Hoe ons belastingsysteem werkt......
-
Hoe ons belastingsysteem werkt......
Dit is de engelse versie maar zal niet veel afwijken van de onze.
Suppose that every day, ten men go out for beer and the bill for all ten comes to £100...
If they paid their bill the way we pay our taxes, it would go something like this...
The first four men (the poorest) would pay nothing.
The fifth would pay £1.
The sixth would pay £3.
The seventh would pay £7..
The eighth would pay £12.
The ninth would pay £18.
The tenth man (the richest) would pay £59.
So, that's what they decided to do..
The ten men drank in the bar every day and seemed quite happy with the arrangement, until one day, the owner threw them a curve ball. "Since you are all such good customers," he said, "I'm going to reduce the cost of your daily beer by £20". Drinks for the ten men would now cost just £80.
The group still wanted to pay their bill the way we pay our taxes. So the first four men were unaffected.
They would still drink for free. But what about the other six men?
The paying customers? How could they divide the £20 windfall so that everyone would get his fair share? They realised that £20 divided by six is £3.33. But if they subtracted that from everybody's share, then the fifth man and the sixth man would each end up being paid to drink his beer.
So, the bar owner suggested that it would be fair to reduce each man's bill by a higher percentage the poorer he was, to follow the principle of the tax system they had been using, and he proceeded to work out the amounts he suggested that each should now pay.
And so the fifth man, like the first four, now paid nothing (100% saving).
The sixth now paid £2 instead of £3 (33% saving).
The seventh now paid £5 instead of £7 (28% saving).
The eighth now paid £9 instead of £12 (25% saving).
The ninth now paid £14 instead of £18 (22% saving).
The tenth now paid £49 instead of £59 (16% saving).
Each of the six was better off than before. And the first four continued to drink for free. But, once outside the bar, the men began to compare their savings.
"I only got a pound out of the £20 saving," declared the sixth man.
He pointed to the tenth man,"but he got £10!"
"Yeah, that's right," exclaimed the fifth man. "I only saved a pound too. It's unfair that he got ten times more benefit than me!"
"That's true!" shouted the seventh man. "Why should he get £10 back, when I got only £2? The wealthy get all the breaks!"
"Wait a minute," yelled the first four men in unison, "we didn't get anything at all. This new tax system exploits the poor!"
The nine men surrounded the tenth and beat him up.
The next night the tenth man didn't show up for drinks, so the nine sat down and had their beers without him. But when it came time to pay the bill, they discovered something important. They didn't have enough money between all of them for even half of the bill!
And that, boys and girls, journalists and government ministers, is how our tax system works.
The people who already pay the highest taxes will naturally get the most benefit from a tax reduction.
Tax them too much, attack them for being wealthy, and they just may not show up anymore.
In fact, they might start drinking overseas, where the atmosphere is somewhat friendlier.
David R. Kamerschen, Ph.D.
Professor of Economics.
FBS
Suppose that every day, ten men go out for beer and the bill for all ten comes to £100...
If they paid their bill the way we pay our taxes, it would go something like this...
The first four men (the poorest) would pay nothing.
The fifth would pay £1.
The sixth would pay £3.
The seventh would pay £7..
The eighth would pay £12.
The ninth would pay £18.
The tenth man (the richest) would pay £59.
So, that's what they decided to do..
The ten men drank in the bar every day and seemed quite happy with the arrangement, until one day, the owner threw them a curve ball. "Since you are all such good customers," he said, "I'm going to reduce the cost of your daily beer by £20". Drinks for the ten men would now cost just £80.
The group still wanted to pay their bill the way we pay our taxes. So the first four men were unaffected.
They would still drink for free. But what about the other six men?
The paying customers? How could they divide the £20 windfall so that everyone would get his fair share? They realised that £20 divided by six is £3.33. But if they subtracted that from everybody's share, then the fifth man and the sixth man would each end up being paid to drink his beer.
So, the bar owner suggested that it would be fair to reduce each man's bill by a higher percentage the poorer he was, to follow the principle of the tax system they had been using, and he proceeded to work out the amounts he suggested that each should now pay.
And so the fifth man, like the first four, now paid nothing (100% saving).
The sixth now paid £2 instead of £3 (33% saving).
The seventh now paid £5 instead of £7 (28% saving).
The eighth now paid £9 instead of £12 (25% saving).
The ninth now paid £14 instead of £18 (22% saving).
The tenth now paid £49 instead of £59 (16% saving).
Each of the six was better off than before. And the first four continued to drink for free. But, once outside the bar, the men began to compare their savings.
"I only got a pound out of the £20 saving," declared the sixth man.
He pointed to the tenth man,"but he got £10!"
"Yeah, that's right," exclaimed the fifth man. "I only saved a pound too. It's unfair that he got ten times more benefit than me!"
"That's true!" shouted the seventh man. "Why should he get £10 back, when I got only £2? The wealthy get all the breaks!"
"Wait a minute," yelled the first four men in unison, "we didn't get anything at all. This new tax system exploits the poor!"
The nine men surrounded the tenth and beat him up.
The next night the tenth man didn't show up for drinks, so the nine sat down and had their beers without him. But when it came time to pay the bill, they discovered something important. They didn't have enough money between all of them for even half of the bill!
And that, boys and girls, journalists and government ministers, is how our tax system works.
The people who already pay the highest taxes will naturally get the most benefit from a tax reduction.
Tax them too much, attack them for being wealthy, and they just may not show up anymore.
In fact, they might start drinking overseas, where the atmosphere is somewhat friendlier.
David R. Kamerschen, Ph.D.
Professor of Economics.
FBS
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Hoe ons belastingsysteem werkt......
Ik heb deze al eens in het Nederlands gekregen via de mail. Even zoeken of ik hem nog heb.
Deze dus:
Laten we de belastingschalen uitleggen zodat iedereen het begrijpt. Stel je het volgende voor; 10 mannen gaan dagelijks uit eten. De gezamelijke rekening bedraagt €100.
Wanneer zij de rekening betalen zoals wij onze belasting betalen dan gaat dat als volgt;
De eerste 4 (de minstvermogenden) betalen niets,
De 5e betaalt €1
De 6e betaalt €3
De 7e betaalt €7
De 8e betaalt €12
De 9e betaalt €18
De 10e betaalt €59
Zo besloten, zo gedaan. De 10 aten dagelijks in het restaurant en waren redelijk tevreden over hun regeling. Totdat de eigenaar van het restaurant op een dag op de 10 mannen afstapte.
‘Omdat jullie zulke goede klanten zijn geef ik jullie voortaan €20 korting op de rekening’ Toen kostte het diner voor 10 dus nog maar €80. De groep wilde de rekening nog steeds betalen op dezelfde manier als wij onze belasting betalen.
Dus de regeling voor de eerste 4 mannen bleef onaangeroerd. Zij zouden voor niets blijven eten. Maar hoe zou de regeling de andere 6, de betalende mannen, treffen? Hoe konden zij de meevaller van €20 verdelen zodat ieder zijn eerlijke deel zou ontvangen.
De mannen realiseerde zich dat €20 gedeeld door 6 zou neerkomen op €3,33. Maar als ze dat van ieders deel af zouden trekken dan zouden de 5e en de 6e man zelfs geld over houden aan het etentje.
Dus stelde de restauranteigenaar voor om de rekening van elke man met grofweg dezelfde hoeveelheid te verlagen en hij werkte de verdeling verder uit;
De eerste 4 (de armsten) betalen niets,
De 5e betaalt nu €0 (100% besparing)
De 6e betaalt nu €2 in plaats van €3 (33% besparing)
De 7e betaalt nu €5 in plaats van €7 (28% besparing)
De 8e betaalt nu €9 in plaats van €12 (25% besparing)
De 9e betaalt nu €14 in plaats van €18 (22% besparing)
De 10e betaalt nu €49 in plaats van €59 (16% besparing)
Hiermee waren ze alle 6 beter af dan daarvoor. En de eerste 4 hadden met hun wederom gratis maal ook niets te klagen. Toen het maaltje gezakt was begonnen de mannen hun besparingen te vergelijken.
‘Ik kreeg maar een besparing van €1 van de €20 en hij kreeg verdomme €10!’ zei de 6e man terwijl hij naar de 10e man wees.
‘Ja ik bespaar ook maar €1′, zei de 5e man ‘het is niet eerlijk dat hij 10 keer meer bespaart dan ik’.
‘Verrekt, dat is waar ook!’ zei de 7e man. ‘Waarom zou hij €10 moeten krijgen terwijl ik maar €2 bespaar. Die welvarenden worden ook altijd gematst.’
‘Wacht eens even..’ riepen de eerste 4. ‘Wij hebben helemaal geen geld gezien, het systeem buit de armen uit.’
De negen mannen sloegen vervolgens op de 10e man in alsof het een lieve lust was.
De volgende dag kwamen de mannen weer naar het restaurant om te dineren. Maar de 10e man kwam niet opdagen. De 9 mannen, nog kwaad van de dag ervoor, gingen zitten en begonnen zonder hem.
Toen de rekening gebracht werd deden de mannen een belangrijke ontdekking. Samen hadden zij niet eens genoeg geld bij zich om zelfs maar de helft van de rekening te kunnen betalen…
En dat is hoe ons belastingsysteem werkt!! Als er belastingvoordeel is dan profiteren de mensen die het meeste betalen logischerwijs ook het meeste! Laat ze teveel betalen, val ze aan omdat ze welvarender zijn en ze zullen niet meer aan tafel verschijnen. Er zijn zat goede restaurants in België, Luxemburg, Zwitserland en de Carribean!
Deze dus:
Laten we de belastingschalen uitleggen zodat iedereen het begrijpt. Stel je het volgende voor; 10 mannen gaan dagelijks uit eten. De gezamelijke rekening bedraagt €100.
Wanneer zij de rekening betalen zoals wij onze belasting betalen dan gaat dat als volgt;
De eerste 4 (de minstvermogenden) betalen niets,
De 5e betaalt €1
De 6e betaalt €3
De 7e betaalt €7
De 8e betaalt €12
De 9e betaalt €18
De 10e betaalt €59
Zo besloten, zo gedaan. De 10 aten dagelijks in het restaurant en waren redelijk tevreden over hun regeling. Totdat de eigenaar van het restaurant op een dag op de 10 mannen afstapte.
‘Omdat jullie zulke goede klanten zijn geef ik jullie voortaan €20 korting op de rekening’ Toen kostte het diner voor 10 dus nog maar €80. De groep wilde de rekening nog steeds betalen op dezelfde manier als wij onze belasting betalen.
Dus de regeling voor de eerste 4 mannen bleef onaangeroerd. Zij zouden voor niets blijven eten. Maar hoe zou de regeling de andere 6, de betalende mannen, treffen? Hoe konden zij de meevaller van €20 verdelen zodat ieder zijn eerlijke deel zou ontvangen.
De mannen realiseerde zich dat €20 gedeeld door 6 zou neerkomen op €3,33. Maar als ze dat van ieders deel af zouden trekken dan zouden de 5e en de 6e man zelfs geld over houden aan het etentje.
Dus stelde de restauranteigenaar voor om de rekening van elke man met grofweg dezelfde hoeveelheid te verlagen en hij werkte de verdeling verder uit;
De eerste 4 (de armsten) betalen niets,
De 5e betaalt nu €0 (100% besparing)
De 6e betaalt nu €2 in plaats van €3 (33% besparing)
De 7e betaalt nu €5 in plaats van €7 (28% besparing)
De 8e betaalt nu €9 in plaats van €12 (25% besparing)
De 9e betaalt nu €14 in plaats van €18 (22% besparing)
De 10e betaalt nu €49 in plaats van €59 (16% besparing)
Hiermee waren ze alle 6 beter af dan daarvoor. En de eerste 4 hadden met hun wederom gratis maal ook niets te klagen. Toen het maaltje gezakt was begonnen de mannen hun besparingen te vergelijken.
‘Ik kreeg maar een besparing van €1 van de €20 en hij kreeg verdomme €10!’ zei de 6e man terwijl hij naar de 10e man wees.
‘Ja ik bespaar ook maar €1′, zei de 5e man ‘het is niet eerlijk dat hij 10 keer meer bespaart dan ik’.
‘Verrekt, dat is waar ook!’ zei de 7e man. ‘Waarom zou hij €10 moeten krijgen terwijl ik maar €2 bespaar. Die welvarenden worden ook altijd gematst.’
‘Wacht eens even..’ riepen de eerste 4. ‘Wij hebben helemaal geen geld gezien, het systeem buit de armen uit.’
De negen mannen sloegen vervolgens op de 10e man in alsof het een lieve lust was.
De volgende dag kwamen de mannen weer naar het restaurant om te dineren. Maar de 10e man kwam niet opdagen. De 9 mannen, nog kwaad van de dag ervoor, gingen zitten en begonnen zonder hem.
Toen de rekening gebracht werd deden de mannen een belangrijke ontdekking. Samen hadden zij niet eens genoeg geld bij zich om zelfs maar de helft van de rekening te kunnen betalen…
En dat is hoe ons belastingsysteem werkt!! Als er belastingvoordeel is dan profiteren de mensen die het meeste betalen logischerwijs ook het meeste! Laat ze teveel betalen, val ze aan omdat ze welvarender zijn en ze zullen niet meer aan tafel verschijnen. Er zijn zat goede restaurants in België, Luxemburg, Zwitserland en de Carribean!
- dvh
-
Nevermind,voor de mensen onderons die t nog niet begrepen...
Kan niet genoeg benadrukt worden hoe het hier werkt.
Kan niet genoeg benadrukt worden hoe het hier werkt.
- EvdP
Je moet niet je kop boven het maaiveld uitsteken.
- Luco
Nee gewoon lid worden van de pvda, stoppen met werken en zo hard mogelijk schreeuwen dat het zo oneerlijk verdeeld is en dat men moet nivelleren.
Want nivelleren is een feest
Want nivelleren is een feest

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- HJ2
Jaaaaaah! Gratis zuipen EN kankeren op de rest!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Het is te hopen dat Spekman 'n glaasje rooie diesel in z'n handen heeft:)
Na zdorovje kameradski.
Na zdorovje kameradski.
- EvdP
- Robin
Zonde van de verf 
En 't schiet niet op.
Over 't vooral niet mogen klagen hier en daar over de misstanden in dit land etc, heb ik 't idee dat juist klagers PvdA enzovoor stemmen. Ze uiten het niet in die woorden, maar willen met weinig tot niks doen/werk , geen risico's nemen 'hetzelfde' als de buurman die dat wél doet. Het 'gras bij de buren' en 'ik wil ook' principe. Wel de lusten niet de lasten.
We zijn in beginsel allemaal fysiek gelijk, als mens, dat is ons recht, maar we zijn 't niet. Anders was iedereen wel zo'n goed schaatser als Sven of iedereen zo'n goeie zanger als Justin Bieber:))
'Wie betaalt bepaalt', moet vaker gelden dan nu 't geval is.
Ennuh: Wie nu vindt dat ik hier nonsense praat/de weg kwijt ben of discrimineer, moet bij zichzelf te rade gaan waar hij/zij dan staat?
BOVEN mij en mijn zienswijzes.(in hun ogen)
Dus zijn we inderdaad niet allemaal gelijk.

En 't schiet niet op.
Over 't vooral niet mogen klagen hier en daar over de misstanden in dit land etc, heb ik 't idee dat juist klagers PvdA enzovoor stemmen. Ze uiten het niet in die woorden, maar willen met weinig tot niks doen/werk , geen risico's nemen 'hetzelfde' als de buurman die dat wél doet. Het 'gras bij de buren' en 'ik wil ook' principe. Wel de lusten niet de lasten.
We zijn in beginsel allemaal fysiek gelijk, als mens, dat is ons recht, maar we zijn 't niet. Anders was iedereen wel zo'n goed schaatser als Sven of iedereen zo'n goeie zanger als Justin Bieber:))
'Wie betaalt bepaalt', moet vaker gelden dan nu 't geval is.

Ennuh: Wie nu vindt dat ik hier nonsense praat/de weg kwijt ben of discrimineer, moet bij zichzelf te rade gaan waar hij/zij dan staat?
BOVEN mij en mijn zienswijzes.(in hun ogen)
Dus zijn we inderdaad niet allemaal gelijk.

- dvh
Niks is vanuit de natuurlijk gelijk.
Je leeft echt in een luchtbel wanneer je deze illusie denkt te hebben.
Je leeft echt in een luchtbel wanneer je deze illusie denkt te hebben.
- Luco
De een wordt nu eenmaal in een "beter" milieu geboren dan de ander, dat is een feit en dan is het allemaal wel makkelijker.
Maar je kan wel degelijk je eigen leven in handen nemen en je eigen toekomst bepalen (uitzonderingen daargelaten).
Maar een feit is ook dat de grootste klagers het minste doen en het minste bijdragen aan de maatschappij en het verbeteren van hun situatie, het ligt altijd aan een ander en hun zijn het slachtoffer.
Schijtziek wordt ik van die lui, en wat dat betreft ben en blijf ik voorstander van wie niet werkt zal niet vreten, want al ben je nog zo beperkt in bepaalde dingen, je kan altijd wel iets doen.
Tenslotte KRIJG je dat geld van de maatschappij en dan doe je daar maar iets voor terug, wil je dat niet, prima, maar dan krijg je ook niks.
En dat gelul van "ik heb er altijd voor betaald" is echt gelul, want dat stukje wat je zogenaamd betaald hebt, hebben de meesten al 10 keer opgevreten.
Maar je kan wel degelijk je eigen leven in handen nemen en je eigen toekomst bepalen (uitzonderingen daargelaten).
Maar een feit is ook dat de grootste klagers het minste doen en het minste bijdragen aan de maatschappij en het verbeteren van hun situatie, het ligt altijd aan een ander en hun zijn het slachtoffer.
Schijtziek wordt ik van die lui, en wat dat betreft ben en blijf ik voorstander van wie niet werkt zal niet vreten, want al ben je nog zo beperkt in bepaalde dingen, je kan altijd wel iets doen.
Tenslotte KRIJG je dat geld van de maatschappij en dan doe je daar maar iets voor terug, wil je dat niet, prima, maar dan krijg je ook niks.
En dat gelul van "ik heb er altijd voor betaald" is echt gelul, want dat stukje wat je zogenaamd betaald hebt, hebben de meesten al 10 keer opgevreten.
- Niels v D
+1 Luco.
Ik heb vorige week een stukje van "camping powned" gekeken.. Wat een tranentrekkende bedoeling zeg.. Ben na een half uurtje gestopt. Er is echt wat structureel mis met dat soort mensen en die help je echt niet met een maandelijkse bijdrage..
"Give a man a fish and he'll survive for a day. Teach a men to fish and he'll survive forever"
Ik heb vorige week een stukje van "camping powned" gekeken.. Wat een tranentrekkende bedoeling zeg.. Ben na een half uurtje gestopt. Er is echt wat structureel mis met dat soort mensen en die help je echt niet met een maandelijkse bijdrage..
"Give a man a fish and he'll survive for a day. Teach a men to fish and he'll survive forever"
- Robin
Niels v D schreef:+1 Luco.
ja maar die man gaat dan wél zitten fishen in mine viver met mine fishes. Hold ik not fan:)
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Soms is het goedkoper die mensen dagelijks een vis te geven dan dat ze in de vijver komen klooien waarna er 10 man mee bezig is, die dan zelf niet meer kunnen vissen.Niels v D schreef:"Give a man a fish and he'll survive for a day. Teach a men to fish and he'll survive forever"
Letterlijk een bevolkingsgroep die afgeschreven is.
- Niels v D
Geef ze dan een brak vlotje mee en laat ze gaan zeevissen..*
*=sarcasme natuurlijk
*=sarcasme natuurlijk
- 350 Z
Luco schreef:De een wordt nu eenmaal in een "beter" milieu geboren dan de ander, dat is een feit en dan is het allemaal wel makkelijker.
Totdat jezelf 50+ bent en je baan verliest en in de WW komt en na enkele jaren in de bijstand omdat ze je nergens aan willen nemen want te oud te duur en te over gekwalificeerd.
Zit je met je onverkoopbare huis.
Je had altijd 4000 euro netto per maand en tja ook hier roeptoetert men ga in de kassen werken a 1200 euro netto per maand waar je je hypotheek niet eens van kunt betalen, je studies van je kinderen niet eens van kunt betalen, moet ik nog even verder gaan ?
Het is zo gemakkelijk om af te geven als jezelf het goed voor elkaar hebt. Die nu het hardste roepen daarvan hoop ik altijd dat ze hun goedbetaalde baan kwijtraken en niet meer aan de bak komen (ik ken er dus verschillende die nu dus in armoede leven).
Doet me zo denken aan mijn broer die dus bovenstaande meemaakte. Hij dankte bij wijze van spreken god op zijn blote knietjes dat hij net tegen het einde van zijn WW een goede baan vond anders was hij alles kwijt geweest waar hij bijna 30 jaar voor heeft gewerkt.
- Robin
350 Z schreef:Totdat jezelf 50+ bent en je baan verliest en in de WW komt en na enkele jaren in de bijstand omdat ze je nergens aan willen nemen want te oud te duur en te over gekwalificeerd.
Je had altijd 4000 euro netto per maand en tja ook hier roeptoetert men ga in de kassen werken a 1200 euro netto per maand waar je je hypotheek niet eens van kunt betalen, je studies van je kinderen niet eens van kunt betalen, moet ik nog even verder gaan ?
Het is zo gemakkelijk om af te geven als jezelf het goed voor elkaar hebt. Die nu het hardste roepen daarvan hoop ik altijd dat ze hun goedbetaalde baan kwijtraken en niet meer aan de bak komen (ik ken er dus verschillende die nu dus in armoede leven).
Doet me zo denken aan mijn broer die dus bovenstaande meemaakte. Hij dankte bij wijze van spreken god op zijn blote knietjes dat hij net tegen het einde van zijn WW een goede baan vond anders was hij alles kwijt geweest waar hij bijna 30 jaar voor heeft gewerkt.
Spijtig genoeg hoor serieus, maar NL is geen Derde Wereldland, je hebt 't over een onverkoopbaar eigen huis en vroeger 4 mille netto.
Hoe spijtig en treurig ook vind ik 't jammer maar helaas...je gunt 't natuurlijk niemand, maar NL is geen Derde Wereldland nogmaals....
Die laatste dikgedrukt: Hoe 'alles kwijt'?
- Luco
Ik heb ook al twee jaar bijna geen opdrachten, maar ik kan (en wil) mijn klauw niet elke maand ophouden.350 Z schreef:Luco schreef:De een wordt nu eenmaal in een "beter" milieu geboren dan de ander, dat is een feit en dan is het allemaal wel makkelijker.
Totdat jezelf 50+ bent en je baan verliest en in de WW komt en na enkele jaren in de bijstand omdat ze je nergens aan willen nemen want te oud te duur en te over gekwalificeerd.
En natuurlijk hebben we hier voor bijna alles een vangnet, maar het is wel een vangnet en geen voorziening om tot je dood gebruik van te maken, als je overigens 4k netto per maand verdient en je maakt niet alles op kan je redelijk vooruit hoor als het minder is.
Overigens heeft die toch weer werk gevonden en heeft die het vangnet gebruikt waar het voor is, ik bedoel de categorie al meer dan 10/20 jaar hun klauw ophouden en over alles en iedereen klagen, behalve eens in de spiegel kijken.
Het is iedereens schuld, behalve die van hun zelf.
- EvdP
Inderdaad. Ik vind het prima om bepaalde mensen te steunen. Sommige mensen kunnen niet werken, het zij zo. Sommige mensen verliezen hun baan, kan ook gebeuren. Alleen zijn er iets teveel mensen die niet willen. De meeste mensen die niet kunnen of hun baan kwijt zijn geraakt hoor je niet. Die zijn blij dat ze een vangnet(je) hebben. Alleen is er best veel ondankbaar volk die geen zin hebben en liever hun handje ophouden. Pak die maar eens wat harder aan.Luco schreef:Overigens heeft die toch weer werk gevonden en heeft die het vangnet gebruikt waar het voor is, ik bedoel de categorie al meer dan 10/20 jaar hun klauw ophouden en over alles en iedereen klagen, behalve eens in de spiegel kijken.
Het is iedereens schuld, behalve die van hun zelf.
Ik kom niet uit een "goed milieu", weet echt wel wat een euro waard is en zie om me heen ook mensen die last hebben van de crisis. En die zeiken niet maar proberen gewoon om er weer boven op te komen.
En eigenlijk heb ik geen enkele reden om te klagen want zoveel ga ik er niet op achteruit. Het gaat mij er meer om dat de "beleidsbepalers" er op dit ogenblik heel veel aan doen om je portemonee zo dun mogelijk te maken.
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Wellicht denk ik in deze wel te makkelijk en rechtlijnig, maar ik zou het nog helemaal niet zo'n gek idee vinden wanneer mensen die een uitkering ( in welke vorm dan ook ) van de staat krijgen daarvoor ook werk verrichten? Geld van de maatschappij = werken voor de maatschappij.
Anyway, misschien is dit wel te rechtlijnig..
Anyway, misschien is dit wel te rechtlijnig..
- markk
My thoughts exactly. Gewoon lekker elke ochtend 8:30 op gemeentehuis melden. Waar ze of werk voor je zoeken ofwel je aan het werk zetten. Geen passend werk, lekker belangrijk. Je krijgt geld en hebt niets te kiezen, wees blij dat je wat krijgt als tijdelijke noodvoorziening.
Wat nu dus bijv. heel krom, maar wel begrijpelijk is:
- Hoog inkomen
- Maximale ww
- Geen baan "op niveau" (bladiebla)
- Lager betaalde baan neem je niet aan want als je die verliest hou je helemaal geen WW over
Heel krom. Als jij jarenlang vanuit een goedbetaalde baan betaald hebt voor de WW dan hoor je dat te houden, ook als iemand daarna gewoon wilt werken en desnoods tijdleijk putjes gaat scheppen en daarna helaas weer in de WW komt....
Mark.
Wat nu dus bijv. heel krom, maar wel begrijpelijk is:
- Hoog inkomen
- Maximale ww
- Geen baan "op niveau" (bladiebla)
- Lager betaalde baan neem je niet aan want als je die verliest hou je helemaal geen WW over
Heel krom. Als jij jarenlang vanuit een goedbetaalde baan betaald hebt voor de WW dan hoor je dat te houden, ook als iemand daarna gewoon wilt werken en desnoods tijdleijk putjes gaat scheppen en daarna helaas weer in de WW komt....
Mark.
-
Wat een onwijs kulverhaalEvdP schreef:Ik heb deze al eens in het Nederlands gekregen via de mail. Even zoeken of ik hem nog heb.
Deze dus:
..

-
Want je snapt de metafoor niet helemaal misschien?TLRS schreef:Wat een onwijs kulverhaalEvdP schreef:Ik heb deze al eens in het Nederlands gekregen via de mail. Even zoeken of ik hem nog heb.
Deze dus:
..

Wellicht dat het "Flatgebouw Nederland" dan duidelijker is:
http://www.meervrijheid.nl/?pagina=979