Dennis Schroyen schreef:Kijk, ik zit elke in de wereld van het autoontwerp, en als er een nieuwe auto op de markt wordt gelaunched die in de sportwagencategorie gaat belanden dan moeten de cijfers impressionant zijn.
't is jouw cup of tea niet, noch de mijne. Maar 80% van de mensen die dit soort wagens kopen (incl porsche, lambo, etc...) kickt op cijfers!
Hier geloof ik dus weinig van. Dit is nou een fabeltje dat zweeft binnen de autoindustrie. Zo ook de wedloop van "de goede wegligging". Ik schat dat minimaal 75% van de kopers helemaal geen moer interesseert hoe hard een auto door de bocht kan. Ik denk dat minimaal 75% van de kopers helemaal geen grotere auto willen, bredere auto, hogere auto. Ik denk dat minimaal 75% van de kopers liever een meer comfortabele auto willen met meer ruimte om spullen in je auto op te kunnen bergen (vakjes e.d.).
Maar door de automagazines (die een auto eigenlijk alléén maar beoordelen op weggedrag, wegligging) kunnen de automerken het zich niet veroorloven om een auto op de weg te brengen die alléén comfortabel is (zoals hij door de meeste kopers wordt gebruikt).
Niels schreef:Het valt me alleen op dat er maar weinig positief over de B7 RS4 geschreven wordt terwijl een M3 heilig is op het forum. Dat vermoeid me nogal eens (...)
Dit vind ik een zeer goed punt, maar begrijpelijk. Alles wat we doen is gebaseerd op informatie van derden, slechts af en toe is iemand in de gelegenheid om zelf te ervaren hoe de "exoten" zich gedragen. Dat neemt niet weg dat je je best een beeld kunt vormen over een auto, als het geschrevene overeenkomst met je eigen waarden (een journalist die bijvoorbeeld roept dat hij onderin wat tekort komt is niet relevant voor iemand die altijd toeren maakt).
Niels schreef:en de andere helft niets kan met rwd maar dit onderhand zowat de meest belangrijke eigenschap van een auto vindt
Dit natuurlijk een bagger opmerking eerste klas. Je bedoelt hiermee dat RWD impliceert dat je met een auto moet driften om ervan te kunnen genieten.
Je bent niet de enige die dit vaak roept, maar is onzin. De RWD biedt een hele andere rijbeleving dan FWD, omdat de voorwielen alleen maar hoeven te sturen, vaak resulterend in directer-stuurgevoel. Ook in grensgevallen heel ander gevoel (overstuurd, onderstuurd etc).
Dat gevoel ervaar je tijdens het sturen en daarvoor hoef je niet te driften. 1-serie is daar beste bewijs voor. Je kunt het wat vinden of niet, het stuurgevoel is heel anders dan van een A3 bijvoorbeeld.
Rico v Velzen schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat ze bij de R8 gekozen hebben voor een SMG achtige bak en niet voor een DSG bak.
Das niet opmerkelijk, maar noodgedwongen. Je weet toch dat ze met DSG nog problemen hebben met het koppel ? Meer dan 400Nm is nog niet helemaal ok zeg maar. Daar komt vanzelf verandering in overigens, de techniek staat niet stil.
Ben_968CS schreef:Ik ben laatst ook meegereden met een 335D. Onwaarschijnlijke auto, zo'n kracht, zeker in combinatie met de tiptronic.
De 335d is alléén met automaat (tiptronic zoals jij noemt) beschikbaar. Een handbak is niet leverbaar (gelet op monsterkoppel).
Erminio schreef:romo schreef:Als dit klopt, dan hou er haast een gestoorde Amerikaan moeten zijn die dit allang voor de rechter had gesleept; je PK`s niet waarmaken lijkt me een doodzonde mn in de VS, wat koop je dan, toch gebakken lucht??
Klopt, maar dan krijg je weer discussie over de meetmethode, DIN waardes, etc.
Maar ik kan me voorstellen dat iemand verhaal gaat halen bij Audi..., "I would

"
Dit geldt ook voor Nederland hoor ! Als ik een Audi RS4 kon betalen en hij zou "maar" 370pk leveren, dan sleep ik Audi voor de rechter. Een auto moet immers datgene leveren zoals ie is verkocht. In elk geval geeft dit recht op het inruilen, de auto voldoet immers niet aan datgene wat je ervan mocht verwachten.
Rico v Velzen schreef:hou op zeg ik heb ik zo'n oliestoker gereden, geen partij voor een e46 M3.
haha beetje vreemde opmerking Rico. Tuurlijk is een 335d contra M3 geen partij, maar in de praktijk juist wel. Met een 335d heb je ALTIJD en OVERAL power paraat en op ELK MOMENT.
Bij een M3 (zeker met handbak) kun je het vergeten als je niet de juiste versnelling klaar hebt staan

Dát is een beetje de kracht van de 335d.
Zo ook de 535d cannonbal edition remember? Jij zei zelf nota bene dat de 535d behoorlijk mee kon komen, juist omdat hij altijd de juiste maximale versnelling klaar heeft, iets wat voor "exoten" in mindere mate geldt.
Opmerking van Dennis Schroyen ben ik het overigens volledig mee eens, (dat diesel minder is dan benzine mits vergelijkbaar uitgerust) maar laat mijn opmerkingen onverlet.
Marc RS4 schreef:T schijnt wel zo te zijn dat diesel nog lang niet aan het einde van zijn ontwikkeling is en benzine al wel redelijk.
Ik weet het niet hoor.
Dit is nu net weer PRECIES ANDERSOM

diesel is redelijk aan het einde en benzine gaat een gigantische inhaalslag maken.
Was het vroeger denkbaar om 1:14 te rijden met een 170pk benzine auto ??