Zo...vandaag toch maar doorgepakt en mijn Vibra-technics motorsteun rubbers geplaatst, n
iet dat die andere M coupe rubbers slecht waren,
die had ik in 2009 vernieuwd en zo'n 18.000km er op gehad, zien er ook nog heel goed uit (verkoop ik wel weer), zal mede komen dat die kar altijd binnen staat.
afijn, had die Vibra-technics al een tijdje liggen en moet met een maand weer nwe APK er op, dus dacht laat ik eens kijken naar mijn nwe grote remset e.d. dus wielen er af en controle, alles nice
hm, dacht ook ff de motorsteun rubber checken en die versnellingsbak rubbers, die laatste zijn al redelijk oud en niet 100 meer, zeg maar.

- oude set-a.jpg (256.74 KiB) 2976 keer bekeken
Toen ik bezig was dacht ik, ik ga dat nu allemaal vervangen, heb ik dat gehad
Was meer werk dan ik dacht en wat een gekruip onder de auto...lastig zonder brug en in je uppie, alles meerdere malen checken of het veilig stond, je moet er immers niet aan denken dat de kar verschuift oid.
Moest meer los halen dan ik dacht omdat de motor best hoog moest, dus voorzichtig gecontroleerd alles doen om niks onder spanning te zetten of erger stuk te maken.
Verder ging het niet allemaal zoals gepland en al met al zat ik van zeg 14u tot 20u in de garage...nu weer stijve/zere botten en spieren

e.d. maar ik wilde het af maken en niks vergeten weer aan te draaien dus gewoon door doen
Motorsteun Links kon je aardig bij met wat extra gereedschap, maar motorsteun Rechts is erg lastig, van boven niet te zien en kan je niet bij, loopt de uitlaat over en dus speciaal gereedschap (gemaakt destijds) weer voor de dag gehaald anders lukt het niet, maar dan nog best lastig, maar het lukte gelukkig weer.

- oude set-b.jpg (98.25 KiB) 2976 keer bekeken
Ik weet nog de eerste keer in 2009 dat ik die kant een nwe plaatste dat ik die bovenste moer zo met de vingers los kon draaien, dat hadden zij dus ook niet goed aan kunnen draaien aan die kant, maar ik wilde die vast hebben en dus wat gereedschap voor opgeofferd om wat te maken dat het net kan.

- nwe set bak rubbers-a.jpg (271.12 KiB) 2976 keer bekeken
bovenste zijn de nwe bak rubbers, zien er wat witjes uit, soort talk oid, dacht ach laat maar zitten.
Binnenkort eens een stukje rijden om te voelen hoe die nwe rubbers (vooral die motorsteunen) aanvoelen, het zijn niet de track steunen, die zijn volgens sommige te hard voor op straat, dus heb gewoon de street versie genomen welke wel wat stugger schijnen te zijn dan originele en dat mag best, we gaan het meemaken

- nwe set motorsteun rubbers Vibra-technics-road.jpg (279.06 KiB) 2976 keer bekeken