B7 RS4 vs e39 M5 vs e46 M3
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
335d krijgt gewoon erg hard op zijn flikker van een e39 M5 hoor, no fear...
Dat dieselverhaal ben ik onderhand echt grondig beu, als de benzinemotor op het zelfde niveau wordt doorontwikkelt dan die roetblazers, DAN gaan we wat zien...
Hou die VW GT in je achterhoofd, 170pk uit een 1.4. Bok dan maar op met die roetrokers...
Die technologie gebruiken in een 3 liter. (.35i is de voorloper) en het is over en uit met diesel...
wordt tijd dat ze dat eens afschaffen, stinkzooi...
Enige mooie diesel is een Scania V8...
Dat dieselverhaal ben ik onderhand echt grondig beu, als de benzinemotor op het zelfde niveau wordt doorontwikkelt dan die roetblazers, DAN gaan we wat zien...
Hou die VW GT in je achterhoofd, 170pk uit een 1.4. Bok dan maar op met die roetrokers...
Die technologie gebruiken in een 3 liter. (.35i is de voorloper) en het is over en uit met diesel...
wordt tijd dat ze dat eens afschaffen, stinkzooi...
Enige mooie diesel is een Scania V8...
- Erminio
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: B-Town
Klopt..., er schijnt uit een bestanddeel diesel meer energie te komen als een bestanddeel benzineMarc RS4 schreef:@Dennis,
T schijnt wel zo te zijn dat diesel nog lang niet aan het einde van zijn ontwikkeling is en benzine al wel redelijk.
Ik weet het niet hoor.
Branders en brandstof
Het belangrijkste onderscheid in de brandstofsoort is de calorische waarde van brandstof.
De calorische waarde geeft aan hoe snel een brandstof in staat is 1 kg water van 14.5 graden Celsius naar 15,5 graden Celsius, bij atmosfeerdruk, te verwarmen.
De verbrandingswaarden van brandstoffen zijn o.a.
hout 16 gJ/m3; benzine 33 gJ/m3; dieselolie 36 gJ/m3; spiritus 18 gJ/m3; butaan 110 gJ/m3; propaan 94 gJ/m3. waarbij gJ staat voor gigajoule. Dit geeft al aan dat de ene brandstof sneller een liter water zal verwarmen dan de andere brandstof.
Diesel levert per liter meer warmte dan benzine.
Neem niet weg dat ik persoonlijk het liefst een benzine turbo rijd
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Nee hoor marc,
Benzine is nog laaaang niet op het einde van zijn capaciteiten. Mooiste voorbeeld zijn de electromagnetisch gestuurde kleppen waar mercedes al 8 jaar aan bezig is. Als dat eindelijk betaalbaar wordt zijn we vertrokken. Perfecte kleptiming, geen distributie meer incl zijn verliezen, ongelofelijk hoge toerentallen mogelijk, ongelofelijk laag verbruik mogelijk, etc etc... Dit systeem is nog niet direct mogelijk op dieselmotoren vanwege de hoge verbrandingsdrukken en zware materialen.
Dan zijn we nog niet beland bij de hogedrukinspuitingsystemen voor benzinemotoren (à la common rail). Daar is ook nog ontwikkeling in mogelijk...
De fysische eigenschappen van diesel doet zichzelf de nek om. Verbrandingsvertraging en hoge invloed van temperatuur is nu eenmaal niet goed...
Spijtig dat de groene partijen geen reet afweten van auto's en geen idee hebben hoe milieuvriendelijk een benzinemotor is... De schadelijke uitstoot van bv een e46 M3 (sorry dat ik deze aanhaal maar hier ken ik de cijfers van
) is ongeveer 35%-40% van de gemiddelde 1.9 - 2.0 diesel...
Hier in België promoten ze diesels en tegelijkertijd liggen ze te mekkeren over de opwarming van de aarde terwijl het hier in augustus haast gevroren heeft...
COME ON!
En ik wist niet dat de TT dat al had, erg straffe prestatie! Maar VAG hoeft zich niet meer te bewijzen hoor, ze kunnen motoren bouwen
Benzine is nog laaaang niet op het einde van zijn capaciteiten. Mooiste voorbeeld zijn de electromagnetisch gestuurde kleppen waar mercedes al 8 jaar aan bezig is. Als dat eindelijk betaalbaar wordt zijn we vertrokken. Perfecte kleptiming, geen distributie meer incl zijn verliezen, ongelofelijk hoge toerentallen mogelijk, ongelofelijk laag verbruik mogelijk, etc etc... Dit systeem is nog niet direct mogelijk op dieselmotoren vanwege de hoge verbrandingsdrukken en zware materialen.
Dan zijn we nog niet beland bij de hogedrukinspuitingsystemen voor benzinemotoren (à la common rail). Daar is ook nog ontwikkeling in mogelijk...
De fysische eigenschappen van diesel doet zichzelf de nek om. Verbrandingsvertraging en hoge invloed van temperatuur is nu eenmaal niet goed...
Spijtig dat de groene partijen geen reet afweten van auto's en geen idee hebben hoe milieuvriendelijk een benzinemotor is... De schadelijke uitstoot van bv een e46 M3 (sorry dat ik deze aanhaal maar hier ken ik de cijfers van
Hier in België promoten ze diesels en tegelijkertijd liggen ze te mekkeren over de opwarming van de aarde terwijl het hier in augustus haast gevroren heeft...
COME ON!
En ik wist niet dat de TT dat al had, erg straffe prestatie! Maar VAG hoeft zich niet meer te bewijzen hoor, ze kunnen motoren bouwen
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
erminio,
klopt wat je daar zegt hoor, maar keep in mind dat dieselolie te kampen heeft met verbrandingsvertraging en een erg onstabiel verbrandingspatroon heeft. Finetuning is dus erg moeilijk...
De vermogenwist die je haalt uit de krachtigere verbranding verlies je deels al door de zware bouw van de motor...
Als we even kijken naar de motoblokken, 180pk op 960cc en van die toeren...
klopt wat je daar zegt hoor, maar keep in mind dat dieselolie te kampen heeft met verbrandingsvertraging en een erg onstabiel verbrandingspatroon heeft. Finetuning is dus erg moeilijk...
De vermogenwist die je haalt uit de krachtigere verbranding verlies je deels al door de zware bouw van de motor...
Als we even kijken naar de motoblokken, 180pk op 960cc en van die toeren...
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Verdomd, ik wist het altijd al, wat is het toch ook een groene kar...............Spijtig dat de groene partijen geen reet afweten van auto's en geen idee hebben hoe milieuvriendelijk een benzinemotor is... De schadelijke uitstoot van bv een e46 M3 (sorry dat ik deze aanhaal maar hier ken ik de cijfers van ) is ongeveer 35%-40% van de gemiddelde 1.9 - 2.0 diesel...
Nu nog even wat belasting terug vangen.................................
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Hier geloof ik dus weinig van. Dit is nou een fabeltje dat zweeft binnen de autoindustrie. Zo ook de wedloop van "de goede wegligging". Ik schat dat minimaal 75% van de kopers helemaal geen moer interesseert hoe hard een auto door de bocht kan. Ik denk dat minimaal 75% van de kopers helemaal geen grotere auto willen, bredere auto, hogere auto. Ik denk dat minimaal 75% van de kopers liever een meer comfortabele auto willen met meer ruimte om spullen in je auto op te kunnen bergen (vakjes e.d.).Dennis Schroyen schreef:Kijk, ik zit elke in de wereld van het autoontwerp, en als er een nieuwe auto op de markt wordt gelaunched die in de sportwagencategorie gaat belanden dan moeten de cijfers impressionant zijn.
't is jouw cup of tea niet, noch de mijne. Maar 80% van de mensen die dit soort wagens kopen (incl porsche, lambo, etc...) kickt op cijfers!
Maar door de automagazines (die een auto eigenlijk alléén maar beoordelen op weggedrag, wegligging) kunnen de automerken het zich niet veroorloven om een auto op de weg te brengen die alléén comfortabel is (zoals hij door de meeste kopers wordt gebruikt).
Dit vind ik een zeer goed punt, maar begrijpelijk. Alles wat we doen is gebaseerd op informatie van derden, slechts af en toe is iemand in de gelegenheid om zelf te ervaren hoe de "exoten" zich gedragen. Dat neemt niet weg dat je je best een beeld kunt vormen over een auto, als het geschrevene overeenkomst met je eigen waarden (een journalist die bijvoorbeeld roept dat hij onderin wat tekort komt is niet relevant voor iemand die altijd toeren maakt).Niels schreef:Het valt me alleen op dat er maar weinig positief over de B7 RS4 geschreven wordt terwijl een M3 heilig is op het forum. Dat vermoeid me nogal eens (...)
Dit natuurlijk een bagger opmerking eerste klas. Je bedoelt hiermee dat RWD impliceert dat je met een auto moet driften om ervan te kunnen genieten.Niels schreef:en de andere helft niets kan met rwd maar dit onderhand zowat de meest belangrijke eigenschap van een auto vindt
Je bent niet de enige die dit vaak roept, maar is onzin. De RWD biedt een hele andere rijbeleving dan FWD, omdat de voorwielen alleen maar hoeven te sturen, vaak resulterend in directer-stuurgevoel. Ook in grensgevallen heel ander gevoel (overstuurd, onderstuurd etc).
Dat gevoel ervaar je tijdens het sturen en daarvoor hoef je niet te driften. 1-serie is daar beste bewijs voor. Je kunt het wat vinden of niet, het stuurgevoel is heel anders dan van een A3 bijvoorbeeld.
Das niet opmerkelijk, maar noodgedwongen. Je weet toch dat ze met DSG nog problemen hebben met het koppel ? Meer dan 400Nm is nog niet helemaal ok zeg maar. Daar komt vanzelf verandering in overigens, de techniek staat niet stil.Rico v Velzen schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat ze bij de R8 gekozen hebben voor een SMG achtige bak en niet voor een DSG bak.
De 335d is alléén met automaat (tiptronic zoals jij noemt) beschikbaar. Een handbak is niet leverbaar (gelet op monsterkoppel).Ben_968CS schreef:Ik ben laatst ook meegereden met een 335D. Onwaarschijnlijke auto, zo'n kracht, zeker in combinatie met de tiptronic.
Dit geldt ook voor Nederland hoor ! Als ik een Audi RS4 kon betalen en hij zou "maar" 370pk leveren, dan sleep ik Audi voor de rechter. Een auto moet immers datgene leveren zoals ie is verkocht. In elk geval geeft dit recht op het inruilen, de auto voldoet immers niet aan datgene wat je ervan mocht verwachten.Erminio schreef:Klopt, maar dan krijg je weer discussie over de meetmethode, DIN waardes, etc.romo schreef:Als dit klopt, dan hou er haast een gestoorde Amerikaan moeten zijn die dit allang voor de rechter had gesleept; je PK`s niet waarmaken lijkt me een doodzonde mn in de VS, wat koop je dan, toch gebakken lucht??
Maar ik kan me voorstellen dat iemand verhaal gaat halen bij Audi..., "I would"
haha beetje vreemde opmerking Rico. Tuurlijk is een 335d contra M3 geen partij, maar in de praktijk juist wel. Met een 335d heb je ALTIJD en OVERAL power paraat en op ELK MOMENT.Rico v Velzen schreef:hou op zeg ik heb ik zo'n oliestoker gereden, geen partij voor een e46 M3.
Bij een M3 (zeker met handbak) kun je het vergeten als je niet de juiste versnelling klaar hebt staan
Zo ook de 535d cannonbal edition remember? Jij zei zelf nota bene dat de 535d behoorlijk mee kon komen, juist omdat hij altijd de juiste maximale versnelling klaar heeft, iets wat voor "exoten" in mindere mate geldt.
Opmerking van Dennis Schroyen ben ik het overigens volledig mee eens, (dat diesel minder is dan benzine mits vergelijkbaar uitgerust) maar laat mijn opmerkingen onverlet.
Dit is nu net weer PRECIES ANDERSOMMarc RS4 schreef:T schijnt wel zo te zijn dat diesel nog lang niet aan het einde van zijn ontwikkeling is en benzine al wel redelijk.
Ik weet het niet hoor.
Was het vroeger denkbaar om 1:14 te rijden met een 170pk benzine auto ??
- Erminio
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: B-Town
Je moest eens weten hoeveel auto's de werkelijke vermogens niet halenMacboy Dit geldt ook voor Nederland hoor ! Als ik een Audi RS4 kon betalen en hij zou "maar" 370pk leveren, dan sleep ik Audi voor de rechter. Een auto moet immers datgene leveren zoals ie is verkocht. In elk geval geeft dit recht op het inruilen, de auto voldoet immers niet aan datgene wat je ervan mocht verwachten.
Weggedrag en wegligging hebben ook betrekking op de veiligheid van een autoMacboy Maar door de automagazines (die een auto eigenlijk alléén maar beoordelen op weggedrag, wegligging) kunnen de automerken het zich niet veroorloven om een auto op de weg te brengen die alléén comfortabel is (zoals hij door de meeste kopers wordt gebruikt)..
JD rijd anders al een half jaar rond met 500nm op een DSGMacboy Das niet opmerkelijk, maar noodgedwongen. Je weet toch dat ze met DSG nog problemen hebben met het koppel ?
Met een beetje chips welMacboy Tuurlijk is een 335d contra M3 geen partij
ps mercedes heeft pas een nieuwe motor ontwikkeld, de "Ottodiesel".
Wat ik begreep worden de voordelen van de otto- en dieselmotor hierin
gecombineerd
-
Robin
- Berichten: 56567
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
335D of 335I, ik weet 't wel. De 335D geeft je een krachtBELEVING, maar de koek is bij 4000 wel op en boven de 120 is 't gewoon 'n vlotte kar, geen racewagen ofzo. De automaat werkt prima met die motor, maar ik ben niet zo gek op automaten eigenlijk.
Rechte lijn pedal to the metal(+doortrekken in JUISTE versnelling) loopt de 335i meer dan 'n beetje uit, 100-200 in 5/6 is 't de groeten 335I.
335D is een relaxmotor, niet supersportief(wat de 35i al niet echt is, hij zet alleen monsterstappen)
Rechte lijn pedal to the metal(+doortrekken in JUISTE versnelling) loopt de 335i meer dan 'n beetje uit, 100-200 in 5/6 is 't de groeten 335I.
335D is een relaxmotor, niet supersportief(wat de 35i al niet echt is, hij zet alleen monsterstappen)
- Niels
- Berichten: 22555
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik waardeer je eerlijkheidMacboy schreef:Dit natuurlijk een bagger opmerking eerste klas. Je bedoelt hiermee dat RWD impliceert dat je met een auto moet driften om ervan te kunnen genieten.Niels schreef:en de andere helft niets kan met rwd maar dit onderhand zowat de meest belangrijke eigenschap van een auto vindt
Je bent niet de enige die dit vaak roept, maar is onzin. De RWD biedt een hele andere rijbeleving dan FWD, omdat de voorwielen alleen maar hoeven te sturen, vaak resulterend in directer-stuurgevoel. Ook in grensgevallen heel ander gevoel (overstuurd, onderstuurd etc).
Dat gevoel ervaar je tijdens het sturen en daarvoor hoef je niet te driften. 1-serie is daar beste bewijs voor. Je kunt het wat vinden of niet, het stuurgevoel is heel anders dan van een A3 bijvoorbeeld.
-
Robin
- Berichten: 56567
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Niels, ik reed laatst in Macboys 170pk A3 'fully loaded'TDI. Meer dan nette verschijning, afwerking/interieur. Gewoon de mooiste in z'n klasse, op afstand(vind ik)
Dan gisteren op droog ff de nieuwe 120d 177pk van een kameraad geprobeerd. Ziet er 'niet'uit bijna op 16"en geen xenon. Wel sportonderstel en Cuppakket.
Maar wat rijdt/ligt/stuurt dat ding lichtjaren beter dan de A3.....
Echt een wereld. Zelfs een klojo merkt dat.
:twisted:
Dan gisteren op droog ff de nieuwe 120d 177pk van een kameraad geprobeerd. Ziet er 'niet'uit bijna op 16"en geen xenon. Wel sportonderstel en Cuppakket.
Maar wat rijdt/ligt/stuurt dat ding lichtjaren beter dan de A3.....
Echt een wereld. Zelfs een klojo merkt dat.
:twisted:
- Niels
- Berichten: 22555
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik zeg ook niet dat er geen verschil in zitRobin schreef:Niels, ik reed laatst in Macboys 170pk A3 'fully loaded'TDI. Meer dan nette verschijning, afwerking/interieur. Gewoon de mooiste in z'n klasse, op afstand(vind ik)
Dan gisteren op droog ff de nieuwe 120d 177pk van een kameraad geprobeerd. Ziet er 'niet'uit bijna op 16"en geen xenon. Wel sportonderstel en Cuppakket.
Maar wat rijdt/ligt/stuurt dat ding lichtjaren beter dan de A3.....![]()
Echt een wereld. Zelfs een klojo merkt dat.
:twisted:
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Een klojo is ook een referentie kader...............................Niels schreef:Ik zeg ook niet dat er geen verschil in zitRobin schreef:Niels, ik reed laatst in Macboys 170pk A3 'fully loaded'TDI. Meer dan nette verschijning, afwerking/interieur. Gewoon de mooiste in z'n klasse, op afstand(vind ik)
Dan gisteren op droog ff de nieuwe 120d 177pk van een kameraad geprobeerd. Ziet er 'niet'uit bijna op 16"en geen xenon. Wel sportonderstel en Cuppakket.
Maar wat rijdt/ligt/stuurt dat ding lichtjaren beter dan de A3.....![]()
Echt een wereld. Zelfs een klojo merkt dat.
:twisted:Het is maar net wat je belangrijk vindt voor een Daily. Daarnaast heb jij wel wat ervaring met RWD en wat betreft het spelen ermee. Je bent geen goed referentie kader in deze discussie
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
goh ben ik toch en klojo.
heb namelijk beide A3/120d mogen rijden onder verschillende omstandigheden.
ik zou willen zeggen dat de 1 serie wat meer spanning bied dan de a3. juist vanwege zijn mindere wegligging (meer overstuur en meer onderstuur en minder tractie).
effectief? a3
leuk en leerzaam? 1 serie
ik zou nu voor de 1 serie kiezen omdat ik niet alijd de snelste auto hoef. maar wel een die je wat meer uitdaagd.
heb namelijk beide A3/120d mogen rijden onder verschillende omstandigheden.
ik zou willen zeggen dat de 1 serie wat meer spanning bied dan de a3. juist vanwege zijn mindere wegligging (meer overstuur en meer onderstuur en minder tractie).
effectief? a3
leuk en leerzaam? 1 serie
ik zou nu voor de 1 serie kiezen omdat ik niet alijd de snelste auto hoef. maar wel een die je wat meer uitdaagd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
@Niels: sorry voor mijn misschien wat overdreven uitspraak, maar je snapt me gelukkig wel gelet op je knipoog 
Feit is ook wat Robin (en bevestigd door Fransisco) zegt dat het "anders" stuurt en dat ligt aan de RWD. Let wel, het is niet de bedoeling om hier een RWD discussie op poten te zetten.
Ik weet wel Niels dat RWD door veel mensen heilig wordt verklaard en mogelijk soms onterecht, maar er is ook een grote groep die RWD geweldig vindt, zónder ermee te driften, puur, vanwege het aandrijfconcept en dientengevolge directe/scherpere gevoel.
@Erminio: ik weet dat JD al meer dan een jaar een DSG rijdt, maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn. Het officiele verhaal op dit moment is dat DSG hogere koppels niet aankan, althans niet volgens de VW standaard. Dat JD er één rijdt zonder problemen laat dit dus onverlet.
En betreffende je opmerking met peekaa's: het interesseert mensen kennelijk niet dat ze minder peekaa's hebben dan opgegeven, maar als zich iemand bij mij meldt als client, dan garandeer ik jou dat het een gewonnen zaak is. Bij voorbaat al.
Feit is ook wat Robin (en bevestigd door Fransisco) zegt dat het "anders" stuurt en dat ligt aan de RWD. Let wel, het is niet de bedoeling om hier een RWD discussie op poten te zetten.
Ik weet wel Niels dat RWD door veel mensen heilig wordt verklaard en mogelijk soms onterecht, maar er is ook een grote groep die RWD geweldig vindt, zónder ermee te driften, puur, vanwege het aandrijfconcept en dientengevolge directe/scherpere gevoel.
@Erminio: ik weet dat JD al meer dan een jaar een DSG rijdt, maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn. Het officiele verhaal op dit moment is dat DSG hogere koppels niet aankan, althans niet volgens de VW standaard. Dat JD er één rijdt zonder problemen laat dit dus onverlet.
En betreffende je opmerking met peekaa's: het interesseert mensen kennelijk niet dat ze minder peekaa's hebben dan opgegeven, maar als zich iemand bij mij meldt als client, dan garandeer ik jou dat het een gewonnen zaak is. Bij voorbaat al.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Wel eens van de Veyron gehoord?Macboy schreef:Das niet opmerkelijk, maar noodgedwongen. Je weet toch dat ze met DSG nog problemen hebben met het koppel ? Meer dan 400Nm is nog niet helemaal ok zeg maar. Daar komt vanzelf verandering in overigens, de techniek staat niet stil.Rico v Velzen schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat ze bij de R8 gekozen hebben voor een SMG achtige bak en niet voor een DSG bak.
10% afwijking (boven of beneden) mag. En daarnaast denk ik nog dat het een heel erg moeilijke en langdurige zaak zal worden. Vb.: Wie gaat er bewijzen en hoe wordt er bewezen dat de auto goed is ingereden? Hoe wordt de motor getest (moet uitgebouwd worden, dat sowieso, maar dan)? Etc.Macboy schreef:En betreffende je opmerking met peekaa's: het interesseert mensen kennelijk niet dat ze minder peekaa's hebben dan opgegeven, maar als zich iemand bij mij meldt als client, dan garandeer ik jou dat het een gewonnen zaak is. Bij voorbaat al.
- Erminio
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: B-Town
@Macboy, helemaal mee eens [IMG:25:18]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/a025.gif[/img]..., moet je volgens mij niet kunnen verliezendan garandeer ik jou dat het een gewonnen zaak is. Bij voorbaat al
Heb dezelfde discussie met ATM internet verbindingen gehad met providers..., op papier 10Mbit en effectief 8Mbit
-
OnlineBram
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Dat klopt. Was een Touring en uiteraard een automaat die ik in de 'S' stand gezet had. Die maat van me reed in mijn STI, ik dus in zijn 535D Touring. Hij moest nog aardig op de pedalen staan om me in te halen hoor, al vertrok ik natuurlijk wel eerder. Ook gemerkt dat als je even niet alert bent als hij inhaald, je echt zuur bent en terug moet gaan schakelen.Opa schreef:Die diesel heeft natuurlijk veel koppel[en dus ook vermogen] bij lage toeren.
Volgens Bram kon een 535d zijn STi aardig bijbenen toen ie nog met 350 pk rond reed.
Ik snap het probleem eigenlijk niet, wat maakt het nou uit dat een diesel een M3 of M5 kakka rijdt?
[img:18:19]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... m_haha.gif[/img]
Laatst gewijzigd door Bram op 03 sep 2007, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
