PD power schreef:D'r zijn mensen die met een gouwe lepel in de mond geboren worden, alleen een hele grote groep, moet er gewoon voor buffelen, risico's nemen, wees blij dat die er zijn, anders was er geen werk, maar goed als je dat zo makkelijk lijkt, waarom doe je het zelf niet.
Risico's nemen ja, maar soms heb ik het idee dat mensen bepaalde risico's totaal niet onderkennen, alleen omdat ze zo gefocust zijn op 1 ding. Zo zijn er ook mensen die beweren dat er geen crisis is. Soms zijn dat mensen die hun kost verdienen aan de verkoop van niet noodzakelijke artikelen en zouden willen dat mensen 'gewoon' weer spullen kopen.
"Geen werk" vind ik een nogal straffe uitspraak trouwens. De vergrijzing komt eraan, er werken nog genoeg vrouwen en dankzij (kuch) de open grenzen zijn er genoeg gastarbeiders.
En waar maak jij uit op dat ik denk dat het makkelijk is? Het gaat mij erom dat mensen eens verder kijken dan hun neus lang is. En niet hun mening laten invullen door wat er in de media voorbij komt.
PD power schreef:Lui volk is er al genoeg.
Ja en ongemotiveerd volk ook.. en als ik zie hoe weinig waardering er is voor sommige mensen/beroepen dan kan ik me daar iets bij voorstellen. Wat dat betreft leven en laten leven.. net jammer dat de media het verkeerde voorbeeld geeft en dat zoveel mensen er achteraan lopen.
PD power schreef:Hard werken en weinig prive uitgaves, is meestal de route voor meer vermogen.
Ja en/of meer onafhankelijkheid cq vrijheid.. Maar allicht ook zekerheid en dat is iets waarop je kunt bouwen, denk ik. Maar dat valt niet mee in een tijd dat ontwikkelingen te hard gaan en men het idee heeft dat het geen zin heeft om flink te investeren.
Riceaux schreef:Werkgelegenheid creëren en belastinggeld trekken?
Minder mensen op de arbeidsmarkt, zelfde aanbod aan werk.. volgens mij wordt ik daar niet direct slechter van.