Hoe ons belastingsysteem werkt......

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PD power

Re: Hoe ons belastingsysteem werkt......

Bericht door PD power » 06 okt 2013, 21:53

TLRS schreef:
EvdP schreef:Ik heb deze al eens in het Nederlands gekregen via de mail. Even zoeken of ik hem nog heb.

Deze dus:

Laten we de belastingschalen uitleggen zodat iedereen het begrijpt. Stel je het volgende voor; 10 mannen gaan dagelijks uit eten. De gezamelijke rekening bedraagt €100.

Wanneer zij de rekening betalen zoals wij onze belasting betalen dan gaat dat als volgt;

..

Wat een onwijs kulverhaal :gek:
Goed onderbouwd :bag:

PD power

Bericht door PD power » 06 okt 2013, 21:59

markk schreef:My thoughts exactly. Gewoon lekker elke ochtend 8:30 op gemeentehuis melden. Waar ze of werk voor je zoeken ofwel je aan het werk zetten. Geen passend werk, lekker belangrijk. Je krijgt geld en hebt niets te kiezen, wees blij dat je wat krijgt als tijdelijke noodvoorziening.

Wat nu dus bijv. heel krom, maar wel begrijpelijk is:
- Hoog inkomen
- Maximale ww
- Geen baan "op niveau" (bladiebla)
- Lager betaalde baan neem je niet aan want als je die verliest hou je helemaal geen WW over

Heel krom. Als jij jarenlang vanuit een goedbetaalde baan betaald hebt voor de WW dan hoor je dat te houden, ook als iemand daarna gewoon wilt werken en desnoods tijdleijk putjes gaat scheppen en daarna helaas weer in de WW komt....

Mark.
100% eens

TLRS

Bericht door TLRS » 09 okt 2013, 20:11

PD power schreef:
TLRS schreef:Wat een onwijs kulverhaal :gek:
Dus 9 van de 10 Nederlanders is kortzichtig, als ik dat moet geloven? Ik wil het niet geloven maar nu begin ik zelfs te twijfelen. 4 op de 10 Nederlanders betaald niet mee? :roll: En als de welgestelde meneer rijk is geworden door afpersing, drugs of vriendjespolitiek? Of misschien wat minder extreme maar evengoed twijfelachtige praktijken? Of is hij wel rijk, misschien zit hij wel verschrikkelijk in de schulden..

Voor sommige rijke mensen is het al makkelijk om waardering van een ander te kunnen kopen. Voor minder rijke mensen ook trouwens, je ziet het wel eens om je heen.. verwende kinderen.

Trouwens, hoeveel verschil zit er eigenlijk tussen een rijk iemand die zelf niets doet en een ander voor zich laat werken en iemand die in de ww zit en iemand anders voor zich laat werken..

PD power

Bericht door PD power » 09 okt 2013, 21:34

D'r zijn mensen die met een gouwe lepel in de mond geboren worden, alleen een hele grote groep, moet er gewoon voor buffelen, risico's nemen, wees blij dat die er zijn, anders was er geen werk, maar goed als je dat zo makkelijk lijkt, waarom doe je het zelf niet.

Lui volk is er al genoeg.

Hard werken en weinig prive uitgaves, is meestal de route voor meer vermogen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 okt 2013, 21:38

Trouwens, hoeveel verschil zit er eigenlijk tussen een rijk iemand die zelf niets doet en een ander voor zich laat werken en iemand die in de ww zit en iemand anders voor zich laat werken..
Werkgelegenheid creëren en belastinggeld trekken?

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2013, 21:47

TLRS schreef:
PD power schreef:
TLRS schreef:Wat een onwijs kulverhaal :gek:
Dus 9 van de 10 Nederlanders is kortzichtig, als ik dat moet geloven? Ik wil het niet geloven maar nu begin ik zelfs te twijfelen. 4 op de 10 Nederlanders betaald niet mee? :roll: En als de welgestelde meneer rijk is geworden door afpersing, drugs of vriendjespolitiek? Of misschien wat minder extreme maar evengoed twijfelachtige praktijken? Of is hij wel rijk, misschien zit hij wel verschrikkelijk in de schulden..

Voor sommige rijke mensen is het al makkelijk om waardering van een ander te kunnen kopen. Voor minder rijke mensen ook trouwens, je ziet het wel eens om je heen.. verwende kinderen.

Dit vind ik nou een groot kulverhaal :bag:

TLRS

Bericht door TLRS » 10 okt 2013, 19:12

PD power schreef:D'r zijn mensen die met een gouwe lepel in de mond geboren worden, alleen een hele grote groep, moet er gewoon voor buffelen, risico's nemen, wees blij dat die er zijn, anders was er geen werk, maar goed als je dat zo makkelijk lijkt, waarom doe je het zelf niet.
Risico's nemen ja, maar soms heb ik het idee dat mensen bepaalde risico's totaal niet onderkennen, alleen omdat ze zo gefocust zijn op 1 ding. Zo zijn er ook mensen die beweren dat er geen crisis is. Soms zijn dat mensen die hun kost verdienen aan de verkoop van niet noodzakelijke artikelen en zouden willen dat mensen 'gewoon' weer spullen kopen.

"Geen werk" vind ik een nogal straffe uitspraak trouwens. De vergrijzing komt eraan, er werken nog genoeg vrouwen en dankzij (kuch) de open grenzen zijn er genoeg gastarbeiders.

En waar maak jij uit op dat ik denk dat het makkelijk is? Het gaat mij erom dat mensen eens verder kijken dan hun neus lang is. En niet hun mening laten invullen door wat er in de media voorbij komt.
PD power schreef:Lui volk is er al genoeg.
Ja en ongemotiveerd volk ook.. en als ik zie hoe weinig waardering er is voor sommige mensen/beroepen dan kan ik me daar iets bij voorstellen. Wat dat betreft leven en laten leven.. net jammer dat de media het verkeerde voorbeeld geeft en dat zoveel mensen er achteraan lopen.
PD power schreef:Hard werken en weinig prive uitgaves, is meestal de route voor meer vermogen.
Ja en/of meer onafhankelijkheid cq vrijheid.. Maar allicht ook zekerheid en dat is iets waarop je kunt bouwen, denk ik. Maar dat valt niet mee in een tijd dat ontwikkelingen te hard gaan en men het idee heeft dat het geen zin heeft om flink te investeren.
Riceaux schreef:Werkgelegenheid creëren en belastinggeld trekken?
Minder mensen op de arbeidsmarkt, zelfde aanbod aan werk.. volgens mij wordt ik daar niet direct slechter van.

PD power

Bericht door PD power » 11 okt 2013, 07:14

@TLRS: ik weet niet in welke winter/herfst/zomer/lente depressie je zit, tis allemaal, de "schuld" van een ander, dan is het de media, dan zijn het de ondernemers, dan de mensen die meer geld bezitten, wel grappig je had het over kijken "langer dan je neus lang is", als je dan toch een poging doet kijk dan eens hoe dingen ontstaan vanuit de basis, werk en geld komt niet uit de lucht vallen, hellaas weten heel veel mensen dat niet meer.
Als je vind dat je te weinig gewardeerd wordt moet je zelf het initiatief nemen, en zorgen dat of je wat anders gaat doen, of zorgen dat je je onderscheid, waardoor je positief opvalt, ja daarvoor moet je wel wat doen, dus niet achteroverhangen, die tijd is voorbij.

En nu hup weer de schouders eronder, elke dag een nieuwe kans. :D

Michele

Bericht door Michele » 11 okt 2013, 20:53

Vroeger had ik een bovenbuuf die ooit de opmerking maakte: "Werken? doe niet zo gek joh, ik heb toch een uitkering?".Ze kluste zwart bij als "lingeriemodel" en bestelde bij wehkamp op afbetaling. Destijds was ik student en ik geloofde het allemaal wel. Studie was belangrijker dan sociale kwesties. Bovendien was ze erg goed in bed en stripte ze wel eens op een feestje, maar dat terzijde.
Tegenwoordig (al een hele tijd is dat) ben ik van mening dat je niet zonder werk hoeft te zitten als je dat niet wilt. Ik heb jaren in loondienst gewerkt en ben een jaar of wat geleden voor mezelf begonnen, maar nooit 1 dag onvrijwillig werkloos geweest. En ja, ik heb een hypotheek en maak me dus best wel eens zorgen over mijn inkomen. Toen ik net mijn vaste baan opgezegd had, heb ik een poosje post rondgebracht om de periode te overbruggen waarin ik vooral acquisitie pleegde. Bij die postbezorgers zat ook een bijstandsgerechtigde die mij meldde: "Ja, ik mag de hele dag mijn hand ophouden, maar ik wil niet thuiszitten. Elke cent die ik bij de post verdien wordt ingehouden van mijn uitkering, maar ik wil graag onder de mensen blijven. De kans op een echte baan is dan groter dan dat ik thuis zit". Ik heb heel veel respect voor die gozer en hoop dat ie nu weer normaal werk heeft, maar ik weet t niet.
Wat me nu wel erg dwars zit, is dat ik als zelfstandige met een klein inkomen vanaf volgend jaar zwaar de sjaak ga zijn als het belastingplan doorgaat zoals het er nu ligt. En dat allemaal om mijn lekkere bovenbuuf te onderhouden....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 okt 2013, 21:32

Michele schreef:blablabla.... Bovendien was ze erg goed in bed......blablabla....
Ik denk dat een adres, of ten minste een telefoonnummer hier wel op zijn plek is, astublieft, dankuwel :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2013, 21:38

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Tenslotte dragen we allemaal bij aan die uitkering van die bovenbuuf, dan hebben we ook recht op een uurtje :tooth: :hot:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 21:41

:hungry: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2013, 21:46

achteraan sluiten Rene :lol:

Michele

Bericht door Michele » 11 okt 2013, 21:48

is errug lang geleden... vermoed dat bovenbuuf tegenwoordig wat uitgezakt is eigenlijk... :'( :shithappens:
Laatst gewijzigd door Michele op 11 okt 2013, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 21:58

komt ie nu mee, eerst ff lekker maken en dan :hmmm: ;-)

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2013, 22:09

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Jij eerst Rene :tooth:
Op een ouwe fiets moet je het leren :lol:

Michele

Bericht door Michele » 11 okt 2013, 22:32

13 jaar terug was t nog best een lekker ding, maar sinds die tijd heb ik r niet meer gezien. much to the relief of my wife :mrgreen: :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 okt 2013, 15:18

Ik voel een topic-kanteling aankomen... :tooth:

smiley

Bericht door smiley » 14 okt 2013, 15:39

Ipv DF-racing een DF-Dating beginnen.
:swinging:

RobS

Bericht door RobS » 14 okt 2013, 16:11

:lollerdelol:

smiley

Bericht door smiley » 14 okt 2013, 16:16

Of combineren.
Bij renault hadden ze dal al vroeg door :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2013, 16:31

ja die is wel geinig :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 okt 2013, 18:11

:roflol:

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 okt 2013, 10:12

Haha

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 okt 2013, 10:16

:df: :D

Plaats reactie