor de 4 weken oude 320d Eff. dynamics...
Maargoed, de remmen waren al voor de rit matig, nu na een paar keer goed door remmen voor de beruchte Franse Gendarmerie (gewapend met WRC blauwe WRX'en) + een idiote hoeveelheid camara's in de middenberm is het echt gedaan. Ze zijn op, levensmoe en zien het niet meer zitten. Nu was ik eigenlijk van plan een stoptech, ap of brembo set te gaan bestellen, echter zie ik dat toch niet zitten voor de enkele circuit dag per jaar die ik er mee hoop te gaan rijden. Met andere woorden, ik ga het wat minder grondig aanpakken dan dat ik op voorhand gepland had bij aanschaf van de auto. ( dus geen quaife, brembo, kw v2, bbs'en en recaro's e.d. maar gewoon wat meer basic)
Concreet: welke remmen voldoen goed als je de klauwen en het formaat schijven origineel wilt houden? Ik zit te denken aan fatsoenlijke schijven, blokken, stalen leidingen i.c.m. 5.1 olie.
Er is wat dit betreft genoeg kennis hier ik ben nieuwschierig naar de (beste)oplossing! Bert, Rody, Tristan en alle andere E36 kenners, brand maar los...
Gr. TF
Maargoed, de remmen waren al voor de rit matig, nu na een paar keer goed door remmen voor de beruchte Franse Gendarmerie (gewapend met WRC blauwe WRX'en) + een idiote hoeveelheid camara's in de middenberm is het echt gedaan. Ze zijn op, levensmoe en zien het niet meer zitten. Nu was ik eigenlijk van plan een stoptech, ap of brembo set te gaan bestellen, echter zie ik dat toch niet zitten voor de enkele circuit dag per jaar die ik er mee hoop te gaan rijden. Met andere woorden, ik ga het wat minder grondig aanpakken dan dat ik op voorhand gepland had bij aanschaf van de auto. ( dus geen quaife, brembo, kw v2, bbs'en en recaro's e.d. maar gewoon wat meer basic)
Concreet: welke remmen voldoen goed als je de klauwen en het formaat schijven origineel wilt houden? Ik zit te denken aan fatsoenlijke schijven, blokken, stalen leidingen i.c.m. 5.1 olie.
Er is wat dit betreft genoeg kennis hier ik ben nieuwschierig naar de (beste)oplossing! Bert, Rody, Tristan en alle andere E36 kenners, brand maar los...
Gr. TF
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
M3 3.2 schijven + Hawk HT10 blokken. Prima voor op de weg en circuit.
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Sinds een paar 100km zitten er nieuwe schijven en blokken onder mijn M3, de schijven orgineel en de blokken zijn Pagid Yellow's. De blokken had ik nog liggen en voldoen tot nu toe goed. Zal nog wel even duren voordat ze echt goed ingeremt zijn. Enige is dat met rustig remmen ze iets piepen, maar niet hinderlijk.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Dat betekend dus ook direct andere klauwen...?Tristan schreef:M3 3.2 schijven + Hawk HT10 blokken. Prima voor op de weg en circuit.
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Helemaal mee eens. Ik ben er in elk geval erg tevreden over. Maar dan moeten de klauwen er inderdaad wel bij.M3 3.2 schijven + Hawk HT10 blokken. Prima voor op de weg en circuit.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Zoals Tristan terecht oppert, een M3 setje nemen.
Ik heb ook een set van een M3 3,2 onder mijn 325i. Bijvoorbeeld bij Holtrop http://www.holtrop-demontage.nl/ kan je complete setje krijgen. Je hebt dan fuseestukken + stofkappen + remklauwen + schijven en blokken. Voor het circuit een setje Carbone Lorraine RC6 remblokken en als ik op straat rij dan heb ik er standaard blokken onder. Ben nog altijd erg tevreden en heeft nog geen krimp gegeven.
Ik heb ook een set van een M3 3,2 onder mijn 325i. Bijvoorbeeld bij Holtrop http://www.holtrop-demontage.nl/ kan je complete setje krijgen. Je hebt dan fuseestukken + stofkappen + remklauwen + schijven en blokken. Voor het circuit een setje Carbone Lorraine RC6 remblokken en als ik op straat rij dan heb ik er standaard blokken onder. Ben nog altijd erg tevreden en heeft nog geen krimp gegeven.
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Zoals overal reeds gepost (kijk even in mijn 328i topic), standaard formaat schijven, ATE powerdiscs (150-200 euro) 286mm, Hawk HT10 blokken (150-200 euro), Stalen remleidingen en ATE blue vloeistof, remt super en geen gekloot met fuseestukken enzo, minutenwerk en ik vind het de beste oplossing voor een E36. Dan rij ik nog met een zwaar ding vol interieur etc, gestript moet het helemaal goed remmen!
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Fussee overzetten is ook minutenwerk.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Ik probeer het nu eerst eens met PFC Z-Rated.
Race blokken op straat hebben meestal weer allerlei nadelen. Dat OEM spul zoals Textar/Lucas/TRW etc etc rij ik kapot (vaak trillingen in het stuur door smeren en op een gegeven moment laat het gewoon van de backing plate los door temperatuur) maar ik hoop dat die Z rated wel heel blijft. Kost wel wat meer als dat spul van autopartsonline oid maar dan heb je wel wat. Qua remkracht is het ook wel in onder maar ze hebben niet echt de bite van race spul.
Achter kan standaard spul wel redelijk mee, dat slijt niet zo hard.
Enige is dat ik geen circuit meer rij met die auto daarvoor zou ik er PFC97 of PFC01 in steken.
Race blokken op straat hebben meestal weer allerlei nadelen. Dat OEM spul zoals Textar/Lucas/TRW etc etc rij ik kapot (vaak trillingen in het stuur door smeren en op een gegeven moment laat het gewoon van de backing plate los door temperatuur) maar ik hoop dat die Z rated wel heel blijft. Kost wel wat meer als dat spul van autopartsonline oid maar dan heb je wel wat. Qua remkracht is het ook wel in onder maar ze hebben niet echt de bite van race spul.
Achter kan standaard spul wel redelijk mee, dat slijt niet zo hard.
Enige is dat ik geen circuit meer rij met die auto daarvoor zou ik er PFC97 of PFC01 in steken.
-
EG
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: BMW E36 328i Coupe
Loopt zo een 328i gewoon 255 op de klok? Standaard? Zonder modificaties?yorick schreef:Mijne deed idd ook 255 op de teller met het 2.93 diff. Nu ook een 3.15 met een top van krap 245.
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Alles is aan te passen natuurlijk maar de 3.2 schijven zullen ook weer duurder zijn. Waar ik mijn ATE powerdiscs voor gehaald hebt krijg je bij lange na geen 3.2 schijven voor, en ik vind mijn setup echt goed remmen. GP strecke, Zandvoort en Zolder pakte ik het merendeel echt op uitremmen terwijl ik met vol interieur en subwoofers op pad ben!
ATE powerdiscs voor + Hawk HT10
OEM schijven achter + Hawk HPplus
Ik wil niet meer anders.... voor deze centen!
ATE powerdiscs voor + Hawk HT10
OEM schijven achter + Hawk HPplus
Ik wil niet meer anders.... voor deze centen!
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Over de topsnelheid, heb ik nooit getest omdat een naaf eruit liep vlak na aanschaf (heb ik altijd, die geintjes, naaf/lager eruit, of een dynamo en accu die opblazen....).
Heb met het wong-wong geluid een keer naar 240 doorgehaald met nog genoeg toeren over toen het 2.93 diff erop zat, en dan loopt dat lager nog zwaar ook.
Nu met 3,15 diff in acceptabele tijd naar 245 wat ook meteen de begrenzer is. Misschien is de 255 haalbaar maar dan moet je wel 3x zo lang wachten. Ritjes van en naar Papenburg gooi ik m vaak even naar top, even een minuutje stuiteren op 6500rpm en dan is ie wel weer doorgebrand. Zo spannend zijn deze snelheden eigenlijk niet meer

Heb met het wong-wong geluid een keer naar 240 doorgehaald met nog genoeg toeren over toen het 2.93 diff erop zat, en dan loopt dat lager nog zwaar ook.
Nu met 3,15 diff in acceptabele tijd naar 245 wat ook meteen de begrenzer is. Misschien is de 255 haalbaar maar dan moet je wel 3x zo lang wachten. Ritjes van en naar Papenburg gooi ik m vaak even naar top, even een minuutje stuiteren op 6500rpm en dan is ie wel weer doorgebrand. Zo spannend zijn deze snelheden eigenlijk niet meer
-
EG
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Dat ie dik in het rood zit komt door die andere diff toch? Lijkt me sterk dat ie al zo snel dik in de begrenzer zit.(met standaard overbrenging).
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen M3 3.0 en 3.2 voorremmen? Op hbase.nl kom ik voor beide auto's dezelfde maten tegen 
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Die van de 3,2 zijn zwevende schijven en de 3,0 niet.
Maar ik krijg mn naald in dat digitale stuk waar de km's staan :banaan:
Maar ik krijg mn naald in dat digitale stuk waar de km's staan :banaan:
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Alleen de schijven zijn anders, 3,2 heeft zwevende met een alu hart, alleen bij de dealer te krijgen.
En de fusee heeft een andere geometrie, dus belangrijk bij remmen swaps naar een gewone E36.
En de fusee heeft een andere geometrie, dus belangrijk bij remmen swaps naar een gewone E36.
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Op ebay hebben wij laatst nieuwe ate powerdisc schijven besteld voor 120 euro incl verzenden.
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Standaard loopt ie rustiger idd, reken maar terug, 2,93 tegen 3,15 iets van 7,5% uit mn hoofd. Vond het 2,93 diff lekkerder rijden op snelweg, lekker 140 knorren met 3000, kan nu niet meer, maar driften is leuker.EG schreef:Dat ie dik in het rood zit komt door die andere diff toch? Lijkt me sterk dat ie al zo snel dik in de begrenzer zit.(met standaard overbrenging).
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Bedankt voor de reacties, hier kan ik uiteraard wel wat mee. Ik neig op voorhand eigenlijk naar een M3 3.2 setje, echter na wat nadenken kies ik toch voor Knot zijn set-up. Dan heb ik de set 15'' niet voor niets aangeschaft, het kost wat minder en het blijft origineel. Ik ben alleen benieuwd naar het piepen? Die HT10 zijn race blokken en de HPplus straat?
@ Topsnelheid posts, ik zal de mijne morgen vroeg eens gaan testen met camera en tomtom...
@ Topsnelheid posts, ik zal de mijne morgen vroeg eens gaan testen met camera en tomtom...
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
HPS is de straat variant met een vleugje maggie
HP+ is de straat + trackday eens per jaar versie
HT10 ligt wat stappen hoger en is een trackday/race blok. Piepen wen je aan, valt mee, ik dacht ook dat het erger was. Koud remt het als een oem bmw blok dus geen zorgen. Eenmaal warm is het voorruit koppen voor je gevoel.
Als ik wat voor de M5 zou moeten kiezen worden het ook HP+ denkik, allround zonder mega remstof en piepen en toch een stuk beter dan standaard.
HP+ is de straat + trackday eens per jaar versie
HT10 ligt wat stappen hoger en is een trackday/race blok. Piepen wen je aan, valt mee, ik dacht ook dat het erger was. Koud remt het als een oem bmw blok dus geen zorgen. Eenmaal warm is het voorruit koppen voor je gevoel.
Als ik wat voor de M5 zou moeten kiezen worden het ook HP+ denkik, allround zonder mega remstof en piepen en toch een stuk beter dan standaard.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
M'n 328i touring liep laatst met 2.93 diff 230 gps, kon nog wel wat bij maar moest lossen. Niets aan de motor gedaan.
Remmen kan ik ook de M3 set aanraden met bijvoorbeeld HT10's, stoffen wel als de ziekte. ATE Racing Blue erin en gaan.
Remmen kan ik ook de M3 set aanraden met bijvoorbeeld HT10's, stoffen wel als de ziekte. ATE Racing Blue erin en gaan.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Hierbij wat filmpjes, teller bleef steken op 242 echte km p.uur. Valt me niet tegen van een 12 jarige auto die volgens de specificaties opgegeven staat voor 236km p.uur! De tellerafwijking is ook minimaal, slechts 1 á 2km op topsnelheid.
1e run, max. 238km
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x9XK3-21 ... re=channel[/youtube]
2e run, max 242km
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gCTsmZlh ... re=channel[/youtube]
0-140km
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rphslwVn ... re=channel[/youtube]
Ik denk zelf dat er nog wel wat meer in zit, dit aangezien er nu originele 15inchers onderliggen, de temperatuur boven de 21C zat en het feit dat de (Duitse)snelweg niet vlak was, je ziet op de filmpjes dat de snelheid even niet toeneemt, dan gaat de weg omhoog...
Iemand een idee of het veel uitmaakt, 17´´ t.o.v. 15´´?
1e run, max. 238km
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x9XK3-21 ... re=channel[/youtube]
2e run, max 242km
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gCTsmZlh ... re=channel[/youtube]
0-140km
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rphslwVn ... re=channel[/youtube]
Ik denk zelf dat er nog wel wat meer in zit, dit aangezien er nu originele 15inchers onderliggen, de temperatuur boven de 21C zat en het feit dat de (Duitse)snelweg niet vlak was, je ziet op de filmpjes dat de snelheid even niet toeneemt, dan gaat de weg omhoog...
Iemand een idee of het veel uitmaakt, 17´´ t.o.v. 15´´?
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E36 328i Coupe ~ 17-05: welke (voor)remmen??
Dan heb ik hier een kleine toevoeging op: De hardware is nu goed, maar het formaat blijft gehandicapped.Knot schreef:Zoals overal reeds gepost (kijk even in mijn 328i topic), standaard formaat schijven, ATE powerdiscs (150-200 euro) 286mm, Hawk HT10 blokken (150-200 euro), Stalen remleidingen en ATE blue vloeistof, remt super en geen gekloot met fuseestukken enzo, minutenwerk en ik vind het de beste oplossing voor een E36. Dan rij ik nog met een zwaar ding vol interieur etc, gestript moet het helemaal goed remmen!
Haal op een sloop de zadels van een e46 320d/320i/325i facelift, hergebruik je eigen klauwen en gebruik de 300mm schijven van bovengenoemde e46. Je blokken en klauwen blijven hetzelfde, enkel het formaat schijf wordt ietsje reeeler, Z3 3.0 gebruikte dezelfde setup. De schijven die je nu hebt kunnen toch in de container, dus wat let je om 1 maatje groter te gaan voor hetzelfde geld?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kasteel, mark123, Peter-Paul en 18 gasten
