Klopt..., er schijnt uit een bestanddeel diesel meer energie te komen als een bestanddeel benzineMarc RS4 schreef:@Dennis,
T schijnt wel zo te zijn dat diesel nog lang niet aan het einde van zijn ontwikkeling is en benzine al wel redelijk.
Ik weet het niet hoor.
Verdomd, ik wist het altijd al, wat is het toch ook een groene kar...............Spijtig dat de groene partijen geen reet afweten van auto's en geen idee hebben hoe milieuvriendelijk een benzinemotor is... De schadelijke uitstoot van bv een e46 M3 (sorry dat ik deze aanhaal maar hier ken ik de cijfers van ) is ongeveer 35%-40% van de gemiddelde 1.9 - 2.0 diesel...
Hier geloof ik dus weinig van. Dit is nou een fabeltje dat zweeft binnen de autoindustrie. Zo ook de wedloop van "de goede wegligging". Ik schat dat minimaal 75% van de kopers helemaal geen moer interesseert hoe hard een auto door de bocht kan. Ik denk dat minimaal 75% van de kopers helemaal geen grotere auto willen, bredere auto, hogere auto. Ik denk dat minimaal 75% van de kopers liever een meer comfortabele auto willen met meer ruimte om spullen in je auto op te kunnen bergen (vakjes e.d.).Dennis Schroyen schreef:Kijk, ik zit elke in de wereld van het autoontwerp, en als er een nieuwe auto op de markt wordt gelaunched die in de sportwagencategorie gaat belanden dan moeten de cijfers impressionant zijn.
't is jouw cup of tea niet, noch de mijne. Maar 80% van de mensen die dit soort wagens kopen (incl porsche, lambo, etc...) kickt op cijfers!
Dit vind ik een zeer goed punt, maar begrijpelijk. Alles wat we doen is gebaseerd op informatie van derden, slechts af en toe is iemand in de gelegenheid om zelf te ervaren hoe de "exoten" zich gedragen. Dat neemt niet weg dat je je best een beeld kunt vormen over een auto, als het geschrevene overeenkomst met je eigen waarden (een journalist die bijvoorbeeld roept dat hij onderin wat tekort komt is niet relevant voor iemand die altijd toeren maakt).Niels schreef:Het valt me alleen op dat er maar weinig positief over de B7 RS4 geschreven wordt terwijl een M3 heilig is op het forum. Dat vermoeid me nogal eens (...)
Dit natuurlijk een bagger opmerking eerste klas. Je bedoelt hiermee dat RWD impliceert dat je met een auto moet driften om ervan te kunnen genieten.Niels schreef:en de andere helft niets kan met rwd maar dit onderhand zowat de meest belangrijke eigenschap van een auto vindt
Das niet opmerkelijk, maar noodgedwongen. Je weet toch dat ze met DSG nog problemen hebben met het koppel ? Meer dan 400Nm is nog niet helemaal ok zeg maar. Daar komt vanzelf verandering in overigens, de techniek staat niet stil.Rico v Velzen schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat ze bij de R8 gekozen hebben voor een SMG achtige bak en niet voor een DSG bak.
De 335d is alléén met automaat (tiptronic zoals jij noemt) beschikbaar. Een handbak is niet leverbaar (gelet op monsterkoppel).Ben_968CS schreef:Ik ben laatst ook meegereden met een 335D. Onwaarschijnlijke auto, zo'n kracht, zeker in combinatie met de tiptronic.
Dit geldt ook voor Nederland hoor ! Als ik een Audi RS4 kon betalen en hij zou "maar" 370pk leveren, dan sleep ik Audi voor de rechter. Een auto moet immers datgene leveren zoals ie is verkocht. In elk geval geeft dit recht op het inruilen, de auto voldoet immers niet aan datgene wat je ervan mocht verwachten.Erminio schreef:Klopt, maar dan krijg je weer discussie over de meetmethode, DIN waardes, etc.romo schreef:Als dit klopt, dan hou er haast een gestoorde Amerikaan moeten zijn die dit allang voor de rechter had gesleept; je PK`s niet waarmaken lijkt me een doodzonde mn in de VS, wat koop je dan, toch gebakken lucht??
Maar ik kan me voorstellen dat iemand verhaal gaat halen bij Audi..., "I would"
haha beetje vreemde opmerking Rico. Tuurlijk is een 335d contra M3 geen partij, maar in de praktijk juist wel. Met een 335d heb je ALTIJD en OVERAL power paraat en op ELK MOMENT.Rico v Velzen schreef:hou op zeg ik heb ik zo'n oliestoker gereden, geen partij voor een e46 M3.
Dit is nu net weer PRECIES ANDERSOMMarc RS4 schreef:T schijnt wel zo te zijn dat diesel nog lang niet aan het einde van zijn ontwikkeling is en benzine al wel redelijk.
Ik weet het niet hoor.
Je moest eens weten hoeveel auto's de werkelijke vermogens niet halenMacboy Dit geldt ook voor Nederland hoor ! Als ik een Audi RS4 kon betalen en hij zou "maar" 370pk leveren, dan sleep ik Audi voor de rechter. Een auto moet immers datgene leveren zoals ie is verkocht. In elk geval geeft dit recht op het inruilen, de auto voldoet immers niet aan datgene wat je ervan mocht verwachten.
Weggedrag en wegligging hebben ook betrekking op de veiligheid van een autoMacboy Maar door de automagazines (die een auto eigenlijk alléén maar beoordelen op weggedrag, wegligging) kunnen de automerken het zich niet veroorloven om een auto op de weg te brengen die alléén comfortabel is (zoals hij door de meeste kopers wordt gebruikt)..
JD rijd anders al een half jaar rond met 500nm op een DSGMacboy Das niet opmerkelijk, maar noodgedwongen. Je weet toch dat ze met DSG nog problemen hebben met het koppel ?
Met een beetje chips welMacboy Tuurlijk is een 335d contra M3 geen partij
Ik waardeer je eerlijkheidMacboy schreef:Dit natuurlijk een bagger opmerking eerste klas. Je bedoelt hiermee dat RWD impliceert dat je met een auto moet driften om ervan te kunnen genieten.Niels schreef:en de andere helft niets kan met rwd maar dit onderhand zowat de meest belangrijke eigenschap van een auto vindt
Je bent niet de enige die dit vaak roept, maar is onzin. De RWD biedt een hele andere rijbeleving dan FWD, omdat de voorwielen alleen maar hoeven te sturen, vaak resulterend in directer-stuurgevoel. Ook in grensgevallen heel ander gevoel (overstuurd, onderstuurd etc).
Dat gevoel ervaar je tijdens het sturen en daarvoor hoef je niet te driften. 1-serie is daar beste bewijs voor. Je kunt het wat vinden of niet, het stuurgevoel is heel anders dan van een A3 bijvoorbeeld.
Ik zeg ook niet dat er geen verschil in zitRobin schreef:Niels, ik reed laatst in Macboys 170pk A3 'fully loaded'TDI. Meer dan nette verschijning, afwerking/interieur. Gewoon de mooiste in z'n klasse, op afstand(vind ik)
Dan gisteren op droog ff de nieuwe 120d 177pk van een kameraad geprobeerd. Ziet er 'niet'uit bijna op 16"en geen xenon. Wel sportonderstel en Cuppakket.
Maar wat rijdt/ligt/stuurt dat ding lichtjaren beter dan de A3.....![]()
Echt een wereld. Zelfs een klojo merkt dat.
:twisted:
Een klojo is ook een referentie kader...............................Niels schreef:Ik zeg ook niet dat er geen verschil in zitRobin schreef:Niels, ik reed laatst in Macboys 170pk A3 'fully loaded'TDI. Meer dan nette verschijning, afwerking/interieur. Gewoon de mooiste in z'n klasse, op afstand(vind ik)
Dan gisteren op droog ff de nieuwe 120d 177pk van een kameraad geprobeerd. Ziet er 'niet'uit bijna op 16"en geen xenon. Wel sportonderstel en Cuppakket.
Maar wat rijdt/ligt/stuurt dat ding lichtjaren beter dan de A3.....![]()
Echt een wereld. Zelfs een klojo merkt dat.
:twisted:Het is maar net wat je belangrijk vindt voor een Daily. Daarnaast heb jij wel wat ervaring met RWD en wat betreft het spelen ermee. Je bent geen goed referentie kader in deze discussie
Wel eens van de Veyron gehoord?Macboy schreef:Das niet opmerkelijk, maar noodgedwongen. Je weet toch dat ze met DSG nog problemen hebben met het koppel ? Meer dan 400Nm is nog niet helemaal ok zeg maar. Daar komt vanzelf verandering in overigens, de techniek staat niet stil.Rico v Velzen schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat ze bij de R8 gekozen hebben voor een SMG achtige bak en niet voor een DSG bak.
10% afwijking (boven of beneden) mag. En daarnaast denk ik nog dat het een heel erg moeilijke en langdurige zaak zal worden. Vb.: Wie gaat er bewijzen en hoe wordt er bewezen dat de auto goed is ingereden? Hoe wordt de motor getest (moet uitgebouwd worden, dat sowieso, maar dan)? Etc.Macboy schreef:En betreffende je opmerking met peekaa's: het interesseert mensen kennelijk niet dat ze minder peekaa's hebben dan opgegeven, maar als zich iemand bij mij meldt als client, dan garandeer ik jou dat het een gewonnen zaak is. Bij voorbaat al.
@Macboy, helemaal mee eens [IMG:25:18]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/a025.gif[/img]..., moet je volgens mij niet kunnen verliezendan garandeer ik jou dat het een gewonnen zaak is. Bij voorbaat al
Dat klopt. Was een Touring en uiteraard een automaat die ik in de 'S' stand gezet had. Die maat van me reed in mijn STI, ik dus in zijn 535D Touring. Hij moest nog aardig op de pedalen staan om me in te halen hoor, al vertrok ik natuurlijk wel eerder. Ook gemerkt dat als je even niet alert bent als hij inhaald, je echt zuur bent en terug moet gaan schakelen.Opa schreef:Die diesel heeft natuurlijk veel koppel[en dus ook vermogen] bij lage toeren.
Volgens Bram kon een 535d zijn STi aardig bijbenen toen ie nog met 350 pk rond reed.
Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Eric Z, EvdP, smiley en 5 gasten