Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio 2.0T

Bericht door sitechris » 15 jan 2021, 19:55

Simpele reden: ik heb de ruimte nodig.
Wat dat betreft is het jammer dat er nooit een Giulia SW is gekomen. :(.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 15 jan 2021, 19:57

JP schreef: 15 jan 2021, 19:36
Arthur schreef: 15 jan 2021, 12:16 Nee, niet ivm SUV. Ben allergisch voor Alfa :mrgreen:
Allergisch niet maar ben bang voor veel afschrijving, terwijl ze schitterend uitziende auto's maken.
Kijk eens op MP wat je voor een gebruikte Giulia of Stelvio betalen moet. Persoonlijk valt het mij nog af. Het is best een populaire occasion maar het aanbod is niet heel groot..
sitechris schreef: 15 jan 2021, 19:55
Amen :hungry:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 15 jan 2021, 22:20

Jammer dat je ze zo weinig in het echt zet, ik vind het een mooie verschijning.

Alfata
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Bericht door Alfata » 18 jan 2021, 11:25

Shakes schreef: 15 jan 2021, 19:19 Prachtig! Vanmiddag een witte gespot die de vaart er aardig in had. Geluid is heerlijk!

1600 kilo is minder dan een 1 serie denk ik?
Dat moet dan een Q versie zijn geweest? De 2.0T klinkt op zich wel leuk, maar heel spectaculair is het niet.

sitechris schreef: 15 jan 2021, 19:55
En toch zou ik alsnog voor de Stelvio zijn gegaan. Voor werk ben ik veel in Italië en de extra bodemvrijheid vind ik toch wel heel erg prettig daar en heb je zo nu en dan ook gewoon echt nodig.
EvdP schreef: 15 jan 2021, 22:20 Jammer dat je ze zo weinig in het echt zet, ik vind het een mooie verschijning.
Dat verbaast mij ook altijd weer. Gisteren 400km gereden en slechts 1 Stelvio gezien. Voor de eigenaren wel des te leuker, gezien je ze niet op elke straathoek tegenkomt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 jan 2021, 11:30

Shakes schreef: 15 jan 2021, 19:19 Prachtig! Vanmiddag een witte gespot die de vaart er aardig in had. Geluid is heerlijk!

:mrgreen:

Alfata

Bericht door Alfata » 18 jan 2021, 11:35

Bram schreef: 18 jan 2021, 11:30

:mrgreen:
Ik zocht het even op. Zag dat een 135i 1500kg op de schaal legt. Allememaggies :shock:

Alfata

Bericht door Alfata » 22 jan 2021, 13:47

Hij is dus opgehaald. Ga er even geen lang verhaal van maken, dat komt nog wel. Kortgezegd: prachtbak en waanzinnig goed bovenal. Happy wife, happy life:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kadett

Bericht door Kadett » 23 jan 2021, 11:26

Mooi bak hoor.. zou hem zelf liefst in Misano Blue willen :love:

sitechris

Bericht door sitechris » 23 jan 2021, 15:44

Ik vind wit met zwarte velgen ook wel heel erg gaaf!

Afbeelding

Mrton

Bericht door Mrton » 23 jan 2021, 15:57

Alfata schreef: 22 jan 2021, 13:47Afbeelding
Mooi!

En ook leuke auto trouwens...

Alfata

Bericht door Alfata » 26 jan 2021, 15:38

@Kadett
Misano blauw vond ik prachtig toen die uitkwam. Nu vind ik de kleur wat kinderachtig. Het is te hard of iets dergelijks. Kan er de vinger niet opleggen, maar echt mooi vind ik het niet mer

@Sitechris
Zo staat er exact 1 bij de dealer te koop waar ik hem ophaalde. Erg mooie combinatie, al wordt de auto er niet ranker van door de meegespoten bumpers.

@Mrton
Ik zal het compliment doorgeven

Na paar dagen is de conclusie:
+ Wat een motor!
+ Wat een versnellingsbak (waanzinnig snel in D-stand, heerlijk soepel en rustig in A-stand
+ Wat een ruimte
+ Wat een looks
+ Wat een grandioos onderstel. Zo scherp, zo precies. Maar niet oncomfortabel op de lange stukken)
+ Drempels. Pakt ze qua demping echt prachtig.

~ Infotainment. Het is zeker niet slecht, maar er zit niet heel veel meer op dan op de Mercedes. Ziet er verder wel prima uit.
~ Stoelen. Het feit dat ze niet bij de minpunten staan zegt wel wat. Zo slecht zijn ze niet, maar het is gewoon niet denderend. Komt nog wel een aanpassing waarschijnlijk
~ Veiligheidssystemen. Doen hun werk, maar ik ontdek de toegevoegde waarde niet.
~ Interieur. Het is heel goed, gecombineerd met af en toe, echt heel matig. Zitten wat plastics in B-stijlen, onderkant deur, die ik voor dit geld gewoon ondermaats vindt. Echter is het gebruikte hout en leer weer van topkwaliteit
~ Audio. Ondanks 10 speakers niet overtuigd qua dynamiek en power. Subwoofer erg afwezig. Mercedes was dan ook belachelijk goed, dus misschien even wennen.

- Tja.... ? Echt heel slecht is de auto nergens, op misschien de plastics van de B-stijlen af.
- Ok, verbruik blijft wennen....

Volgende week dinsdag worden de raamlijsten zwart gewrapt. Velgen zwart spuiten moet ik nog even zien. Het is lastig dat ik geen reserveset heb, dus wat te doen? Kan de auto thuis niet kwijt op blokken en bij mijn velgenmannetje ook niet.

Anyway, wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juztins
Auto: ‘12 Mazda CX-5

Bericht door Juztins » 26 jan 2021, 16:43

Echt een hele gave bak :love:

Alfata

Bericht door Alfata » 26 jan 2021, 17:43

Thanks Juztins. Het is best wel een in your face auto haha!

Jeffrey026
Auto: tja welke zal het worden?

Bericht door Jeffrey026 » 26 jan 2021, 19:56

Mooi ding!

Arstey

Bericht door Arstey » 27 jan 2021, 07:45

Ik vind hem juist mooi op de zilveren velgen!
Ben sowieso geen fan van zwarte wielen, vind zilvergrijs veel meer klasse uitstralen...
Design van de wielen gaat ook een stuk wegvallen in het zwart denk ik.

Rolf205

Bericht door Rolf205 » 27 jan 2021, 10:26

Arstey schreef: 27 jan 2021, 07:45 Ik vind hem juist mooi op de zilveren velgen!
Ben sowieso geen fan van zwarte wielen, vind zilvergrijs veel meer klasse uitstralen...
Design van de wielen gaat ook een stuk wegvallen in het zwart denk ik.
+1. Met zwarte velgen en deze kleur van de auto krijgt de auto denk ik niet de uitstraling die je wilt...

Alfata

Bericht door Alfata » 01 feb 2021, 11:24

Ik ben normaal geen fan van zwarte velgen, maar op de Stelvio staat het gewoon erg goed. Onderstaand de look zoals ik hem wil hebben. Zo wordt die origineel ook gewoon geleverd in de B-tech uitvoering. Morgen worden de raamlijsten omgeturned naar zwart. Dan alleen nog een keer de velgen laten doen.

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 feb 2021, 12:59

Ik vind het wel een alternatief voor de Gulia “station” op termijn, of lijkt ie ruimer dan dat ie is? Ben benieuwd hoe die blijft bevallen.

Alfata

Bericht door Alfata » 01 feb 2021, 13:06

Niels schreef: 01 feb 2021, 12:59 Ik vind het wel een alternatief voor de Gulia “station” op termijn, of lijkt ie ruimer dan dat ie is? Ben benieuwd hoe die blijft bevallen.
Ruim is die zeker. Ik denk dat een Giulia station ongeveer net zo ruim zou zijn geweest in de lengte, maar het voorstel met de Stelvio is dat je veel ruimte in de hoogte erbij krijgt. Het is een best forse auto inderdaad.

Alfata

Bericht door Alfata » 15 mar 2021, 14:28

Stelvio bevalt tot nu toe erg goed. Heb er voor de winterse omstandigheden even winterbanden omgelegd en die hebben tijdens het winterweer zichzelf enorm goed bewezen. Waar ik mij toch een beetje aan ergerde, iedere keer bij instappen, waren de korte zittingen. Daarom daar maar gelijk actie op ondernomen:

Afbeelding

Zoals te zien is, heb ik de zitting van de stoel laten verlengen. Als je niet weet hoe het origineel eruit ziet zou je denken dat dit zo uit de fabriek is gefabriceerd. Maar wat een VERSCHIL! Ik raad dit echt iedere Stelvio/Giulia rijder aan. Zoveel fijner, zoveel meer support. Nu is het echt die lange afstandscruiser dat de rest van de auto al was. Ook de passagierskant laten doen trouwens. Daar zit je nu ook fantastisch.

Afgelopen weekend heb ik nog een mooie wijziging ingebouwd: Android Auto en Carplay. Was eventjes klussen, want er moest een extra box worden aangesloten op het multimediasysteem. Nadat ik eerder thuis al best veel van de verbouwing zelf heb gedaan durfde ik dit kunstje ook wel aan. Binnen 2 uur was het gelukt:

Afbeelding

Afbeelding

Alles werkt zoals het hoort. Het was wel even een gepiel. Ik heb Android 10 en wou perse Android Auto draadloos hebben. Dus uitgevonden dat Android Auto in ontwikkelaarsstand moest draaien. Vervolgens moest ik aangeven dat die ondanks de verbinding met het wifi netwerk van het kastje, wel de databundel moest gebruiken. C'est ca. Het werkt nu. Het enige wat vreemd is, is dat spraakopdrachten nog niet goed gaan. Hij hoort mijn stem wel, want als ik "OK Google" zeg dan stopt de muziek en hoor je de pieptoon waarna je wat kunt inspreken. Echter, hij neemt daarvan niets over. Als iemand tips heeft: let me know!

Daarna kwam de postbode langs met een kadootje voor de zomersloffen:

Afbeelding

Dit zijn aardige "jetsers" (20 inch) en gaan vermoed ik fantastisch staan. Ik ga eerst dit weekend nog richting winters gebied en dan vermoed ik dat ik redelijk snel daarna de velgen eronder ga laten zetten icm met de zomerbanden.
De velgen zijn OE Alfa, alleen worden ze niet in deze kleurencombinatie origineel geleverd. Origineel zijn de buitenranden op de velg verchroomd. Dan vind ik deze volledig donker antraciete versie veel mooier.

Kadett

Bericht door Kadett » 15 mar 2021, 14:35

Nice!! Hoe lang ben je dat je de stoelen hebt laten verlengen. Iemand van mijn lengte (1.77) zal niet perse wat tekort komen in die stoelen of wel?

Alfata

Bericht door Alfata » 15 mar 2021, 14:38

Kadett schreef: 15 mar 2021, 14:35 Nice!! Hoe lang ben je dat je de stoelen hebt laten verlengen. Iemand van mijn lengte (1.77) zal niet perse wat tekort komen in die stoelen of wel?
Ik ben 1.88m. Een vriend van mij (1.76m) vond het inderdaad prima zitten. Het hielp niet dat ik uit de Mercedes AMG stoelen kwam met fantastische dijbeensupport. Datzelfde gevoel heb ik nu gelukkig weer. Ook zijn de wangen ietsjes opgevuld (minimaal), maar wel precies genoeg om je vast te zetten in je stoel.

sitechris

Bericht door sitechris » 15 mar 2021, 19:27

Slimme actie om de stoelzittingen te verlengen, die zijn in de Alfa's idd aan de iets krappe kant. Knap dat je het aan het leer verder niet ziet.

Alfata

Bericht door Alfata » 16 mar 2021, 13:45

sitechris schreef: 15 mar 2021, 19:27 Slimme actie om de stoelzittingen te verlengen, die zijn in de Alfa's idd aan de iets krappe kant. Knap dat je het aan het leer verder niet ziet.
Dat blijft bijzonder inderdaad. De sportstoelen in de Giulia en Stelvio zijn trouwens hemels. Die hebben ook een uitschuifbare dijbeen support.

Alfata

Bericht door Alfata » 28 feb 2022, 12:09

Een jaartje verder en de Stelvio staat te koop: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-437f ... 7c1b2be129

Reden? De benzineprijs is nog niet hoog genoeg, dus sinds gisteren een Quadrifoglio gekocht in Duitsland, die ik over 2,5 week ophaal:

Afbeelding

Prima exemplaar bij een echte liefhebber:

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
2.9 V6 twin turbo - 510PK / 600NM
Grigio Vesuvio (speciaal gezocht naar deze kleur, wat mij betreft de allermooist aangeboden kleur
Panoramadak
Harman Kardon
en nog heel erg veel meer
Net ingereden en wel.

De huidige Stelvio heb ik dus nog, maar mag dus naar een nieuw baasje. Voor wie wil, zie de advertentie.

Plaats reactie