Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 2012 Porsche Cayman 981

Bericht door romo » 27 okt 2013, 19:06

Peric schreef:Zat je wel helemaal ín de kuip. Met een kuipstoel heb je gauw de neiging om iets onderuit te gaan zitten.

Enne... Zijn er mensen die de Cayman zo mooi vinden dat ze spontaan van de fiets vallen? :P
Afbeelding

De jonge man viel letterlijk van de fiets toen hij ons spotte.........prachtig, vroeger was het voor mij niet anders :lol:

Je schuift iets weg idd in die kuipen, maar er is veel te weinig lumbaal support, neem van mij aan dat ik weet hoe de anatomie van een lumbale wervelkolom er uit ziet en hoe deze ondersteund moet worden, deze kuipen zijn echt een bio-mechanische-ergonmische aanfluiting, zeker gezien het bedrag dat hiervoor wordt gevraagd ( uit mijn hoofd €3400)

De sportstoelen er in die wel goed ingesteld kunnen worden, beter en goedkoper, no brainer in deze !

Beter plaatje;

Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 27 okt 2013, 20:18

Twijfel ook geen moment dat jij weet van anatomie.
Maar ik merk bij me zelf ook wel 's dat ik iets te ver onderuit zit, moet dan even m'n kont weer even herpositioneren in de stoel. :) (weer strak tegen de rugleuning zetten)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2013, 20:21

Zit positie is alles...........ik heb een uurtje gestuurd, nou een 1/2 uur, de ander helft was voor Ilija, maar de stoelen waren het zelfde, beide last van rug............ik heb nooit last van rug, die stoelen kloppen simpelweg niet.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 okt 2013, 02:11

Met vrijwel alle punten eens met Romo. Stoelen waren absoluut slecht ondersteunend onderin. Maar misschien zaten we wel allebei verkeerd geen idee. Maar waarom zoveel geld uitgeven als je niet snel normaal en goed kan zitten terwijl de standaard sportstoelen ook top zijn. Looks zijn geweldig, dat wel.

Dan wat betreft het stuurgevoel: je kunt gewoon niet uit een 1M met JRZ onderstel stappen en dan verwachten dat een Cayman S veel scherper gaat sturen. De grens is gewoon bereikt. Dus dat leek me een onterecht verwachtingspatroon.

Ik ben in ieder geval fucked for life, dat was ik eigenlijk al.

Wat betreft die sportuitlaat: als de standaard uitlaat hetzelfde klinkt als de sportuitlaat maar dan in uitgeschakelde vorm (knopje dus uit) dan zou het voor mij absoluut niet nodig zijn. Met die uitlaat hoor je namelijk de motor niet. En de 6 cilinder boxer motor heeft een subliem geluid dus waarom zou je dat geluid weg filteren voor een uitlaat geluid ? Liever een motor horen dan een uitlaat horen. Dat laatste is meer voor sjonnies ;)

En inderdaad deze jongen smeet de fiets op zijn grond heerlijk dat enthousiasme.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (308.41 KiB) 2039 keer bekeken

Joost

Bericht door Joost » 28 okt 2013, 08:55

Erg mooie auto.

Inruilvoorstel al binnen voor de 1M :) ?

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2013, 08:57

de spotter gespot :foto:

leuke foto.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 okt 2013, 13:16

Die rode is prachtig.

Goed verhaal romo(en ilja) , ik ga theoretisch die auto steeds meer begrijpen aan de hand van jullie posts.

Handbak is één. Duidelijk.

Maar ik ben bang dat 't nooit mijn type auto zal gaan worden met geen grunt onderin en 'n hoop 'kabaal', plus 'n zitpositie die je misschien pas na 'n week gevonden hebt.

Als 2e auto misschien wel het beste wat er is. Maar niet als daily.

Een auto die van redelijk poeslief in 'n idiot ding transformeert, dat heb ik en zocht ik.

Niet 'n ding dat dmv kabaal 'sportief 'is. Dit is heel zwartwit natuurlijk. :)
Ook 't weggedrag wat romo beschreef. Ik dacht altijd dat 'n Cayman de strakste kar was met 'n dak erop aan de voordelige kant van 'n 458/GT3 991. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Speelbaarheid staat bij mij enorm hoog in 't vaandel. Naar Papenburg met dat ding. Ik heb 't idee dat dat 'n beetje heiligschennis is:)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 28 okt 2013, 13:33

Macboy schreef:...
Wat betreft die sportuitlaat: als de standaard uitlaat hetzelfde klinkt als de sportuitlaat maar dan in uitgeschakelde vorm (knopje dus uit) dan zou het voor mij absoluut niet nodig zijn. Met die uitlaat hoor je namelijk de motor niet. En de 6 cilinder boxer motor heeft een subliem geluid dus waarom zou je dat geluid weg filteren voor een uitlaat geluid ? Liever een motor horen dan een uitlaat horen. Dat laatste is meer voor sjonnies ;)...
Hier dan een Sjonnie :)

Jongens, laten we er niet om heen löllen, maar die Cayman S valt gewoon wat tegen qua beleving. Ik heb er ook in gereden. Geweldig perfecte auto, maar de auto deed mij niet zo veel. Ik zou er mijn Spyder never nooit op inruilen. De Spyder heeft zo veel meer beleving, voelt ook gewoon beter/betrokkener/emotioneler/etc. Daarbij komt dat elektrieke sturen in die nieuwe Porsies het gewoon niet is, ook niet in deze Cayman (uitzondering: een 911 4S met allerlei onderstel tweaks, niet zo goed als de Spyder, maar dit kwam goed in de buurt. Die 4S kwam op bijna 200K uit :duh: ). Robert, blijf maar lekker in je 1M doorrijden, want die auto is wél leuk.

romo

Bericht door romo » 28 okt 2013, 14:18

Sturen mee eens, al uitgelegd wat postings terug.

Joost schreef:Erg mooie auto.

Inruilvoorstel al binnen voor de 1M :) ?

Ik denk er aan de 1M te houden, laat ik nog uitzoeken :whistle:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 28 okt 2013, 14:35

En Robert, ik vond ook de bakverhoudingen té lang. En dat in een pdk met 7 versnellingen. Dat belooft niet veel goeds voor de handbak met 6 versnellingen.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2013, 14:42

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2013, 18:53

@Romo of Ilija, waren dat dit soort stoelen wat ook in deze Turbo zitten?

Afbeelding

die lijken idd niet echt comfy terwijl bv de andere porsche kuipstoelen wel anders/beter zijn dacht ik?

Afbeelding

Afbeelding
One-piece carbon fiber Carrera GT bucket seats come as standard, but if you need to put your lugagge in the back, you might want to have the folding bucket seats - be informed, that they only have the carbon-fiber outer skin for the looks and they are not as light as the racing seats from Carrera GT. If you plan to use the car as a daily driver 365 days a year, you might want to specify the adaptive sports seats. Considering the racing suspension, you would probably not use GT2 every day, so forget the adaptive sport seats.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2013, 19:00

je moet dan denk voor een paar carrera gt stoelen kiezen :mrgreen:

Afbeelding

of incl de auto :df:

Afbeelding

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 28 okt 2013, 19:01

Je hoort het SKRD.
Zo'n Cayman is gewoon kudt !

romo

Bericht door romo » 28 okt 2013, 19:04

dvh schreef:Je hoort het SKRD.
Zo'n Cayman is gewoon kudt !

Das erg kort door de bocht....

Deze stoelen dus;

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 28 okt 2013, 19:11

Sperdy schreef:En Robert, ik vond ook de bakverhoudingen té lang. En dat in een pdk met 7 versnellingen. Dat belooft niet veel goeds voor de handbak met 6 versnellingen.

De verzetten 1t/m 6 zijn prima dacht ik, voor zo ver een klein beetje sturen daar een adequaat oordeel over kan geven.
Verzet 7 is idd een echte maximum overdrive :lol: Ik meen dat ik 80 reed en ik dacht, toe tik eens even naar 7, dan weigert ie dus :tooth:

De PDK bak is met flipperen nog best te pruimen, dan heb je nog het idee dat je er mee kan spelen, de auto-mode is alleen leuk in de file, voor de rest vergeten.
Met flink gassen komen er ook beste klappen in de aandrijflijn, dus echt wel racy.......
Ik weet niet hoe de verhoudingen van de handbak zich laten vergelijken met die van de 1e 6 verzetten van de PDK bak, als het echt te lang is zou ik alsnog voor een PDK kiezen wellicht, dan is het precies het verhaal van een E9X M3 met handbak vs M-DCT, waarbij de laatste echt meer recht deed aan het rijplezier, juist vanwege de korte overbrenging. Die fout ga ik niet nogmaals maken..........

Wellicht kan iemand daar iets over melden?

romo

Bericht door romo » 28 okt 2013, 21:18

Na wat zoekwerk kom ik uit op het volgende;

Afbeelding

Eindoverbrenging;

HB; 3,89
PDK 3,25

Achteruit;
HB; 3,00
PDK 3,55

Nu ben ik geen techneut, wie kan mij uitleggen hoe ik de lengte van de verzetten van HB vs PDK kan wegen?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 28 okt 2013, 21:51

romo schreef:
Sperdy schreef:En Robert, ik vond ook de bakverhoudingen té lang. En dat in een pdk met 7 versnellingen. Dat belooft niet veel goeds voor de handbak met 6 versnellingen.
De PDK bak is met flipperen nog best te pruimen, dan heb je nog het idee dat je er mee kan spelen, de auto-mode is alleen leuk in de file, voor de rest vergeten.
Met flink gassen komen er ook beste klappen in de aandrijflijn, dus echt wel racy.......
Ik weet niet hoe de verhoudingen van de handbak zich laten vergelijken met die van de 1e 6 verzetten van de PDK bak, als het echt te lang is zou ik alsnog voor een PDK kiezen wellicht, dan is het precies het verhaal van een E9X M3 met handbak vs M-DCT, waarbij de laatste echt meer recht deed aan het rijplezier, juist vanwege de korte overbrenging. Die fout ga ik niet nogmaals maken..........

Wellicht kan iemand daar iets over melden?
Kijk Robert, we kunnen aan wetenschap gaan doen (overbreningen :) ) maar als je niet kunt schakelen en sturen (zoals ik :) ) dan is zo'n PDK echt geweldig voor het circuit(!). PDK Sportplus is niet voor dagelijks filerijden, dan zet je dat ding gewoon in D. Ik op Assen, gewoon in sportplus, en gas erop.. Altijd regelt die pdk het juiste verzet voor je, altijd kracht, precies goed qua power, koppel, etc.. tussengas, ga maar door. Wat heb ik een geweldige middag gehad in de Spyder, heerlijk was dat. Ik snap heus wel dat ervaren coureurs hier geen reet aan vinden, maar voor rijders zoals ik, is zo'n pdk een openbaring. Er gaat een wereld open.
Dus je moet met zo'n Cayman S het circuit op, PDK én sportplus, en gaan ... da's gewoon geweldig goed, dan heb je geweldige beleving, dan is die nieuwe PDK weer een tikkie beter dan de vorige versie (briljant) dan ervaar je geniale balans van die auto, echt, superlatieven hoor. Uitzonderlijk goede auto is de Cayman S, uitzonderlijk goed.

Maar een middagje rond de kerk, met een iets te zware advocaat naast je die met z'n vingertje aan de stikseltjes voelt, gaat 'm niet worden :)

:D :D
:df:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2013, 00:57

ik neem trouwens aan dat je zo'n cayman s ook kan bestellen met die fijnere carrera gt stoelen?

trouwens Ferdy jij hebt dacht ik ook die wat je voorover kan klappen welke Romo and Mac niet fijn vonden?
heb er jou niet over horen klagen :D

Joost

Bericht door Joost » 29 okt 2013, 01:50

Die 'carrera gt' stoelen zitten ook in de 997 GT3 MK1 (clubsport). Ik vind ze persoonlijk niet lekker zitten. Een GT3 met normale adaptieve sportstoelen vond ik vele malen beter.

Carrera GT/997 GT3 MK1 stoelen kunnen niet af fabriek in de Cayman. Zijn vervangen door de variant die in de rode Cayman zit waar Romo mee gereden heeft. Deze stoelen zaten ook in de 997 GT3 MK2 (clubsport), en zitten volgens mij ook in de 991 GT3 (clubsport).

Macboy

Bericht door Macboy » 29 okt 2013, 02:26

Standaard sportstoelen zitten geweldig. Geen reden om €3000 stuk te slaan. Klaar.

Iets anders: in Dusseldorf heb ik gezeten in handbak versie en toen leek de pedaalstand wat scheef. Sjoerd hoe ervaar jij dit ?

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 29 okt 2013, 07:03

Niet echt op gelet eigenlijk. Heel-and-toe gaat prima; beter zelfs dan in de 996 GT3.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 okt 2013, 07:12

Al zou die pedaal stand scheef staan, dan ben je daar zo aan gewend hoor.....

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 okt 2013, 08:02

Ik heb inderdaad opklapbare racekuipen Alcantara. Die stoelen vind ik in een woord: geweldig. Tot nu toe de enige auto zonder rugpijn op lange ritten. Absoluut top. Circuit: top. Die stoelen grijpen je vast, heel goed. Die Spyder stoelen vind ik dus perfect.

Tom

Bericht door Tom » 29 okt 2013, 10:51

Standaard sportstoelen zitten geweldig. Geen reden om €3000 stuk te slaan. Klaar.
Speak for yourself. Stoelen is ontzettend persoonlijk, daar kun je moeilijk uitspraken over doen. Al geloof ik in dit geval wel dat de sportstoelen beter zitten dan die kuipstoelen. Maar ik had M sportstoelen in m'n E46 en hoewel heel de wereld die geweldig lijkt te vinden, was ik er nooit zo over te spreken (even los van het uiterlijk). Vind die M stoelen in het algemeen overrated.
Nu de sportstoelen in de Porsche en dat zit voor mij als gegoten. Stoelen in S2000 vond ik ook heerlijk.

Plaats reactie