romo schreef:Sperdy schreef:En Robert, ik vond ook de bakverhoudingen té lang. En dat in een pdk met 7 versnellingen. Dat belooft niet veel goeds voor de handbak met 6 versnellingen.
De PDK bak is met flipperen nog best te pruimen, dan heb je nog het idee dat je er mee kan spelen, de auto-mode is alleen leuk in de file, voor de rest vergeten.
Met flink gassen komen er ook beste klappen in de aandrijflijn, dus echt wel racy.......
Ik weet niet hoe de verhoudingen van de handbak zich laten vergelijken met die van de 1e 6 verzetten van de PDK bak, als het echt te lang is zou ik alsnog voor een PDK kiezen wellicht, dan is het precies het verhaal van een E9X M3 met handbak vs M-DCT, waarbij de laatste echt meer recht deed aan het rijplezier, juist vanwege de korte overbrenging. Die fout ga ik niet nogmaals maken..........
Wellicht kan iemand daar iets over melden?
Kijk Robert, we kunnen aan wetenschap gaan doen (overbreningen

) maar als je niet kunt schakelen en sturen (zoals ik

) dan is zo'n PDK echt geweldig voor het circuit(!). PDK Sportplus is niet voor dagelijks filerijden, dan zet je dat ding gewoon in D. Ik op Assen, gewoon in sportplus, en gas erop.. Altijd regelt die pdk het juiste verzet voor je, altijd kracht, precies goed qua power, koppel, etc.. tussengas, ga maar door. Wat heb ik een geweldige middag gehad in de Spyder, heerlijk was dat. Ik snap heus wel dat ervaren coureurs hier geen reet aan vinden, maar voor rijders zoals ik, is zo'n pdk een openbaring. Er gaat een wereld open.
Dus je moet met zo'n Cayman S het circuit op, PDK én sportplus, en gaan ... da's gewoon geweldig goed, dan heb je geweldige beleving, dan is die nieuwe PDK weer een tikkie beter dan de vorige versie (briljant) dan ervaar je geniale balans van die auto, echt, superlatieven hoor. Uitzonderlijk goede auto is de Cayman S, uitzonderlijk goed.
Maar een middagje rond de kerk, met een iets te zware advocaat naast je die met z'n vingertje aan de stikseltjes voelt, gaat 'm niet worden